معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی:
معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ۲۷ درصد زنان مورد تحقیق به نوعی دچار خشونت بوده اند و شش درصد از خشونت جنسی و ۸ درصد از خشونت عاطفی و روانی آسیب دیده اند.
کد خبر: ۵۳۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ 28 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فرید براتی در دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان که ظهر سه شنبه با حضور شهین دخت ملاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی، پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون بانوان در مجلس، سید حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، زاهدی استاندار قزوین درسالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: بسیاری از خشونت ها علیه زنان به صورت پنهان است و در آمارها گنجانده نمی شود و شاید هیچ جا هم دیده نشود.

وی بیان کرد: زنان دارای کار جنسی و خشونتهایی که در خانواده ها رخ می دهد معمولا پنهان است و دیده نمی شود و سوء استفاده های جنسی هم آشکار نیست و در بررسی ها مورد توجه قرار نمی گیرد.

معاون پیشگیری از اسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآورشد:بر اساس برنامه ششم توسعه تحقیقی در خصوص خشونت علیه زنان و اسیب های اجتماعی این بخش صورت گرفت تا سامانه رصد راه اندازی شود.

براتی اضافه کرد: ۲۷ درصد زنان مورد تحقیق به نوعی دچار خشونت بوده اند و شش درصد از خشونت جنسی و ۸ درصد از خشونت عاطفی و روانی آسیب دیده بودند.

وی گفت: از هر سه زن به طور متوسط یک زن دچار خشونت می شود که باید راهکاری برای مقابله با این پدیده پیدا کرد و مورد توجه قرار داد.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در سامانه سراج وضعیت خشونت زنان در ۲۲ منطقه تهران بررسی شده و آمارها به نتایج سازمانهای جهانی نزدیک است.

وی تصریح کرد: در برخی استانها خشونت علیه زنان بیشتر از تهران است و در پایتخت نیز وضعیت مطلوب نیست و باید اذعان کرد که خشونت علیه زنان ریشه جنسیتی دارد که ناشی از فرهنگ مرد سالاری است.

تاریخ ایران، تاریخی مردانه است

براتی در ادامه گفت:بامطالعه تاریخ می توان دریافت که تاریخ ایران به نوعی مردانه است لذا بروز برخی مسائل قابل پیش بینی است اما باید با فرهنگ سازی و آموزش همگانی برای رفع آسیب ها برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: خشونت علیه زنان گاهی خشونت علیه مردان را نیز موجب می شود لذا باید کاری اساسی و گسترده انجام دهیم و روی افرادی که خشونت را تجربه کرده اند متمرکز شده و برنامه ریزی کنیم.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآورشد: در خصوص افزایش بیماری اچ آی وی باید خدمات لازم را ارائه کنیم تا این روند کاهش یابد.

رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود

وی بیان کرد: رسانه های گروهی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش تعیین کننده ای دارند و باید بتوانیم از این ابزار بخوبی استفاده کنیم.

براتی تصریح کرد: در بهزیستی اقدامات موثری برای کاهش خشونتهای زنان صورت گرفته و راه اندازی ۲۸ مرکز و خانه امن برای زنان آسیب دیده با همکاری بخش خصوصی از آن جمله است.

وی یادآورشد: مراجعه متعدد به این مراکز بیانگر افزایش خشونت علیه زنان است به همین دلیل آماده افزایش این مراکز وارائه خدمات مناسب به افراد هستیم.

براتی گفت:باراه اندازی دو مرکز مادر و کودک در بهزیستی تهران از کارهای خوب دیگر است که قرار شده دراستان سیستان وبلوچستان هم این مرکز ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در توانمندسازی روی مباحث بانکداری پیوندی و خدمات مالی خرد برنامه ریزی کرده ایم و با این شرایط می توانیم امیدوار باشیم تا پیامدهای خشونت علیه زنان کاهش یابد.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: برای تاثیرگذاری این آموزش ها لازم است نگاهی هم به مهربانی و محبت در گذشته داشته باشیم و مدیریت تعارض، خشونت را مورد توجه قرار دهیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار