معاون اداره عقیدتی سیاسی نزاجا:
معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا گفت: پروژه اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی مورد توجه آمریکا بوده و در برآورده‌های آمریکا آمده است که اسلام می‌تواند به عنوان چالش تمدنی بزرگ در برابر حوزه تمدنی غرب مطرح شود.
کد خبر: ۵۴۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 27 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، سعید حسن‌خانی پیش از در همایش سیاسی فرماندهان نیروی‌های مسلح استان قزوین که به میزبانی پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات این پایگاه برگزار شد، اظهار داشت: از مهم‌ترین ویژگی‌های هوانیروز قبض زمان و بسط مکان یعنی انجام وظایف و ارائه خدمت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بزرگ‌ترین مکان‌ها است.

وی با اشاره به حضور به موقع هوانیروز پس از زلزله کرمانشاه در این استان افزود: حضور هوانیروز در بین مردم موجب تقویت روحیه و امید در زلزله‌زدگان شد و جایگاهش بیش از پیش به منصه ظهور رسید.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا به مقوله آینده‌پژوهی و ارتباط با تحولات امروز منطقه خاورمیانه پرداخت و ادامه داد: در آمریکا یک هزار و 800 مرکز اتاق فکر وجود دارد که چند میز علیه ایران دارند و فکر، ایده و نظر داده و برنامه‌ریزی می‌کند.

حسن‌خانی اضافه کرد: آمریکا قصد متلاشی کردن جهان اسلام را دارد تا از اسلام علیه خودش استفاده کند چراکه نگران ظهور تمدن‌هایی از جنس اسلام است که تشکیل گروه داعش و حضور گروه‌های سلفی و تکفیری از جمله اهدافی بود که پیاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سند راهبرد امنیت ملی آمریکا منتشر و به دنیا نمایش داده شد که رئیس جمهور آمریکا باید آن را انجام دهد.

این مسؤول بیان کرد: مهم‌ترین اولویت آمریکا حفاظت از مردم و سرزمین آمریکا و سبک زندگی آمریکایی است.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا افزود: از حلقه‌های راهبردی امنیت ملی دولت ترامپ در سند 2017 می‌توان به تداوم موقعیت‌ها و شکوفایی اقتصادی، حفظ صلح با رقبا و دشمنان از طریق تقویت قدرت آمریکا و پیشبرد نفوذ ارزش‌های آمریکایی در سایر کشورها اشاره کرد.

حسن‌خانی ادامه داد: پروژه 2025 آمریکا از سه بعد به آینده نگاه می‌کند که شامل ابعاد ایدئولوژیکی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و تکنولوژیکی می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی مورد توجه آمریکا بوده و در برآورده‌های آمریکا آمده است که اسلام می‌تواند به عنوان چالش تمدنی بزرگ در برابر حوزه تمدنی غرب مطرح شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرموده امروز در عبور از پیچ تاریخی قرار داریم به این معنا است که تلاش شود تمدن اسلام جایگزین تمدن غرب شود.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا گفت: امروز تکنولوژی و اطلاعات در دنیا توزیع شده و جنگ هکرها به عنوان جنگ بسیار جدی مطرح است که آمریکایی‌ها مؤلفه‌های تهدید جنگ اطلاعاتی و سایبری را بیشتر از تروریسم می‌دانند.

حسن‌خانی افزود: کاهش نفوذ آمریکا، رشد و تکنولوژی در دنیا و شکل‌گیری ابرملت غیرآمریکایی از جمله مسائلی است که در برآورد آینده‌پژوهی 2025 مطرح شده است.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین چالش آمریکا در منطقه نفوذ است که از راهبردهای آمریکا در راستای طرح 2025 در خاورمیانه می‌توان به مدیریتی ناامنی در منطقه، گسترش نفوذ و راهبرد توازن ضعف اشاره کرد.

این مسؤول اضافه کرد: امروز خاورمیانه با چالش‌هایی همچون متحدین و اتحاد، آگاهی و فهم منطقه و پایدار و ثبات مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار