کد خبر: ۵۳۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 04 December 2017
رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: در هشت ماهه سال جاری مجموع تصادفات رخ داده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

سرهنگ رحمت‌الله نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در هشت ماه سال جاری، فقره تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه 12 درصد کاهش، تعداد متوفی 14 درصد کاهش، فقره تصادفات جرحی 50 درصد افزایش، تعداد مجروحین 21 درصد افزایش و تصادفات خسارتی شش درصد کاهش داشته است.

وی گفت: طی این مدت 38 درصد تصادفات رخ داده در محورهای استان، 30 کیلومتر مانده به شهرها و 63 درصد تصادفات 30 کیلومتر بعد از شهرها بوده است.

نجفی ادامه داد: طی این مدت 70 درصد تصادفات مربوط به محورهای اصلی، 25 درصد جاده‌های روستایی و پنج درصد مربوط به جاده‌های فرعی استان بوده که شش درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده و 31 درصد مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

رئیس پلیس‌راه استان با اشاره به اینکه واژگونی‌ها در محورهای استان پراکنده است، خاطرنشان کرد: در این مدت بیشترین واژگونی‌ها مربوط به محور بازفت بوده و تصادفات رخ به رخ در محورهای، لردگان به چنار محمودی و لردگان به یاسوج است.

وی با اشاره به لزوم تبدیل راه‌ها به بزرگراه در استان، گفت: لازم است به منظور کاهش تصادفات، راه‌های شریانی درجه یک توسعه یابند و در محورهای استان از جمله راه‌های روستایی دوربین نصب شود.

رئیس پلیس‌راه استان با اشاره به اینکه عمده تصادفات فوتی در محورهای استان ناشی از سبقت و عدم رعایت سرعت مطمئنه است، تاکید کرد: لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی انجام شود و رانندگان نیز قوانین را رعایت کنند تا حوادث رانندگی کاهش یابد.

وی ضمن توصیه به رانندگان با آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا، خاطرنشان کرد: رانندگان بایستی زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، در غیر این صورت اعمال قانون با جریمه 40 هزار تومانی برای راننده بدون زنجیر چرخ انجام شده و از ادامه رانندگی به منطقه برف‌گیر نیز جلوگیری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار