بیانیه جمعیت دانشجویی همراهان دانشگاه آزاد گچساران
کد خبر: ۵۳۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 07 December 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد جمعیت دانشجویی همراهان دانشگاه آزاد گچساران به مناسبت 16آذر و روز دانشجو بیانیه‌ای منتشر کرد.
متن بیانیه 
در ابتدا میلاد حضرت رسول اکرم( ص) و هفته ی وحدت را به همه ی مسلمانان جهان تبرک عرض میکنیم. 16آذر روزی ایست که باعث پیدایش یک حرکتی بزرگ در دانشگاه شد که بعد از آن تاریخ، تا کنون منشأ تمامی تحولات در کشورمان بوده است. شهادت سه دانشجوی مهندسی دانشگاه تهران در اعتراض به کودتا برعلیه دولت مردمی مصدق، نشان دهنده ی استبداد ستیز بودن این جنبش از بدو پیدایش تا کنون است.هیچ حوادثی را در تاریخ معاصر نمی توان یافت که جنبش دانشجویی در آن بی تاثیر باشد.این قشر فهیم و آگاه جامعه همیشه نسبت به مسائل مختلف عکس العمل سریع تری نسبت به سایر اقشار داشته است و این نشان دهنده ی هوشیار بودن جنبش دانشجویی دارد.جمعیت دانشجویی همراهان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران به عنوان عضوی کوچک از این خانواده ی بزرگ،ضمن زنده نگه داشتن یاد شهیدان دانشجو،این روز را به همه ی دانشجویان تبرک عرض می نماید و در پایان چند مسئله را یادآور می شود که :
اول اینکه، همه ی مسئولان و نهادهای نظام جمهوری اسلامی باید این موضوع را در نظر داشته باشند که جنبش دانشجویی برای نظام نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی است که باعث می شود نخبگان جامعه در حوزه های مختلف شناسایی شود و این خود سرمایه ی بزرگی هست که باید قدر آن را دانست.
دوم اینکه، دولت روحانی با حمایت عظیم دانشجویان توانسته است در دو دوره سکان قوه ی مجریه را بر عهده بگیرد و این قشر مطالباتی از ابتدا تا کنون از این دولت داشته اند که هنوز قسمتی از آن بخصوص امنیتی بودن فضای دانشگاه، محرومیت از تحصیل دانشجویان ستاره دار برای فعالین دانشجویی هنوز لمس می شود و رفع آن ها از مهمترین مطالبات دانشجویان از دولت تدبیر و امید است.
سوم، با توجه به اینکه جمعیت دانشجویی همراهان خود را از خانواده ی دانشگاه آزاد می داند این درخواست را از مجموعه ی مدیریتی جدید دانشگاه آزاد دارد که فضایی برابر بدون از نگاه جناحی به تمامی تشکل های دانشجویی داشته باشد. ظن تلاش، برای تک صدایی کردن در دانشگاه آزاد و هاشمی زدایی را از این مجموعه دور کند. تا شاهد پویائی هر چه بیشتر تشکل های دانشجویی در این مجموعه باشیم.
"جمعیت دانشجویی همراهان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران 16آذر نود و شش"

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار