کد خبر: ۵۳۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 03 December 2017
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور اعضا در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار گردید.

علی پوزش در این جلسه قاچاق را یکی از بزرگترین معضلات اقتصادی کشور عنوان و با اشاره به اقدامات موثر دولت در این زمینه اظهار داشت: باید با تلاش همه مسؤولین و دست اندرکاران این روند ادامه یابد تا شاهد دستاوردهای بهتر و بیشتری در این زمینه باشیم.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: در زمینه قاچاق کالا در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته اما کافی نیست و باید با تداوم مبارزه با قاچاق در مرحله اول به سالم‌سازی اقتصاد و در مرحله دوم به افزایش درآمد مردم کمک کنیم چراکه ورود کالای قاچاق دولت و جامعه را از حقوق خود محروم می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: باید از ظرفیت آموزش وپرورش و دانش‌آموزان در این حوزه استفاده شود تا با استفاده از پتانسیل جوانان و نوجوانان تاثیرگذاری بیشتری را شاهد باشیم.

پوزش خاطرنشان کرد: لازم است در این کار فرهنگی و تبلیغی از همه ابزارها و رسانه‌های موجود بهره جست و جامعه را از خطرات قاچاق آگاه ساخت تا مردم به این نتیجه برسند که نباید از کالای قاچاق استفاده کنند.

وی افزود: این آگاه‌سازی و اطلاع رسانی سبب می‌شود مردم از پیامد منفی اقتصادی این امر آگاه شده و ضمن هماهنگی با رویه‌های اقتصاد مقاومتی مصرف کالاهای تولید داخل را در برنامه زندگی خویش قرار دهند.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه ورود هر کالایی به کشور مانعی برای تولید همان کالا و سدی در برابر اشتغال‌زایی است، گفت: برای مقابله با موضوع قاچاق الزاماً باید فرهنگ عدم استفاده از این گونه کالاها از بطن اجتماع آغاز شود تا مردم به خرید کالای قاچاق پاسخ منفی دهند.

پوزش ساماندهی بازارهای شهرستان به منظور جلوگیری از عرضه کالای قاچاق و افزایش سطح آگاهی مردم را ضروری دانست و بر رصد بیشتر اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت، اصناف و منطقه انتظامی بر عملکرد بازاریان تاکید نمود.

وی با تاکید بر مبارزه همه جانبه نهادهای مختلف شهرستان در پدیده قاچاق کالا و ارز گفت: وظیفه ی هر سازمانی است که نظارت ویژه‌ای بر این موضوع داشته باشد زیرا بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلوگیری از عرضه و توزیع کالای قاچاق است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار