کد خبر: ۵۳۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 04 December 2017
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی کشت زعفران در روستای دیل با محوریت بسیج مهندسین و با همکاری جهاد کشاورزی برای اولین بار در گچساران اجراشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سرهنگ سید علی اصغر نورایی‌نسب ظهر امروز در بازدید از مزارع کشت زعفران در روستای دیل گچساران با اشاره به شعار سال در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی کشت زعفران در روستای دیل با محوریت بسیج مهندسین و با همکاری جهاد کشاورزی برای اولین بار در گچساران اجراشد.

وی با اشاره به کشت زعفران در روستای دیل گچساران افزود: کشت زعفران راهی هموار برای پیمودن مسیر توسعه، رشد و نقش آفرینی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به اجرای طرح کشت زعفران در روستای دیل گچساران گفت: این طرح برای اولین بار در شهرستان گچساران در روستای دیل انجام شده است.
نورایی نسب عنوان کرد: به دنبال تغییر کشت برخی محصولات کشاورزی در برخی از روستاهای این شهرستان هستیم.
وی با بیان اینکه تغییر کشت در شهرستان گچساران یکی از سیاست‌های تولید و اشتغال است، اذعان کرد: کشت محصول زعفران ، کشتی است که به آب کم نیاز دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران با اشاره به ظرفیت خوب آب و خاک در این شهرستان خاطرنشان کرد: اکثر نقاط این شهرستان ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه کشاورزی دارند.
نورایی نسب بیان کرد: زعفران از محصولات بسیار ارزشمند با سود دهی بسیار خوبی است که می‌تواند جایگزین تولیدات کشاورزی پرآب شود.
وی افزود: با توجه به کم مصرفی آب این محصول اقدام به کشت آن می‌تواند در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای جوانان درآمدزایی خوبی ایجاد کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اضافه کرد: یکی از اقدامات انجام شده بسیج مهندسین کشاورزی گچساران در طرح ملی همگام با کشاورز و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، شناسایی ظرفیت‌های حوزه کشاورزی در مناطق محروم بوده است.
نورایی نسب ادامه داد: کاشت زعفران در روستای دیل گچساران برای نخستین ‌بار در سال گذشته به صورت آزمایشی کشت شد که به خوبی نتیجه داده و آماده بهره برداری است.
وی گفت: محصول زعفران به عنوان یکی از گرانترین محصولات کشاورزی و با درآمدزایی بالا نسبت به دیگر تولیدات کشاورزی، نقش بسیار مهمی در معیشت خانوارهای روستایی ایفا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار