فیلی که از روز گذشته وارد کهگیلویه و بویراحمد شده بود امروز رسما حکم معاونت عمرانی را گرفت و مجتبی مرادی هم که به عنوان مشاور استاندار همیشه و همه جا همراه استاندار بود ، حکم مدیر کلی روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را به رزومه خود اضافه کرد.
کد خبر: ۵۳۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 12 December 2017
بی شک امروز تیتر اول اکثر رسانه های کهگیلویه و بویراحمد ، یا کلمه استاندار را دارد یا کلمه احمدی ! آن هم به واسطه دو تغییری که در حساسترین پست های استانداری روی داد. فیلی که از روز گذشته وارد کهگیلویه و بویراحمد شده بود امروز رسما حکم معاونت عمرانی را گرفت و مجتبی مرادی هم که به عنوان مشاور استاندار همیشه و همه جا همراه استاندار بود ، حکم مدیر کلی روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را به رزومه خود اضافه کرد.
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، صبح امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران شورای اداری، روسای شوراهای اسلامی و جمع زیادی مسوولان مراسم تکریم و معارفه معاونین سابق و جدید امور عمرانی استانداری استان برگزار شد.
در این مراسم عزیز فیلی که چند هفته پیش رسما به عنوان معاون امور عمرانی استاندری انتخاب شده بود جایگزین پژمان نیک‌اقبالی شد تا اولین تغییر استاندار در حوزه ی معاونین از افراد غیر بومی باشد.
 
روزی که استانداری تیتر اول بود / فیلی آمد ، مرادی مدیر کل شد / قسم احمدی در خصوص نبودن انگیزه قومیتی در انتخاب فیلی 

خداحافظی مدیری که دارای خانواده ای بین المللی است
مجید محنایی در این مراسم، اظهار کرد: آقای نیک‌اقبالی هر چه در توان داشتند، برای آبادانی این استان کم نگذاشتند. من شاهد بودم روزی که به عنوان معاون عمرانی انتخاب شد، به آقای خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفتم، مقداری کار سخت است. و تردیدی وجود داشت، اما در همان ماه‌های اول با توجه به استعداد و هوش بالایی که خانواده آنها که به عنوان یک خانواده بین‌المللی مطرح هستند، و خانواده با ذکاوت و با هوشی نیز هستند، آقای نیک‌اقبالی خیلی سریع مسائل را جمع‌بندی کردند.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پرکارترین معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد آقای نیک‌اقبالی بود، وی علی رغم تخصص و در رشته خود، دارای کارشناسی ارشد در رشته حقوق نیز بود. در مدتی که ایشان تلاش کردند و همکاری همه دستگاه‌ها، اعتبارات عمرانی جهش بسیار خوبی پیدا کرد و ۳۰۰ میلیارد تومان سال ۹۲ به چند برابر افزایش پیدا کرد.
وی تاکید کرد: آقای نیک‌اقبالی استان را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کرد و ما هر جا که می‌رفتم پروژه های عمرانی فعال بود.
محنایی افزود: او در افکار عمومی منتسب به منطقه سردسیر بود، اما نگاه بیشتری به پروژه‌های مناطق گرمسیری  از جمله لنده، باشت، بهمئی و… داشت.
وی اضافه کرد: آقای نیک‌اقبالی با فعالیت‌های خود زیرساخت های اقتصادی را فراهم کرد و عملکرد او نیز باعث شد تا از رتبه ۳۱ به لحاظ به بیکاری به  رتبه ۲۰ برسیم.
 
روزی که استانداری تیتر اول بود / فیلی آمد ، مرادی مدیر کل شد / قسم احمدی در خصوص نبودن انگیزه قومیتی در انتخاب فیلی 
 
 باری که از دوشم برداشته شد/ در یاسوج پیش آیت الله ملک حسینی رفتیم و در دهدشت پیش آمیر احمد تقوی
پژمان نیک‌اقبالی معاون سابق امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تودیع خود، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که بعد از ۴ سال و اندی بار سنگینی بر دوش من برداشته می‌شود و سنگینی آن را نمی‌توانست تحمل کرد به جزء با شیرینی خدمت.

وی افزود: یادش به‌خیر آقای خادمی استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد در یک فضای دوستانه و صمیمی هر ۴ معاون خود را در یک فضای کوچکی انتخاب و سکان استان کهگیلویه و بویراحمد را به دست این نیروهای بومی داده و برای بچه‌های بومی این خیلی مهم بود که در این آزمون موفق شوند.
نیک‌اقبالی با بیان اینکه در سال ۹۲ وضعیت شرایط مملکت به گونه‌ای بود که اعتبارات اقتصادی و عمرانی در وضعیت بدی قرار داشت، گفت: سال ۹۲ وضعیت تخصیص اعتبارات وضعیت بدی داشت، پول نبود ، در آن روز به اتفاقات استاندار خدمت آیت‌الله ملک‌حسینی رسیدیم و فرمودند که حالا که پول در کشور و استان نیست، فعلا مشکلات استان را شناسایی کنید تا در آینده با یک برنامه هدفمند برطرف شود. و در دهدشت خدمت آمیر احمدی تقوی رسیدیم و ایشان با توجه به شرایط آن روزها فرمودند که اول معاینه کنید و بعد استان را درمان کنید. و همین کار را کردیم و برنامه‌ای ۴ ساله‌ای طراحی شد و خوشبختانه در برخی از شاخص‌ها ما توانستیم موفقیت‌های را به دست آوریم.
فضای متفاوت 4 سال گذشته/ برخوردهای فیزیکی دوره های قبل را فراموش نمی کنیم
وی افزود: شرایطی که در استان به وجود آمد، اما همه کمک کردند و یک کار تیمی و هماهنگ بود و یک جا شما ندیدید که در یک جایی معاونین استاندار در فضای عمومی با هم اختلافی داشته باشند. فضای که در ۴ سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود آمده بود با فضای همه دوره‌های گذشته متفاوت‌تر بود.
معاون سابق عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کارهایی انجام شد، استاندار وقت و معاونین خود توانستند، کار تیمی انجام دهند، بطوریکه در چهار سال گذشته معاونین استاندار باهم کوچکترین تنش و اختلافی نداشتند، البته در محافل خصوصی شاید خود همدیگر را نقد می‌کردیم، ولی هیچگاه این نقدها را به محافل عمومی ارجاع ندادیم.
وی در ادامه افزود: هیچ وقت یادمان نمی‌رود که نمایندگان مجلس با استانداران گذشته چه برخوردهایی داشتند، حتی به برخوردهای فیزیکی منجر می‌شد اما در گذشته کمترین تنش را بین مجموعه استانداری و نمایندگان داشتیم.
نیک‌اقبالی به شب احیای سید موسی خادمی اشاره کرد و گفت: شب احیاء بودجه شبی بود که ما می‌دانستیم دیگر بودجه استان در هر شاخصی چه قدر است.
من نگاه چپ و راست یا سردسیری و گرمسیری نداشتم
وی افزود: فضای همدلی باعث شد که ان چیزی که بین من و خدای من است، می‌بینم قلبم راضی است، امروز در استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد در منطقه گرمسیری و سردسیری راست و چپ هستند، اما در مورد من باید قضاوت درست کرد، نگاه من به استان یک نگاه یکنواخت بود و برای من فرقی نداشت. که امروز در باشت، کهگیلویه، سی‌سخت، بویراحمد و … بود. برخی از عزیزان بی‌انصافی در موردم قضاوت نادرست کردند که چرا به حوزه گرمسیری بیشتر می‌پردازم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خط فکری من مشخصی دارم، اما دوستان عزیزی در جناح مقابل دارم اما در کار اجرایی، این مسائل را دخالت ندادم، اما معاون عمرانی استاندار باید کار اجرایی کند، و در کار اجرایی سردسیر و گرمسیر ، چپ و راست وجود ندارد.
تفاوت نمایندگان قبلی و فعلی
وی افزود: قبلاً کار نمایندگان مجلس رقابت‌های سیاسی بود و الان رقابتشان عمرانی است، اظهار داشت: پیش از آنکه به بحث‌های سیاسی و خط کش‌های سیاسی نیاز داریم به کار عمرانی نیز نیاز داریم، در این چند سال ما توانستیم کارهایی را انجام دهیم.
معاون سابق عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به عملکرد خود، اظهار داشت: از سال ۹۲ تا ۹۶ در استان سه هزار و ۱۶۱ پروژه اقتصادی و عمرانی در مناسبت های رسمی این چهار سال گذشته افتتاح و کلنگ‌زنی شد که از این مجموعه هزار و ۹۹۰ پروژه با اعتبار هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان عمرانی است و حدود ۱۰ هزار شغل ایجاد. و اگر در استان کاهش بیکاری داریم بیشتر مربوط است به حوزه عمرانی. باید از همه تشکر کنم، پیمانکاری داریم که با وجودی که مطالبات زیادی از دولت طلب دارند، اما حاضر نشدند کارشان را تعطیل کنند.
وی افزود: ۸۰ خانه بهداشت در این زمان افتتاح کردیم، یکی از خواسته‌های خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دکتر چمن کاهش مهاجرت مردم به استان‌های همجوار بود که این موضوع تحقق پیدا کرد.
کنایه جالب همراه با شعرخوانی
نیک‌اقبالی در حین صحبت‌های خود گفت دو بار خلع سلاح شدم، شعری می‌خواستم بخوانم که آقای تقی‌زاده آن را خواند، و اینکه در انگلیس شهرداران را منصوب کند، اول وزن می‌کند و وقتی خواستند، بردارند باز هم وزن می‌کند، که احیاناً از بیت‌المال سوء استفاده نکرده باشد. من روزی که معاون عمرانی استاندار شدم، ۱۲۵ کیلو وزن داشتم که الان به ۸۵ کیلو وزن رسیده است. [تشویق حضار]

وی گفت: سلامت را برای مردم دادم. و برای این مردم هم جان بدهیم، باز هم کم است.

ماحصل تلاش شما در این چهار سال گذشته کارهای بزرگی بود.

نیک‌اقبالی این شعر را نیز خواند.

 

سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم
ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم

چو گلدان خالی، لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم

اگر داغ دل بود، ما دیده ایم
اگر خون دل بود، ما خورده‌ایم

اگر دل دلیل است، آورده ایم
اگر داغ شرط است، ما برده‌ایم

اگر دشنه‌ی دشمنان، گردنیم!
اگر خنجر دوستان، گرده ایم!

گواهی بخواهید، اینک گواه:
همین زخم‌هایی که نشمرده‌ایم!

دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده‌ایم .
تعریف از نیک اقبالی و فیلی همزمان
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی‌داشت و آرزوی طول عمر پربرکت برای مقام معظم رهبری دارم و برای رئیس جمهور آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: فرصتی پیش آمد تا بشنویم خدمات و تلاش‌های یکی از خدمتگذاران و سرباز این نظام را که در این ۴ سال گذشته به سرانجام رسانید. و همچنین معرفی کنیم یکی از چهره‌های موفق عمرانی کشور را.  و همه تلاش‌هایی که ما در حوزه عمرانی داریم، به این دلیل است که استان و کشورمان ما به مرز قابل قبولی در رفاه، معیشت، رشد و اقتصاد برسیم و ما تا نتوانیم زیر ساخت‌های را تقویت کنیم، امکان رشد در سایر حوزه ها نخواهد بود.
وی تصریح کرد: حوزه عمرانی، حوزه بسیار قابل توجهی است به ویژه در استان های همانند استان کهگیلویه و بویراحمد که از لحاظ فرصت های طبیعی و خدادادی اما به دلیل توپولوژی و جغرافیایی به جایگاه مناسب نرسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما باید حوزه عمرانی را تقویت کنیم، اظهار داشت: اگر شاهد این تودیع و معارفه هستیم به منظور نفی زحمات گذشتگان نیست، تلاش آقای نیک‌اقبالی و همکارانش قابل تقدیر است و آنچه باعث شده که شاهد این مراسم باشیم، بنده معتقدم باید در این حوزه، انرژی جدید و فضای جدید و رویه‌ای جدیدی را خلق کنیم.
احمدی افزود: حوزه عمرانی، حوزه بسترساز است. بحث‌ مسیرهای ارتباطی و راه‌های ارتباطی به مردم فشار زیادی آورده، مردم ما مشکلات زیادی به دلیل صعب العبور بودن مسیرهای ارتباطی تحمل کردند. اما با وجود تنگ‎های دولت، دولت در زمینه تزریق اعتبار به این حوزه‌ها تلاش خودش را کرده، اگر چه تزریق منابع مهم است اما مهمتر از آن مدیریت قوی است، مدیریت توانمند، پای کار بودن و نظارت و آشنایی با جزئیات. اسم این معاونت، معاونت هماهنگی است، باید با دستگاه‌های ذی‌ربط هماهنگی لازم را به عمل آورد.
وی با اشاره به شب احیای بودجه که پژمان نیک‌اقبالی به آن اشاره کرد و گفت: شب احیای تجربه، شب ارائه آمارها نیست بلکه برای این است که ما در یک بازده زمانی بفهمیم که از این شب احیا تا آن شب احیا و بعد از یک کار میدانی بگوییم، این پول‌ها را چه کار کردیم و خروجی آن چیست؟
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مشکلات روستا و شهرهای استان اشاره کرد و در ادامه گفت: روستائیان ما در بحث راه‌های ارتباطی با مشکلات جدی روبرو هستند.
قسم استاندار در خصوص نبودن انگیزه قومیتی در انتخاب فیلی
احمدی در ادامه به انتصاب فیلی اشاره کرد و گفت: ما میزبان حضور ایشان هستیم، اگر چه به زادگاه آقای فیلی به ایلام تعلق دارند، اما خدا شاهد است که سر سوزنی تعلقات قومی، قبیله‌ای و سیاسی نبوده و ایشان را به دلیل تجارب ارزشمندش از ایشان خواهش کردم، بیایند و بعد از ۴ سال و یا بیشتر خواهیم دید که فضای بهتری را در اختیار این مردم قرار می‌دهد.
وی گفت: شاهد حرف من این است که بعد از انتخاب استاندار فارس، با آقای فیلی رایزنی شده بود، و به دنبال آقای فیلی بودند، اما نپذیرفت و همچنین استاندار استان مرکزی نیز از ایشان خواسته بودند، اما آقای فیلی با پایمردی و در مواجه کاملاً اخلاقی سر قول خودشان ماندند و الان خوشحالیم که در خدمت ایشان هستیم.
احمدی در پایان گفت: صمیمانه از تلاش‌های صادقانه برادر عزیر و ارزشمندمان جناب آقای نیک اقبالی تشکر می‌کنم. هر کس هر خدمت صادقانه‌ای در هر کجای استان انجام داده در ذهن مردم خواهد ماند.
معرفی یک مدیر کل
وی از مدیران دستگاه‌های خواست تا با آقای فیلی هماهنگی لازم‌های داشته باشند و از تجارب گرانسنگ ایشان بهره کافی برده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان مدیرکل روابط عمومی و حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد را نیز معرفی کرد و گفت: بنا به فرموده رئیس جمهور محترم مبنی بر استفاده از جوانان آقای مجتبی مرادی را به عنوان مدیرکل روابط عمومی و حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد که از نیروهای وزارت کشور نیز است، منصوب کردیم.
مجتبی مرادی مدیر کل شد
در حالی که همه نگاه ها متوجه تکریم و معارفه فیلی و نیک اقبالی بود ، مجتبی مرادی نوروزی هم حکم مدیر کلی حوزه استاندار و مشاورت وی را گرفت تا رسما به عنوان یکی از مدیران در استانداری فعالیت کند.
متن حکم مرادی به شرح زیر است:
نظر به مراتب تدین، تخصص و شایستگی علمی و تجارب ارزشمند جنابعالی و در راستای تحقق منویات ریاست محترم جمهوری در بکارگیری جوانان در عرصه های مدیریتی بدین وسیله به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه استاندار منصوب می شوید.
برقراری ارتباط با واحدهای استانی و دستگاه های دولتی در جهت تسریع در انجام وظایف و ماموریت های محوله
نظارت،هماهنگی و برنامه ریزی فعالیت هایی که به موجب تشکیلات مصوب و براساس تشکیلات استانداری می بایست در حوزه استاندار انجام پذیرد
برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم درخصوص وظایف محوله در استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری های استان از مهمترین مباحثی است که انتظار می رود با اهتمام جنابعالی به بهترین شکل ممکن تحقق یابد.امید است با اتکال به ایزد منان و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با الهام از فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید کوشا و ساعی باشید.
توفیق روزافزون جنابعالی را از درگاه احدیت خواستارم.
پیش از مرادی سیدمحمد موحدپور ابن مسئولیت را برعهده داشت که هم اکنون در استانداری استان لرستان مشغول به خدمت است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
لنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
میشه بفرمایید کار عمرانی که دراین چهارسال درلنده انجام شد چی بود؟؟؟؟
محمود
|
Netherlands
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
ضمن تشکر از زحمت ها دوست داشتیم بدانیم کار عمرانی انجام شده در حوزه ی شهرستان چرام چه بوده؟ همش چندین ساله نیمه کاره مانده!
نواب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
پاسخ به جناب فیلی در خصوص صندوق بیمه روستایی و عشایر
جناب فیلی متاسفم برای خودم و هم استانیها که شما هنوز نمی دانید چرا مردم به بیمه روستایی و عشایر علاقه نشان نمی دهند

مهندس محترم یا نمی دانید که در این صورت صلاحیت این این پست را ندارید و بدون مطالعه در هر موردی حرف می زنید و برای تباه نشدن اخرت خودت باید هر چه زود تر استعفا دهید
و یا می دانید که این طرح فقط قسمت اعظمی از مردم را به خیالی واهی و بدون امید به اینده سر کیسه می کند که در این صورت هم استعفا بهترین کار است برای شما زیرا که با وجود اگاهی از ....ولی متاسفانه در پی رفع ایرادات نیستید

فیلی محترم کجای دنیا یک فرد 60 تا 70 ساله کشاورز و دامدار که تمام عمرش زحمت و سرما و گرما و نبود بهداشت مناسب بوده به مدت 15 سال زنده می ماند که به جیب این صندوق محترم پول واریز کند و نهایت هیچ
اگر بنده خدا فوت کند
که فوت می کند هم اکثرا یا همسرشان زودتر از خود رخت سفر بسته و به پسران هم تعلق نمی گیرد و دختران هم ازدواج کنند ....
از لحاظ درمانی هیچ فایده ای ندارد
جمع سوابق این بیمه با تامین اجتماعی یا اصلا امکان ندارد و اگر هم امکان داشته باشد سازمان به نرخ روز ما به تفاوت از متقاضی می گیرد و واریزی هر سال به این صندوق فقط برای یک ماه محاسبه می شود
ولی اگر بخواهی از تامین اجتماعی سوابق به صندوق ببری تامین اجتماعی از بابت اضافه پرداختی هیچ مبلغی نمی پردازد

عده زیادی از جمله خود من به علت مشکلات به مدت دو سال نتوانستم حق بیمه صندوق را واریز کنم ولی به هر دری زدم که هنگام پرداخت سال سوم دو سال عقب افتاده را نیز بپردازم که قبول نکردند

و باز هم ....
پس لطفا مردم را به چرخه ای که 90درصد ضرر و زیان و احتمال ده درصد سود دهی دارد دعوت نکنید
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
...........ه
خاک برسرماکه دراستانی هستیم که معاون استاندارش میگه طایفه بین المللی !!!!جل الخالق ازاین همه سوادمحتایی
جناب محنایی آدم هایی مثل شماکه همیشه مدیربودنداین استان رانابودکردید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار