خطبه های نماز جمعه
در خطبه های این هفته نماز جمعه مناطق مختلف استان ، موارد زیادی مطرح شد از جمله انتقادات تند ائمه جمعه گچساران به موضوع استخدام، لیکک به بی توجهی صدا و سیما نسبت به بهمئی و انتقادات حجت الاسلام صلواتی از دولت و هشدار به روند انتخاب شهردار قلعه رئیسی.
کد خبر: ۵۳۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 01 December 2017
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خطبه های این هفته نماز جمعه مناطق مختلف استان ، موارد زیادی مطرح شد از جمله انتقادات تند ائمه جمعه گچساران به موضوع استخدام، لیکک به بی توجهی صدا و سیما نسبت به بهمئی و انتقادات حجت الاسلام صلواتی از دولت و هشدار به روند انتخاب شهردار قلعه رئیسی.
 زیر زمین این شهر ویژه است ، باید روی زمین هم ویژه باشد
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران با اشاره به معضل بیکاری در این شهرستان خاطرنشان کرد: بارها این نکات گفته شده است و محترمانه خواهش کردیم چه در نمازجمعه و چه مهمانانی که از خارج شهرستان تشریف فرما می‌شدند که در گچساران توقع این است با توجه به اینکه یک چهارم نفت کل کشور از این شهر تامین می‌شود به بحث بیکاری جوانان این شهر توجه ویژه‌ای شود.
وی افزود:این توقع را بارها داشته‌ایم و کمتر جواب مثبتی شنیده‌ایم الان خیلی کوتاه تقاضایی از وزیرنفت دارم و محبتی کنند و دستوری بدهند، وزیرمحترم و معاونین نفت و کسانی که در بحث نفت در کشور ذی نفوذ هستندو اختیار قانونی دارند توقع این است به جوانان بیکار گچساران توجه ویژه‌ای شود.
حجازی تصریح کرد:گاهی اوقات می‌گوینددر بحث استخدام افراد متخصص ویژه‌ای نیاز داریم که شهرستان شما ندارد و مجبوریم از بیرون بیاوریم، که ما اینجا گلایه داریم که اولا این موضوع را نمی‌پذیریم که چنین افرادی را نداریم و دوم تاکی این گونه باید باشد.
امام جمعه گچساران ادامه داد: یعنی ارتقای علمی در دوران کار و ارتقای سطح آموزشی در دوران کار در مدت این 40سال انقلاب در ادارات و نهاد ها نداشته ایم؟ این بحث را نمی‌توانیم بپذیریم و معقول و منطقی نیست که کار بلد و متخصص در گچساران وجود ندارد.
حجازی تصریح کرد: شما چند کار بلد بیاورید تا جوانان این شهر در کنارشان کار کنند و زمینه رشد را فراهم کنید، دودی که این مردم می‌خورند هم دود فرهنگی و ابتذال است وهم بحث آلوده کردن هوای تنفس مردم است و لازم است مسوولان مرتبط این اوضاع را ببینند و عدالت را رعایت کنند.
وی گفت:اگر قرار است وزارت نفت نیرویی جذب کند این شهرستان به صورت ویژه دیده شود، زیرا زیر زمین این شهر شهر ویژه است و باید روی زمین را هم ویژه ببینند.
 برخی آمار رئیس جمهور با وقعیت فاصله زیادی داشت
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنده، با اشاره به گزارش 100 روزه رئیس جمهور اظهار داشت: برخی آمارهای مطرح شده در این گزارش با واقعیت‌های جامعه فاصله زیادی داشته، مسؤولان باید نقاط ضعف و قوت این گزارش را رصد کرده و با پاسخگویی به مطالبات مردم به دنبال مرتفع نمودن مشکلات مردم باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده خاطر نشان کرد: تلاش‌های بسیاری برای ارائه خدمات و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم از سوی مسؤولان انجام شده ولی شدت مشکلات، نیاز به تلاش و جدیت بیشتری را مطالبه می‌کند.
بی حرمتی به برخی افراد در انتخاب شهردار
محمودی‌اصل در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره نارضایتی مردم از شورای شهر لنده و رشد مشکلات شهر اظهار داشت: روند انتخاب شهردار متأسفانه علیرغم تلاش‌ها بسیار طولانی شده و همین امر باعث شده مشکلات حوزه شهری نیز چندین‌برابر شود و شاهد اعتراضات و گلایه‌های مردمی نسبت به این موضوعات در محافل گوناگون باشیم.
وی ادامه داد: حرمت برخی افراد در انتخاب شهردار خدشه‌دار شده که این امر به صلاح شورای شهر نبوده، دخیل کردن مسائل سیاسی در انتخاب شهردار بسیار پر رنگ بوده و شورای شهر باید بدانند انتخاب شهردار باید مطلوب مردم باشد نه جریان‌های فکری و سیاسی.
با کنترل فرزندان از ابتلا به این بیماری مهلک جلوگیری کنیم
امام جمعه موقت کبگیان با اشاره به بیماری خطرناک ایدز خطاب به حاضرین  تصریح کرد: پیشگیری و مقابله با این زهرکشنده در اجتماع از بروز تلفات و واگیرهای بعدی با اجرائی کردن دستورات در میدان مبارزه با این بیماری خطرناک می‌تواند کمک شایانی به جامعه کند.
سیدعلی اکرمیان با اشاره به هنجارهای، روزمره درتعاملات اجتماعی ما و فرزندانمان در محیط مختلف جامعه تصریح کرد:باکنترل فرزندان و اعمال دستورات و تذکرات در قبال این بیماری خطرناک خاصه دوری جستن از رفقای معتاد و آلوده به مشروبات الکی با اجرای دستورات قبل از آلوده شدن راحت می‌شود از این بیماری مهلک وخانمان سوز جلوگیری کرد.
در مقابل تحرکات جدید احتمالی داعشیان هوشیار باشیم
امام جمعه یاسوج بیان کرد: دشمنان همواره درصدد تفرقه افکنی بین شیعه و سنی هستند و هدف اصلی آنان نیز تسلط بر مسلمانان و چپاول ثروت کشورهای اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: سردمداران برخی کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی به جای وحدت با مسلمانان اقدام به همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌کنند که جای تأسف دارد.
وی با اشاره به ایجاد گروهک تروریستی داعش توسط آمریکا، ابراز داشت: داعشیان به عنوان افرادی بی رحم و درنده خو جنایت‌های متعددی را در کشورهای اسلامی مرتکب شدند اما به لطف الهی و با تلاش محور مقاومت ریشه آنها در عراق و سوریه خشکانده شد.
امام جمعه یاسوج گفت: ممکن است داعشیان با حمایت‌های همه جانبه استکبار جهانی و در قالب چهره‌ای جدید اقدام به ارتکاب جنایت‌های دیگری در کشورهای اسلامی کنند و به همین دلیل نیز باید مسلمانان هوشیارتر باشند.
 الحاق ایران به این کنواسیون یعنی برجام دو
امام جمعه باشت اظهار کرد: برخی ها در روز دانشجو به دنبال تصویه حساب شخصی خود هستند که کاملا کار اشتباه و بدور از شان است.اساس کار برای ما نظام و انقلاب و مردم است .باید با این دو هدف حرکت کرد تا موفق شویم.
 وی در ادامه به لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم اشاره و گفت: دولت در صدد امضای این لایحه است و در واقع اگر بخواهیم این لایحه را توضیح دهیم میشود برجام دوم .
وی افزود: تروریسم را ما یک چیز معنا می کنیم و آمریکا چیز دیگری معنا می کند .در تروریسم بین المللی سپاه ایران ،حزب الله لبنان،حشد الشعبی عراق را قرار داده اند .اگر ما ملحق شویم  و امضا کنیم باید آنها را همراهی کنیم.
 حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: با دیدگاه آنها ما باید با سپاه مقابله کنیم و تا آنها  تامین مالی نشوند و با دستان خودمان تحریم کنیم.
خطیب جمعه باشت گفت: برخی ها می گویند ما مطالعه نداریم ،ما یک عده را تروریسم میدانیم و آمریکا عده ای دیگر را تروریسم می داند .خواهش ما از دولت این است این لایحه را تصویب نکنند و برجام دوم را برای ایران امضا نکنند ./ باشت نیوز
 اگر مجلس انقلابی عمل می کرد گرفتار این نوزاد نامیمون نمی شدیم
وی بیان کرد: اگر مجلس در برجام انقلابی عمل می‌کرد کشور گرفتار این نوزاد نامیمون و نامبارک نمی‌شد و اخیرا دولت محترم لاحیه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنواسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را تقدیم مجلس کند و طبق این لاحیه سردار سلیمانی در داخل کشور تحریم می‌شود و این لاحیه دست و پای کشور را در حمایت مظلومان می‌بندد و کشور ما را در چاه تحریم‌های جدید قرار می‌دهد و این لاحیه فقط مشکلات کشور را زیادتر می‌کند.
مدیران مدرک گرا کشور را لبه پرتگاه برده اند
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه مدرک گرایی کشور را به لبه پرتگاه می برد، ادامه داد: امروز مدیرانی که هم سرکار هستند و هم به دنبال مدرک برای نان بیشتر یا جایگاه بالاتر عامل در درد و رنج مردم و مشکل کشور هستند و از مدیران مدرک‌گرا فقر و فساد و تبعیض به وجود می‌آید و بازار کار نیاز به نیروی کارآمد دارد نه مدرک و خروجی دانشگاه‌ها بر اساس نیاز کار و جامعه نیست و هماهنگی بین نیاز جامعه و خروجی دانشگاه ها وجود ندارد و امروز می بینیم در نگاه مردم پیمانکار از اساتید دانشگاه عزیزتر است و این یک آسیب خطرناک است.
هشدار به افشاگری در خصوص روند انتخاب شهردار
صلواتی در پایان به وضعیت انتخاب شهردار از سوی شورای اسلامی شهر قلعه رئیسی اشاره و متذکر شد: در بحث شورای شهر فعلا صبوری می‌کنم و اگر شرایط تغییر نکرد در آینده در این رابطه واقعیت‌ها را برای مردم بیان می‌کنم و عوامل و عللی که موجب شد این شرایط اتفاق بیافتد را بیان می‌کنم و امیدوارم عده‌ای فضا را مسموم نکنند و حاشیه سازی نکنند و انتظار می‌رود مردم کمک کنند تا انشالله به انتخاب شهردار پایان داده شود.
 
ساتریفیوژ رفت و "کاتسا دستور العمل شد / آقای رئیس جمهور به قسمی که خورد عمل کند
امام جمعه دیشموک با اشاره به  بحث برجام با توجه به تشکیل کمیسیون در مجلس عنوان کرد:،عده‌ای برای سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری در مجلس موجب  شدند که برجام برای ما یک خسارت محض شود و برجام هیچ دستاوردی برای ما نداشت چون سانتریفیوژها رفتند و به جای آنها تحریم کاتسا برای ما دستورالعمل شد.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با بیان اینکه مجلس نباید لابیگری و سیاسی‌کاری کند، بیان کرد: مجلس نباید دنبال منافع شخصی خودشان باشند و قدم برداشتن در راستای منافع شخصی خود موجب می‌شود که این مجلس برای مردم مفید نباشد و مشکلات مردم را به خوبی نمی‌توانند حل کند.
وی با اشاره به گزارش رئیس جمهور در هفته گذشته در خصوص افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در جامعه عنوان کرد: عنوان 685 هزار شغل در جامعه توسط رئیس جمهور آمار کاغذی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: آقای رئیس جمهور باید به قسمی که در صد روز گذشته خورده به این وعده عمل کند.
وی افزود: یکی از وعده‌های  رئیس جمهور ایجاد 900 هزار شغل در جامعه بود و اینکه فقر و کارتن‌خوابی را از بین مردم برچیند ولی ما مشاهده می‌کنیم برعکس عملی کردن وعده ، افزایش بیکاری در جامعه رونق داده شد.
راوند گفت: آمار گفته شده در خصوص کاهش بیکاری را از کجا آورد و جناب رئیس جمهور باید بداند آمارهای کاغذی با واقعیت زندگی مردم واقعا هم‌خوانی ندارد و در هر خانه‌ای تعداد زیادی افراد لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترای بیکار وجود دارد.
وی یادآوری کرد: در جامعه ما نرخ بیکاری روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و ایجاد شغل‌های گفته شده توسط شما با چنین آماری واقعیت ندارد.
چرا دولت دنبال لوایح مشکلدار است؟
خطیب جمعه چرام در خطبه دوم با اشاره به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، بیان کرد:در تاریخ هفتم آبان ماه ۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت امور خارجه به مجلس شورای اسلامی این لایحه داده شد.
حجت الاسلام افشار افزود: در مقدمه این لایحه آمده است سند برای قطع منابع و پشتوانه های مالی سازمانها و گروه‌های تروریستی است.
خطیب جمعه چرام با ذکر چند نکته در این رابطه گفت: ایران اسلامی از قربانیان ترور در جهان است به طوری که حدود ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم.
وی افزود:تروریسم یکی از چالش‌های نظام بین الملل است اما در این سند تعریفی از گروه‌های تروریستی ذکر نشده است.
امام جمعه چرام در ادامه خطبه دوم گفت:و خالق بسیاری از این گروه های تروریستی مثل داعش،خود آمریکاست.
وی افزود: کشورهای قدرتمند در سازمان ملل برای پیشبرد اهداف سیاسی خویش از این واژه استفاده ابزاری می‌کنند.وسایر کشورها را تحت فشارهای سیاسی اقتصادی خویش قرار میدهند.
حجت الاسلام افشار در ادامه اظهار کرد: این لایحه در صورت تصویب، بعضی از شخصیت های نظام مثل سردار قاسم سلیمانی که در لیست افراد تروریست از ناحیه دولت آمریکاست،را مورد تحریم قرار می‌دهد.
وی افزود: این سوال مطرح می شود و باید دولت پاسخ دهد که بر اساس چه ضرورت و نیازی چنین لایحه ای که مبهم و مشکل ساز است، را به مجلس ارائه داده است.
خطیب جمعه چرام گفت: این کنوانسیون مبارزه با تروریست است یا بستن دست و پای کشور در حمایت از مظلومان و افتادن در چاه تحریم‌های جدید؟
حجت الاسلام افشار در ادامه افزود: باید عواقب چنین قوانینی را دولت مورد ارزیابی قرار دهد تا دشمنان به این واسطه ضربه ای وارد نکنند و مجلس هم باید با دقت چنین لوایحی را مورد نقد و بررسی قرار دهد.
وی تصریح کرد: باید مجلس نگاه های ملی و بین المللی به چنین مسائلی داشته باشد نه نگاه سیاسی و جناحی که بضرر منافع ملی است./ چرام
انتقاد تند از صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد
افروغی امام جمعه لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با انتقاد از رویه صدا و سیما در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صدا و سیمای استان هنوز یک مستند، مصاحبه و یا گزارش از معضلات بهمئی و مشکلات مردم پخش نکرد.
وی افزود: مردم استان در پرداخت قبضهای خود مشکل دارند.
افروغی گفت: خیلی از  انتقادات به حق بنده که در تریبون نماز جمعه بهمئی مطرح شد، از صدا و سیمای استان پخش نشد.
امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه رسانه های داخلی شهرستان دستشان خالی است، افزود: اگر وقفی برای حمایت از رسانه های داخلی شهرستان داشته باشیم یک خدمت عمومی است.
افزوغی تصریح کرد: مسئول حق توبیخ رسانه ها را ندارد اما صدا و سیمای استانی یک تجدید نظر در کار خود کند./ آوای ماغر
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار