رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: هدفمند کردن جامعه یارانه بگیر از اقدامات دولت در سال ۹۷ است و همچنین حذف فقر مطلق نیز از جمله هدفگذاری های انجام شده است.
کد خبر: ۵۳۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 11 December 2017
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدفمند سازی توزیع یارانه و حرکت به سمت حذف فقر مطلق از جمله هدفگذاری های بودجه سال ۹۷ است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسن نوروزی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: لایحه بودجه ۹۷ به مجلس تقدیم شده است و به گفته رئیس جمهور بودجه ۹۷ تبلور وعده های انتخاباتی رئیس جمهور در راستای اشتغال زایی، رفع فقر مطلق، تحقق عدالت اجتماعی و حضور بخش خصوصی در اقتصاد است.

نوروزی اظهار داشت: در سال ۹۷ در موضوع هدفمندی یارانه ها تجدید نظر می شود و با بازنگری در یارانه ها، جمعیت یارانه بگیر کاهش یافته و از این محل نزدیک به ۱۹ هزار میلیارد تومان آزاد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: هدفمند کردن جامعه یارانه بگیر از اقدامات دولت در سال ۹۷ است و همچنین حذف فقر مطلق نیز از جمله هدفگذاری های انجام شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: افزایش دریافتی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از دیگر برنامه های دولت برای حذف فقر مطلق است.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۶ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند، بیان داشت: با اصلاح جامعه هدف در بودجه ۹۷، ۴۲ میلیون نفر یارانه دریافت خواهند کرد.

نوروزی از هدفگذاری مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه ها و واگذاری خبر داد و گفت: دولت بر این تلاش است که وعده های خود را در بودجه سال ۹۷ عملیاتی کند.

نوروزی اظهار داشت: با توجه به توانایی های دولت باید از آن انتظار داشت و در بودجه سال ۹۷، از ۱۱۹۵ هزار میلیارد تومان بودجه کشور، منابع عمومی بودجه دولت ۳۶۸ هزار میلیارد تومان است و بقیه مربوط به شرکت ها و بانک ها است و اگر گفته می شود که یکی از کارهای دولت واگذاری شرکت ها به خصوص شرکت های زیان ده است به همین دلیل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: ۳۶۸ هزار میلیارد تومان منابع عمومی بودجه دولت است، اما ۵۷ هزار میلیارد تومان درآمدهای اختصاصی دولت است که بخشی از این بودجه توسط دولت برای پروژه های عمرانی هزینه خواهد شد.

نوروزی تصریح کرد: در صورت تصویب، بخشی از درآمدهای اختصاصی دولت برای پروژه های عمرانی اختصاص خواهد یافت.

وی از رشد شش درصدی منابع عمومی بودجه دولت در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این مبلغ در سال گذشته ۳۴۷ هزار میلیارد تومان مصوب شد.

نوروزی گفت: از ۳۶۸ هزار میلیارد تومان منابع عمومی بودجه دولت، ۱۹۳ هزار میلیارد تومان از ناحیه درآمدها خواهد بود که ۱۲۸ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات است.

وی افزود: ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولت از واگذاری دارایی سرمایه ای خواهد بود که ۱۰۱ هزار میلیارد تومان از فروش نفت خواهد بود و در حوزه واگذاری دارایی مالی نیز عدد ۶۸ هزار میلیارد تومان دیده شده است که از این محل ۳۸ هزار و پانصد میلیارد تومان از محل اوراق است که مشارکت بخش خصوصی از مزایای آن است.

نوروزی از تامین ۲۱ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: از ۳۶۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت ۲۷۶ هزار میلیارد تومان در حوزه هزینه ای خواهد بود، ۶۰ هزار میلیارد تومان آن در حوزه تملک دارایی های سرمایه ای و ۳۱ هزار میلیارد تومان در حوزه سود و بهره اوراق سالهای قبل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ابراز داشت: در بودجه سال ۹۶ قیمت نفت روی ۵۵ دلار پیش بینی شده است و فرض بر این است که در سال ۹۷ روزانه ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه صادرات داشته باشیم.

نوروزی گفت: دولت در سال جاری برای برخی مصارف عمرانی خاص از صندوق توسعه ملی ۲۰ هزار میلیارد تومان کمک خواهد گرفت که آبیاری تحت فشار، آبرسانی به روستاها، بنیه دفاعی کشور، توسعه سواحل مکران، ساماندهی حمل و نقل عمومی، مقابله با ریزگردها و حل مشکلات برق خوزستان، بهبود محیط زیست و ساماندهی پسماندها، بافت های فرسوده و مناطق آسیب دیده و همچنین برای توسعه ریلی و تسویه پاداش پایان خدمت آموزش و پرورش نیز مبالغی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین برای ایجاد اشتغال، از بودجه صندوق توسعه ملی، منابع عمومی دولت و منابع داخلی بانک ها برای اشتغالزایی اقدام خواهد شد.

نوروزی اصلاح قیمت حامل های انرژی را از دیگر ظرفیت های توسعه اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: از اصلاح قیمت حامل ها اقدامات مناسبی در حوزه اشتغال انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: در بودجه ۹۷، ۱۰۰ درصد بودجه دستگاه های استانی مبتنی بر عملکرد خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا سال قبل ۴.۳ درصد اعتبارات هزینه ای دولت به استان ها اختصاص می یافت، گفت: با تبدیل برخی دستگاه های ملی به استانی این سهم به ۲۴.۳ درصد می رسد.

نوروزی از افزایش شفافیت در بودجه سال ۹۷ خبر داد و گفت: در سال جاری از ۷۱ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان ردیف متفرقه بود و در بودجه سال ۹۷ تنها ۱۳۱ ردیف متفرقه خواهیم داشت و ۲۰۰ ردیف آن حذف خواهد شد.

نوروزی با اشاره به قانون استفاده متوازن تصریح کرد: در قانون استفاده متوازن در سال ۹۶، اعتبارات استان ۲۸۰ میلیارد تومان بود که قریب به ۳۰ درصد آن محقق شد.

نوروزی با بیان اینکه ۱۸۰۰ پروژه عمرانی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۷۱ هزار پروژه عمرانی در کشور وجود دارد که شش هزار پروژه ملی و ۶۵ هزار پروژه استانی است که ۳ درصد پروژه های عمرانی استانی کشور متعلق به استان ما است.

وی افزود: خیلی از پروژه های استان مستمر است و به عنوان پروژه ادامه دار شناخته می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
اقایمدیر برنامه وبودجه خودت ونکبخت مدیر برنامه وبودجه ریس جمهورت ومعاون اولش در مورد برداشتن فقرممطلق ویارانه اشتبله میکنید و این راه که میروید به ترکستان است اینقدر دروغ تحویل جامعه ندین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار