عضو شورای شهر دهدشت مطرح کرد؛
محمد آرانپور عضو شورای شهر دهدشت به خبرنگار تابناک گفت: با توجه به درخواست و مطالبات مردمی برای پیگیری وضعیت کمربندی سوم و نیز خواسته شما خبرنگار عزیز، بیش از یک هفته از طریق کارشناسان واحد شهرسازی، مالکین و مشورت با دوستان عضو شورا به جمع بندی هایی رسیدیم.
کد خبر: ۵۳۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 02 December 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، محمد آرانپور عضو شورای شهر دهدشت به خبرنگار تابناک گفت: با توجه به درخواست و مطالبات مردمی برای پیگیری وضعیت کمربندی سوم و نیز خواسته شما خبرنگار عزیز، بیش از یک هفته از طریق کارشناسان واحد شهرسازی، مالکین و مشورت با دوستان عضو شورا به جمع بندی هایی رسیدیم.

آرانپور: موانع زیادی برای اجرای کمربندی سوم وجود دارد

آرانپور اظهار داشت: شروع کمربندی سوم، از فلکۀ شهید ضیایی (خروجی سمت چرام) تا جاده سوق (کارخانه قند و شکر) به طول حدود 4 کیلومتر و عرض آن 90 متر میباشد و مساحتی برابر 37 هکتار را پوشش می دهد.

 وی افزود: تعداد مالکین حدود ۴۵ نفر بوده و بحث اجرای کمربندی سوم در سال 72 در طرح هادی دهدشت تصویب شد یعنی 25 سال از تصویب آن می گذرد. در سال 83 توسط مشاور نقش جهان پارس، بازنگری شد و مجددا برابر طرح جامع، با عرض 90 متر تصویب شد. در سال 1385، طرح تفصیلی شهر دهدشت مجددأ عرض 90 متر را تصویب کرد.
 در سال 1389 توسط آقای رستم عزیزی شهردار وقت ، جلسه ای با مالکین گرفته شد و در آن جلسه به دلیل اینکه شهرداری توانایی پرداخت هزینه زمین کمربندی به مالکین را نداشت، لذا مقرر گردید عرض کمربندی از 90 متر به 45 متر کاهش یابد (کاهش از سمت داخل یعنی به سمت مرکز شهر) و مقرر شد مالکین در عوض این کاهش عرض کمربندی، 45 متر دیگر را بصورت رایگان در اختیار شهرداری قرار دهند. همچنین مصوب گردید اگر قرار شد که عرض کمربندی 50 متر اجرا گردد، بهای این 5 متر را شهرداری به نرخ کارشناسی به مالکین بپردازد یا هم شهرداری با تصویب شورای شهر، طلب مالکین را از طریق تخفیف یا بخشش عوارض ساختمانی پرداخت نمایید.

محمد آرانپور عضو شورای شهر دهدشت در مورد اقدامات صورت گرفته برای اجرای کمربندی سوم گفت: حدود دو ماه پیش توسط راه و شهر سازی مشاور زیستا از تهران به شهرداری معرفی شد و مبلغ 80 میلیون تومان جهت پیگیری و بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر به حساب شرکت واریز گردید و قرار شد بعد از جمع آوری اطلاعات تصمیمات لازم در خصوص اضافه محدود اتخاذ و ابلاغ گردد.

آرانپور افزود: با اطلاعات کسب شده از کارشناسان واحد شهرسازی در حال حاضر موانعی بر سر راه ایجاد کمربندی سوم وجود دارد و این موارد عبارتند از :

1- عدم توانایی مالی شهرداری در اجرای کمربندی سوم با عرض 90 متر مصوب، برای پرداخت هزینه زمین های مالکین 

2- چنانکه عرض 45 متر اجرا شود،حتما نیاز به مجوز شورای عالی شهرسازی کشور دارد که این موضوع زمان بر می باشد.

3- نیاز به اصلاح نقشه تفصیلی و جامع دارد تا عرض 45 متر طراحی و اجرا شود.

4- تقریبا تمامی مالکین رضایت دادند به غیر از چند نفر که همه زمین های محدود کمربندی آنها داخل محدوده می باشد و زمین های خود را فروخته اند.

5- با وجودی که هم اکنون مشاور زیستا در حال پیگیری و مطالعه می باشد. با این روند و شرایط موجود حداقل دو سال طول می کشد مگر اینکه بطور ویژه و با حمایت مسئولین بالاتر، در دستور کار قرار گیرد.

آرانپور در پایان افزود: من و دیگر دوستان اعضای شورای دور پنجم و حتی شهردار محترم مصرانه پیگیر اجرای طرح کمربندی سوم هستیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
با سلام
درخصوص کمربندی سوم دهدشت وزمان اجرای ان که حدودا ۲۵ سال میگذرد میخواستم بپرسم حتما باید درگیری طایفه ای درسطح شهر بوجود بیایید وخدای ناکرده چندتا بیگناه مورد صدمه واقع بشن تا شما مسولین محترم دهدشت بفکر اجرای آن باشید؟؟!!!
ALi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
سلام:
به راستی مسئولین این شهر چرا هنوز از خواب غفلت بیدا نمیشوند چرانمیخواهند مسئولیت پذیر باشند نسبت به این شهر ویران شده که خود همین مسولین هستن که به پایه های این شهر ضربه وارد میکنندچراباید ساکت و نتوان وارد عمل شوید وکاری از پیش نبرید که مشاهده گر ویران شدن این شهر باشیم چراپیگیر مشکلات شهر نیستید این قوم گرای وطایفه بازی راکنار بگزارید
به گفته دوستمان حدود 25 سال شما توانایی مشخص کردن یک طرح ساده نیستید فقط آموختید پشت میزهای خودتون بشنید و وعده وعید های یپوشالی به این مردم بدید خواهشن به مشکلات شهر بخصوص کمربندی سوم باشید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
مردم شهر من خیلی مظلوم هستن بخدا
هر مسولی میاد هر از چند گاهی امیدی میده و میره
سوار خبر از پیاده نداره
هر مسولی وضعش خوبه و بفکر اونایی نیست ک سه دهه منتظرن ک این کمربندی راه اندی بشه تا بتونن داخل زمینشون خونه کنند
امیدوارم پیگیری های جدید به نتیجه برسه
کمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
سلام، ایشالا نوه من و شما شاید کمربندی سوم رو ببینن ...!
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خاک بر سر ما که تو این شهر و کشور با چنین مسئولینی زندگی میکنیم و خاک بر سر ما که تو انتخابات از سر و کول هم بالا میریم تا به اشخاص ..........مثل شما رائ بدیم ، هزار بار خاک بر سر ما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار