جای تعجب است چرا صدای خانواده ای را که دو فرزند معلول دارند و یکی متاهل و دیگری دختری دیالیزی است و هردو تحت سرپرستی پدر این خانواده هستن شنیده نشده است!!
کد خبر: ۵۲۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 22 November 2017
فلسفه وجودی کمیته امداد امام خمینی"ره حمایت از قشر محروم"ناتوان"و مستمندانی است که بتوانند زیر چتر این نهاد حمایتی قرار گیرند تا با بهرمندی اگر چه جزئی اما از خدمات دولتی در کنار فعالیت های خود بهره ببرند که این خانواده ها آبرو مندانه و آنگونه که در شعائر دینی ما مسلمانان آمده است زندگی کنند و شرمنده فرزندان خود نشوند و با حمایت چنین نهادهایی آسیب های اجتماعی در جامع کمتر ایجاد گردد.

در کارنامه نهاد حمایتی کمیته امداد طی سالیان گذشته تاکنون از عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی دیده میشود که در جامعه پر زرق و برق امروزی حتی خانواده های مستمند توانستند زندگی شرافتمندانه داشته و دست نیاز تا حد امکان به سوی کسی دراز ننمایند .

خدمات و حمایت های این نهادهای حمایتی در مقوله های مختلف مسکن ، اشتغال ،کمک های موردی ،ازدواج ،آموزش وسایر حوزه ها بر کسی پوشیده نیست و جای تقدیر دارد. اما گاها مواردی هم مشاهده می شود که یا بر اثر کمبود اطلاعات یا خلا های قانونی ، خانواده های بی بضاعتی از زیر چتر این نهاد حمایتی به اجبار خارج می شوند.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویر احمد از لنده و بنابر درخواست ارسالی به این سایت خبری ، تحلیلی خانواده ای بی بضاعت با شرایط خاص در یکی از روستا های این شهرستان خواستار این موضوع گردیدند که صدایشان از طریق این سایت خبری ، تحلیلی به گوش مسولین استانی و کشوری رسانده شود.

خانواده ای بی بضاعت با سرپرستی پدری ۵۶ ساله در روستای قیام زندگی می کنند.
کمیسیون پزشکی تشکیل شده از سوی کمیته امداد امام"ره ۴۰ درصد پزشکی برای پدر این خانواده تایید میکند.
بنابر تایید کمیسیون پزشکی این خانواده تحت نهاد حمایتی کمیته امداد در می آیند و از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می بردند .
در شرح و حال این خانواده آمده است زندگی چند وقتی است به شدت برایمان سخت شده است و در روزگار کنونی که پسر به پدر و برادر به برادر کمکی نمی کند اگر چه این بی تفاوتی از روی بی مهری نمیباشد ازاینروکه زندگی های امروزی آنچنان دشوار گردید که هر خانواده ای در تامین مخارج خویش گیر کرده است. کمیته امداد با این توجیه که فرزند شما در سالهای گذشته تسهیلات گرفته است و قانون دراین شرایط قطع مستمری شما را پیش بینی کرده است اقدام به قطع مستمری ما نموده است.
جای سوال وجود دارد مسولین کمیته امداد شهرستان لنده چرا دست روی خانواده‌ ای برای قطع مستمری گذاشته اند که در سخت ترین شرایط ممکن بسر می برند .

جای تعجب است چرا صدای خانواده ای را که دو فرزند معلول دارند و یکی متاهل و دیگری دختری دیالیزی است و هردو تحت سرپرستی پدر این خانواده هستن شنیده نشده است!!

چگونه صدای خانواده ای را که گفته بودند دراین خانواده دختری زندگی میکند که هزینه درمانش به واسطه اینکه بیمار دیالیز است و هزینه هایش سرسام آور است برای یک خانواده روستایی شنیده نشده است !
دختری که با یک کلیه روی دست این خانواده هفته ای یک بار با این هزینه های بالا به شیراز برای درمان برده میشود ودر سفر مسولین این نهاد به روستای قیام ضمن درد دل با آنان ولی باز صدای این خانواده شنیده نشده است!

باید از این مسولین سوال شود چطور میشود خانواده ای با ۷نفر جمعیت یک پسر متاهل معلول ،دختر دیالیزی ،مادر بزرگی کهنسال که خود نیاز به پرستار دارد، پدری از کار افتاده بدون هرگونه منبع دآرمدی تا به امروز یکی از این همه ساختمان هایی که در مناطق شهری وروستای ساختید نصیبشان نشده است و حال بجای جبران برای چنین خانواده ای با این همه مشکلات مستمری نهاد حمایتی را از آنان میگیرید آیا این انصاف است ؟
 
اقدام قابل تامل از سوی مسولین کمیته امداد لنده!! / قطع مستمری یک خانواده ۷ نفره بی بضاعت با دو فرزند بیمار یکی معلول و دیگری دیالیزی با مادری کهنسال 
 
مسولین محترم کمیته امداد لنده! پدر این خانواده در سالهای گذشته برای امرار معاش در بندر امام خمینی فعالیت میکرد و به دلیل قانون سن بالا دیگر اجازه فعالیت به ایشان داده نمیشود.
شرکت های خصوصی از بکار گیری چنین افراد از کار افتاده جلوگیری می کنند و توجیه شما نیز برای ایشان گرفتن تسهیلات اشتغال زایی است در صورتی که توان کار برای ایشان وجود ندارد.

در سالهای اخیر خدماتی اضافه بر مستمری خانواده های تحت حمایت از جمله ساخت مسکن ،ساخت سرویس بهداشتی ،خرید اسباب و اثاثیه و کمک های موردی برای مددجویان این نهاد صورت میگیرد لکن هیچکدام ازاین کمک ها به این خانواده بی بضاعت صورت نگرفته است و جای تعجب است این مسولین چه کسانی را مستحق تر از این خانواده سراغ داشته اند که اینطور بی توجه از کنار چنین موردی گذشته اند!!

چرا مسولین این نهاد دست روی خانواده ای گذاشته اند برای قطع مستمری در حالی که بخشنامه این نهاد به صراحت می گوید کسانی قطع مستمری در موردشان صدق می کند که درصد پزشکی از ۳۵ تا ۴۰ درصدی کمیسیون به انان تعلق گرفته و ضمن آن پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در مورد سرپرست این خانواده ها صورت گرفته باشد در حالی که فقط و فقط طی این سالها به این خانواده مستمری ماهانه چیزی دیگری تعلق نگرفته است.

گفتنی است پیش از قطع مستمری این خانواده برخی از معتمدین و خبرنگار تابناک وضعیت بحرانی این خانواده را به اطلاع مسولین کمیته امداد لنده رسانده بودند.
توجیه مسولین کمیته امداد برای قطع مستمری این خانواده گرفتن تسهیلات در سال های گذشته توسط یکی از فرزندان مجرد این خانواده بوده است در حالی که در همان زمان از سوی مسولین به فرزند این خانواده گفته شده بود این تسهیلات از محل سفر ریاست جمهوری است و برای اشتغال زایی داده میشود و هیچ ربطی به قطع مستمری خانواده پدر شما ندارد. و اینکه چرا در همان سالی که تسهیلات به ایشان داده شده است مستمری این خانواده قطع نگردید و بعداز گذشت این همه سال برای قطع مستمری یک خانواده با شرایط بحرانی چنین توجیهی عنوان میشود.
کمیته امداد امام خمینی یکی از نهادهایی است که اساس انقلاب است چرا که پایگاه اصلی حامیان نظان همین مردمان محروم ستم کشیده است که امید است مسولین این نهاد در شهرستان لنده جوابگوی این مورد باشند.

شرح حال خانواده ای بی بضاعت دراین گزارش نشر داده شده است و دراین راستا تابناک کهگیلویه وبویر احمد این آمادگی را دارد پاسخ مسولین نهاد حمایتی کمیته امدادحضرت امام"ره شهرستان لنده و استان کهگیلویه وبویر احمد را انعکاس دهد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
باسلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار.من تعجب میکنم از مجریان رسانه ای که اینهمه خدمات ارزنده ای که کمیته امداد در روستاهای شهرستان انجام داده اند نمی بینن.از این گذشته چرا خانواده های فاقد بضاعتی که بدلیل عدم تایید کمیسیون پزشکی که اصلا ربطی به مسئولین امداد ندارد و جنبه پزشکی دارد قطع کمک معیشت شدند را انتشار ندادین و تنها خانواده ای که اصلا خبری از رسانه ندارد منتشر داده میشه ؟آیا جز این نیست که رسانه دارد به سمت خصوصی و سفارشات بعضی مسئولین جهت زیرسوال بردن نهادهای انقلابی و مسیولین خدوم می شود. شما مسئولین رسانه ای باید اطلاعات خودتون رو نسبت به بخشنامه های ادارات بالا ببرید .این خانواده متاسفانه بدلیل عدم تایید کمیسیون پزشکی و حسب دستورالعمل ارسالی از کمیته امداد مرکز مبنی بر عدم تایید پزشکی تا ۴۰ درصد قطع کمک معیشت گردید. در ثانی ایشان در بندر امام خمینی (ره) در کشتیرانی بصورت پاره وقت کار میکنه و هیچ مشکلی که جنابعالی در سایتتون انتشار دادید ندارد و همچنان مشغول به کار می باشد.
کعلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
سلام.حتما"دو تا پنج ملیون وام بهشون داد و خودکفا شدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
سلام .ازاینکه کمیته امدام امام خمینی (ره) دست خیلی از محرومها و کم بضاعتهاها می گیره شکی نیست .ولی گاه وقتی پیش میاد یسری مسائل در ابن نهاد مقدس نفوذکرده و تاثیرات خودش را رو مدیران ومسئولین کمیته امداد درشهرستان لنده می گذارد که مشائلی ازقبیل لج لج بازی ،گزارشهای کذب علیه همدیگه وپافشاری یه عده انسان تازه به نو رسیده به مسولین کمیته ،نفوذ تعدادی ازکارمندان کمیته در مدیریت ،ودخالتهای سیاسی درکمیته علیه قشر محروم وضعیف باعث شده تعدادی ازخانوادهای مستحق که صدایشان به جای نمی رسد ودر کمیته امداد فامیلی ندارند باید کنار گذاشته شوند ایا خدا خوشش میاد در شهرستان ما اینحوری باشه؟؟؟؟واز طرفی اگه بنا براین باشه اگه فرزند مستمره بگیر وام اشتغال گرفته لازم به ذکر است اولا خانوادهای هستند که تحت حمایت کمیته نیستندولی وام ۲۰،و۱۵میلیوتی بهشون دادین ودوما به ۹۰درصد فرزندان مستمره بگیر کمیته امداد وام اشتغال وحتی چند فرزند در یه خانواده وسرپرست خانواده وام اشتغالی داده شد .خدا را خوش نمی اید اگه کسی مستحق حمایت این نهاد مقدس هست کوتاهی شود این حق الناس است فردای قیامت بخاطر رفیق بازی سیاست بازی مدیونی وباید جواب بدید .واقای مدیر شما که مسولیت به گردن گرفتی نگذارید تعدادی از همکاران زیرمجموعه شما در کار شما بخاطر کینه واختلافات که دربیرون با مردم دارند دخالت کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
واقعا تاسف انگیزه۰حتما نجوم بگیران کم آوردند ۰والا چه بگم؟؟نمیدانم
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
واقعا تشکر از چنین خبرنگاری
شنیدم رئیس کمیته امداد از فامیل های نزدیک خبرنگار تابناک هستش و این مسله فامیلی تاثیری در انتشار خبر نداشت جایی تقدیر دارد
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
ببخشید: وظیفه بهزیستی در خصوص حمایت از فرزندان معلول خانواده مذکور چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
حقوق های نجومی بگیر از این خانواده محترم ارج تر هستند
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
رئیس کمیته امداد شخصا باید از این خانواده بازدید بکنه نه اینکه مقوله را بسپاره دست مدد کارهای که میخان خرابش کنند
بعضی ها دنبال تخریب ریس کمیته هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
این مسئله یا بهتر بگویم این خبر نشون داده که خبرنگار و سایت حرفه ای نیستند و آماتور هستند.
امداد روابط عمومی داره و عقل سلیم حکم میکنه قبل از انتشار خبراز نظرات امداد با خبر میشدن
با این وجود حق پیگیری برای امداد از طریق مراجع قضایی و قانونی محفوط است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
برادران خودتون را مدیون نکنید .مددکاران کمیته امداد در حوزه های تحت نظارت خود اصلا قوم و خویشی ندارن و این جای تاسف هست یه عده که اصلا خبر ندارن اظهارنظر نسنجیده میکنن. وظیفه کمیته امداد خدمت رسانی به اقشار تحت حمایت خود بوده ولی پا فراتر گذاشته و به جوانان کم درآمد تسهیلات خوداشتغالی کم بهره اعطا نموده. و شما بزرگواری که از خبرنگار صحبت میکنید بعید بدونم چنین باشه و بعضی از دوستان دارن رسانه جمعه را سفارشی و تریبون تعداد خاصی از افراد قرار میدن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
مسولین باید ب فکر تغییر قانون باشن.ک ن فقط طبق کمیسیون پزشکی باشه.باید کسانی ک میشناسن توانایی ندارن شخصا نیرو بفرستن برسی کنند وب فکر باشن.
شهر اولین ها
|
United States
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
جناب سید سلام
کجای دنیا گفته خبرنگار برود از رکاب عمومی یک اداره تحقیق بکند و بعد خبر را بزند
این خانواده از سر لجبازی و گزارش های برخی افراد به دلیل بافت عشایری و عشیره ای منطقه مستمری آنان قطع شد
وقتی مددجویان امداد ویا ریس امداد در منطقه ای حضور پیدا نمی کنند و وضعیت مردم را خودشان ببینند
و گوش به مخبرین عزیز می کنند این میشود
چرا نمی گویی رئیس و مددکار این حوزه سالهاست به این روستا نرفته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
برین ببینین کارمندان کمیته امداد چقدر حقوق میگیرن وچه رفتاری با مددجویان میکنن وقتشه این سازمان ..... مورد تحقیق وتفحص مجلس قرار بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
مشخصه که یه مرفه بی دردی هستی یا یه شخصی هستی که معاند نظام هستی / بر هیچ کس پوشیده نیست که کمیته امداد ناجی محرومان هست اما موضوع این گزارش را زیادی بزرگ می کنید / با روحیه ی جهادی که از مسئولین کمیته امداد دارم غیر ممکنه که نسبت به این گزارشات بی تفاوت باشند و البته اینگونه ناسپاسی ها همچون صحبت های شما آن ها را در اقداماتشون مصمم تر می کنه / چرا که کمیته امداد مهمترین بازوی انقلاب برای رسیدگی به محرومان است/ اما تاسف می خورم که در کنار چنین گزارشی که بیشتر به یک درخواست می ماند عده ای عقده گشایی می کنند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
سلام .من یه خواهش از مسئولین استانی دارنم فقط یه تحقیق کنید ببینید چقد وام وچقد وسیله کارمندان کمیته به برادرای خود وفامیل درجه یک خودشان دادند ولی درعوض خانوادهای هستند این ارزو به دلشان ماند از بی کسی و هرج مرج در کمبته امدادشهر لنده
انصاف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
جادارد از این خبرنگار تشکر شود ازاینرو که هم اشاره به خدمات گسترده امداد کرده و هم مشکل این خانواده را رسانه ای کرد
انصاف را بجایی آوردید و معلوم هست که در قلم زدن انصاف دارید
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
اتفاقا معلوم هست خبرنگار کارش را بلد هست زیرا در متن خبر و ابتدای آن اشاره میکند به خدمات این نهاد و به ریز خدمات را در بخش های مختلف نام میبرد و سپس به سراغ طرح مشکل این خانواده میکند

و این یعنی خبرنگار قصد تخریب کسی را ندارد و فقط هدفش رساندن صدای این خانواده هست
حالا انصاف حکم میکند که بازرسی این نهاد در استان از این خانواده بازدید و اگر وضعیت زندگی این خانواده بحرانی است ترتیت اثر دهد و وظیفه این رسانه هم دوباره دادن نتیجه ای است که گرفته میشود
انشالله نتیجه دلجویی از این خانواده و حل مشکلشان باشد ..انشالله
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
بسم الله الرحمن الرحیم
کمیته امداد هیچ کمکی به فقرا نمی کنند فقط صدقات را به کارمند های خودش می دهد ما خودم چند سالی است تحت پوشش هستیم هیچ کمکی نکردند فقط حرف میزنند به هیچ فقیری کمک نمی کنند فقط امار ساختگی و جعلی میدند بیرون
واقعا باید شرمنده باشند کشوری که ادعایی اسلام داد این همه دروغگو و حقه باز باشد مسلولین بالایی هم چشم هاشون را میبندن هیچ کدام از خدا و روز قیامت نه اعتقاد دارند و نه می ترسند اینجا از کوفه زمان امام حسین هم بدتره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار