کد خبر: ۵۳۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 04 December 2017

علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن که به تازگی به دولت وحدت ملی یمن پشت کرده بود و با خیانت به یمن، به عربستان نزدیک شده بود، کشته شد.

به گزارش «تابناک»؛ رسانه‌های عربی به نقل از منابع خبری دولت وحدت ملی خبر داردند، علی عبدالله صالح، عارف زوکا معاون وی و یاسرالعواضی دبیرکل حزب موتمر، در حال فرار با خودروی زرهی به سوی استان مأرب و در اطراف صنعا کشته شده‌اند. همچنین برخی منابع خبری گزارش می‌دهند، نیروهای انصارالله مقر علی عبدالله صالح را به کنترل خود در آورده‌اند.

در عین حال شبکه «الحدث» به نقل از یک مقام حزب «المؤتمر» (حزب صالح) ادعا کرد صالح حالش خوب است و او اکنون در حال درگیری با ارتش یمن در صنعا است. این مقام حزبی که نامش فاش نشد، همچنین گفته است که صالح در انفجار امروز که در منزلش روی داده آسیبی ندیده است. اسکای نیوز نیز به نقل از منابع خبری حزب علی عبدالله صالح این خبر را تکذیب کردند.

علی عبدالله صالح و معاونانش کشته شدند

صلاح علی صالح نیز مدعی شده خبر کشته شدن پدرش صحت ندارد و از طرفدارانش میخواهد که به مقابله با (ارتش یمن و) انصارالله ادامه بدهند اما یاسر العواظی از رهبران حزب کنگره ملی (حزب متبوع رئیس جمهور سابق یمن)، کشته شدن علی عبدالله صالح را تایید کرد. این در حالی است که تصاویری از علی عبدالله صالح در حالی که سرش شکافته شده توسط منابع خبری یمن در توییتر منتشر شده است.علی عبدالله صالح و معاونانش کشته شدند

در مقابل، سلیم المغلس از فرماندهان جنبش انصارالله کشته شدن علی عبدالله صالح را تایید کرد. وزارت کشور نیز لحظاتی پیش  با صدور بیانیه‌ای، کشته شدن رئیس جمهور سابق یمن را تایید کرد.

در همین حال رسانه‌های بین المللی موضع محتاطانه‌ای در پیش گرفته‌اند و در همین راستا خبرگزاری رویترز گزارش داد، هنوز سرنوشت عبدالله صالح پس از این حمله مشخص نیست و درباره سرنوشت و مکان حضور وی ابهاماتی وجود دارد.

رئیس جمهور سابق یمن در روزهای اخیر علیه دولت وحدت ملی صنعا شوریده بود و با عربستان سعودی نزدیک شده بود و نیروهای تحت فرمانش به نیروهای محور مقاومت یمن حمله کرده بودند. عربستان نیز در همین راستا با نیروهای مقاومت یمن در حمایت از نیروهای علی عبدالله صالح حمله کرده بود.

پس از انتشار خبرهایی درباره کشته شدن علی عبدالله صالح، خبرها از توقف درگیری و تیراندازی در صنعا حکایت دارد. همزمان، ائتلاف نظامی ضدیمنی عربستان، با انتشار اطلاعیه فوری از شهروندان ساکن صنعا خواسته از پایگا‌های انصارالله تا ۵۰۰ متر فاصله بگیرند.

در این شرایط، مشاور رسانه‌ای شورای عالی سیاسی یمن، تاکید کرده که مسئولیت کشتن علی عبدالله صالح بر عهده کشورهای عضو ائتلاف ضدیمنی عربستان است و در این زمینه گفته است: «هواپیماهای اماراتی روز یکشنبه مقر صالح را بمباران کردنو. علی عبدالله صالح در مسیر استان مارب و در منطقه ای که تحت کنترل هوایی امارات است کشته شده است.»

هنوز هیچ ائتلاف عربستان علیه مردم یمن یا گروه‌های دیگر رسماً مسئولیت کشته شدن علی عبدالله صالح را برعهده نگرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار