کد خبر: ۵۲۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹ 23 November 2017
 نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، غلام‌محمد زارعی چهارشنبه شب در برنامه خانه ملت از شبکه استانی دنا با تشریح وظایف کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کمیسیون صنعت و معدن یک کمیسیون تخصصی است که از کارگروه‌های مختلف پتروشیمی، مخابرات، هوافضا، معدن و صنعت تشکیل شده است که نمایندگان به تناسب تخصص‌ها و تجربیات و حتی علاقه‌مندی آنها در این کارگروه‌ها چینش می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های کمیسیون صنعت و معدن مجلس مرتبط با وزارت‌خانه ها و سازمان‌هایی هستند که در این کارگروه‌ها مسئولیت‌های مختلف کشور را به عهده دارند، افزود: خوشبختانه این کارگروه‌ها فعال بوده و با تعاملی که با سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط دارند مسائل را جمع‌بندی کرده، گزارش‌هایی را که به کمیسیون داده می‌شود در این کارگروه‌ها مورد بررسی، تحلیل و بازخوانی قرار می‌گیرد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده توفیق دارم که در کارگروه هوافضای مجلس در حوزه‌های فضایی و حوزه‌های مربوط به ماهواره‌ها عضویت داشته باشم، عنوان کرد: این کارگروه با سازمان‌های فضایی، مخابراتی، دانشگاهی و دفاعی کشور جلسات مستمری را برگزار و تصمیماتی که در کمیسیون گرفته می‌شود، با یک پشتوانه کارشناسی به صحن مجلس ارائه شده و مورد بررسی نمایندگان قرار می‌گیرد.
زارعی گفت: البته کمیسیون صنعت و معدن تنها منحصر به کارگروه‌ها نیست، بلکه به عنوان یک مجموعه منسجم از صنایع خودروسازی، پتروشیمی معدنی و بنا به تناسب و نیاز استان‌های کشور از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و مخابراتی استان‌ها بازدید دارند و پیرامون مسائل مختلف تصمیم‌گیری می‌شود.
وی ابراز کرد: کمیسیون صنعت و معدن بر اساس یک دیدگاه آمایشی موضوع صنعت و تولید را در سال 96 دنبال می‌کند و علاوه بر نگاه به اقتصاد مقاومتی به عنوان زیربنای تولید و اشتغال در کشور و تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور، نگاه اقتصاد مقاومتی را در برنامه‌های خود به شدت مورد توجه قرار می‌دهد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس عنوان کرد: کمیسیون صنعت و معدن سعی دارد ظرفیت‌هایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح کلان و ملی کشور وجود دارد را به درستی به صحنه مباحثه و نظرخواهی بگذارد و با تصمیمات به موقع و درست، نقشه راهی را که کشور باید در این زمینه طی کند تا ما بتوانیم در اقتصاد مقاومتی به اهداف کلان و موردنظر رهبر معظم انقلاب برسیم در حوزه صنعت، تولید و تجارت و بحث‌های مربوط به کمیسیون صنعت و معدن تدوین کند و در این رابطه تعامل خوبی را هم با دستگاه‌های مختلف دارد.
زارعی تصریح کرد: کمیسیون صنعت و معدن از زبده‌ترین نمایندگان مجلس که در ادوار مختلف در تخصص‌های مربوطه هستند شکل گرفته و این ظرفیت تخصصی و توانمندی و تجربی کمیسیون توانسته نقش بسیار مهمی را در رسالت قانون‌گذاری درست، به موقع و موردنیاز کشور در این حوزه ایفا کند که این موضوع بارها مورد تأیید ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و همینطور در مباحث مطرح شده در صحن مجلس مورد تأیید نمایندگان مجلس قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برآمده از رأی و مشارکت مردم ایران اسلامی است که به برکت نظام و با تکیه بر جمهوریت نظام شکل می‌گیرد، گفت: مجلس شورای اسلامی وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را بر عهده دارد و خوشبختانه به دلیل مردمی بودن نظام و مشی مردمی مسئولین و ارتباط تنگاتنگی که بین مردم و مسئولین وجود دارد خانه ملت و کانون توجه و زبان گویای مردم بوده است، به همین دلیل شاید مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکنی از ارکان انقلاب که با رأی مستقیم مردم شکل گرفته مجلس شورای اسلامی است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل این جایگاه رفیع و ارزشمند مجلس طبیعی است که نمایندگان مجلس هم باید به لحاظ ارزش این جایگاه، همواره از فداکاری، تلاش، جدیت و قانون‌مداری در دوران خدمت خود برخوردار باشند.
زارعی ادامه داد: یک ارتباط مستمر و دائم با مردم، حضور در بین مردم و همراهی با آنها، بیان مشکلات مردم و رفتن به مناطق و حوزه‌های مختلف برای تماس با مردم و دریافت مشکلات آنها یکی از وظایف عمده‌ای است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نظام مردم‌سالار به عهده دارند که خوشبختانه این مشی و روش همواره در مجلس شورای اسلامی مورد توجه بوده و امیدواریم هر روز بهتر از گذشته ادامه پیدا کند و مردم به نحو شایسته‌ای از برکات مجلس شورای اسلامی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: امیدواریم ما نمایندگان مجلس الگوی نماینده‌ واقعی ملت ایران یعنی شهید مدرس را همواره مدنظر قرار داده و با همان روحیه، سادگی، صمیمیت، شجاعت و ایمان و اعتقاد به مردم در مجلس شورای اسلامی بتوانیم خدمت را ادامه دهیم و همواره راه، روش و شیوه این الگوی ماندگار مورد توجه و عمل همه ما نمایندگان مجلس قرار بگیرد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به جایگاه مهم قوه مقننه در میان سه قوه نظام اشاره داشت و عنوان کرد: اهمیت این جایگاه به این لحاظ است که کشور ما کشوری برخوردار از یک قانون اساسی بسیار پیشرفته و ممتاز بوده و قانونگذاری در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی و در ظرفیت ارزشمند افکار و ایده‌های بلند اسلامی افتخار بزرگی است.
زارعی با اشاره به اینکه این قانون‌گذاری ریل‌گذاری و تعیین مسیر و نقشه راه سایر قوای کشور است، گفت: طبیعی است که این نقشه راه باید با دقت، هوشیاری و رعایت همه ارزش‌ها و سیاست‌های کلی و کلان کشور در مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی ایران به دلیل برخورداری از پایه فرهنگی و فکری و انسان‌های ایثارگر و عاشق ملت در مقایسه با همه مجالس دنیا از امتیازات بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ایران از مجالس مردمی و از مجالسی است که همواره با همه مسائل کشور با حساسیت، نگاه ویژه و با تعهد بالا مواجه و همراه بوده که این افتخار بسیار بزرگی است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر قانونگذاری و نظارت، مسئله پیگیری و توسعه و پیشرفت مناطق حوزه‌های انتخابیه از جمله دغدغه‌های نمایندگان مجلس بوده و خواهد بود و ما بر این باوریم که اگر منطقه و حوزه‌های انتخابیه استان‌ها ی کشور از لحاظ عمران، آبادانی و اقتصاد و اشتغال پیشرفت و توسعه پیدا کنند و اقدامات لازم صورت بگیرد حتما مردم از برکات این خدمات خوشحال خواهند بود.
زارعی عنوان کرد: خوشبختانه به دلیل تعامل خوب مجلس با دولت و سایر بخش‌های کشور، همواره این همگرایی و هم‌افزایی برکات خوبی را برای حوزه‌های انتخابیه نمایندگان به همراه داشته که در جای جای ایران اسلامی شاهد این پیشرفت‌ها و عمران و آبادانی‌ها بوده و خواهیم بود.
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده با یک تعامل قوی‌تر و با محور قرار دادن مشکلات و مسائل مردم، در ادامه اقدامات گذشته گام‌های بلندی را برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار