شهرستان کهگیلویه؛
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد، بالاخره کار نو و ماندگارش در اتصال روستاها به شبکه فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه را در یک روستای محروم در کهگیلویه به سرانجام رساند تا نمره قبولی بگیرد.
کد خبر: ۵۳۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲ 11 December 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، به دنبال عملیات اتصال روستای شوتاور به شبکه فاضلاب روستایی در خبری امید بخش از سوی مدیر کل آبفای روستایی این عملیات همراه با احداث یک تصفیه ‌خانه فاضلاب آماده افتتاح و تحویل به مردم روستای شوتاور است.

احداث تصفیه‌خانه‌ فاضلاب روستایی در در یکی از قدیمی ترین روستاهای کهگیلویه
به دلیل تعداد بسیار کم روستاهای دارای شبکه تصفیه خانه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد این اقدام در کل کشور به عنوان اقدامی نوین محسوب می شود.
رایگان بودن خانوارها برای اتصال به شبکه فاضلاب در روستای شوتاور از بخش چاروسا بر اهمیت و تأثیر این خدمت در بین روستاییان افزوده و موجب خوشحالی و استقبال بسیار زیاد مردم شده است.
تاکنون فاضلاب ۲۶۵ خانوار در روستای ۳۶۰ خانواری شوتاور به شبکه فاضلاب وصل شده است.
بر اساس گفته مدیرکل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اعتبار این طرح حدود ۳۵ میلیارد ریال است و می‌تواند در شروع کار استاندار جدید، رویکرد حمایت از روستا نشینی را تقویت کند.
احداث شبکه فاضلاب روستایی در روستای شوتاور می تواند تا حدود بسیار زیادی نگرانی مردم را در مورد مسائل بهداشتی کاهش دهد و موجب رضایت مندی آنها شود.
یکی از مهمترین فواید احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در روستاها، برگشت آب به چرخه آبادانی و تولید در بخش کشاورزی می باشد و این اقدام بسیار مهم تحول عظیمی در روستاها بوجود آورده و موجب تحقق رویای مهاجرت معکوس در کهگیلویه و بویراحمد می شود.
مدیر کل آبفای روستای کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه اظهار داشت: علاوه بر اینکه آب به دست آمده از این تصفیه ‌خانه برای کشاورزی زمین‌های پایین‌دست این روستا مورد استفاده قرار می‌گیرد به جمع‌آوری فاضلاب روستایی و آلوده نشدن چشمه‌ها نیز کمک می‌کند.
پاسره تصریح کرد: حراست از منابع کمیاب آبی یک ضرورت دنیای امروز است، ما نیز در راستای حراست از منابع آبی و همچنین مدیریت فاضلاب ها هم به جهت سلامت محیط زیست و هم معرفی منبع جدید آبی برای مصارف کشاورزی و آبیاری پارک ها و مواردی از این دست، اولین تصفیه خانه فاضلاب روستایی را به مدار بهره برداری رساندیم.
وی افزود: برای شهرستان های بویراحمد و گچساران نیز دو پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستایی به مرحله مطالعه و ارائه پیمان رسیده که انشاء الله بزودی و با تامین اعتبارات لازم شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها خواهیم بود.
در پایان گفتنی است،روستای شوتاور با جمعیتی بالغ ‌بر ۳۵۰ خانوار در ۶۳ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
بر اساس این گزارش،این خدمت شرکت آب و فاضلاب روستایی می تواند نوید تحرکات جدی در مسیر توسعه روستاها قرار بگیرد و اگر چنین اقداماتی کمی جدی‌تر گرفته شود، میتواند به سایر روستاها تعمیم داده شود و مبنای سایر خدمات در این روستاها شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار