دکتر نظری در این خصوص هم باید با اقتدار عمل نماید و با ابتکارات نو ، بر رسانه ها نظارت داشته باشد. و به این نکته توجه کند که " حلقه کسرایی" وجود نداشته است!
کد خبر: ۵۴۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲ 02 January 2018

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی استاندار برگزار شد ، تا عنوان مهمترین تصمیم گیرنده و برنامه ریز برنامه های سیاسی و امنیتی استان به شدت قوم گرای کهگیلویه و بویراحمد در دست کسی باشد که وی را متهم به تشکیل "حلقه کسری" کرده بودند. 
ماجرای "حلقه کسری" اتهامی بود که به سید محمد کاظم نظری در زمان فرمانداری بویراحمد زده شد . برخی رسانه ها معتقد بودند وی (نظری) با ترتیب دادن یک ناهار یا شام کاری تعدادی از خبرنگاران رسانه های شهرستان بویراحمد را جمع کرده و برای تخریب غلام رضا تاجگردون و مسئولین گرمسیری ( گچساران و باشت)برنامه ریزی نموده است! ادعایی که به شدت تکذیب شد و البته از طرف ادعاکنندگان هم اثبات نشد.
فرماندار بویراحمد بارها از وضعیت شهرستان خود در خصوص نادیده گرفتن مشکلات و همچنین سهم بودجه به شدت معترض بود و به نظر می رسد این اعتراضات وی کاملا طبیعی بود چرا که بر عکس دیگر مناطق استان که هر روز از جمعیت خالی تر می شود ، شهرستان بویراحمد به ویژه شهر یاسوج روزانه بر جمعیت و مشکلات آن افزوده و مطمئنا باید بیشتر مورد توجه قرار می گرفت و البته این گونه اعتراضات را باید از نکات مثبت کارنامه وی در فرمانداری شهرستان بویراحمد دانست.
معاون سیاسی جایگاهی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد هم می تواند برای شخص یک سکوی پرتاب به موقعیت های بالاتر باشد و هم می تواند پایان کار سیاسی! در بعد کاری می تواند امیدی به تغییر وضعیت به شدت قوم گرایی تفکرات جامعه باشد و یا برعکس تشدید کننده ی این وضعیت و در خوشبینانه ترین حالت ادامه همین روند معیوب !
 
آقای معاون سیاسی
 
اما دکتر نظری باید چند نکته را ملکه ذهن خود نماید :
اول اینکه وی دیگر مدافع حقوق مردم بویراحمد تنها نیست و اگر روزی از طرف مردم و یا مسئولین این شهرستان (بویراحمد) متهم به این موضوع شد که به فکر فلان منطقه هست اما به فکر شهرستان زادگاه خود نیست ! تعجب نکند چرا که با توقعاتی که در دوره ی فرمانداری برای مردم و مسئولین بویراحمد ایجاد کرد (به عنوان مدافع حقوق ان ها که البته نکته مثبت کارنامه ی یک مسئول شهرستانی است) طبیعی است که در پست جدید نتواند آنگونه از یک شهرستان حمایت کند و مطمئنا نارضایتی هایی خواهد دید .
دومین نکته ویژگی های خاصی است که وی دارد ( رک گویی و اعتقاد به حزبی عمل کردن ) و انتظار این است ، بتواند از این ویژگی ها به نحو احسن در جهت درمان دردهای مزمن این استان استفاده کند . وی باید اولین برنامه ریزی های خود را همانگونه که در برخی سخنان هفته های اخیر خود گفته بود ، در جهت سر و سامان دادن احزاب سیاسی و دادن میدان کار و تصمیم سازی به آن ها ، صورت دهد و میدان رقابتی سالم و دوستانه را برای احزاب و گروه های مختلف سیاسی مهیا کند. مهمتر از همه اینکه مجری دستورات افراد امتحان پس داده سیاسی نباشد بلکه از فکر و اندیشه های جوان در جهت تصمیم سازی های جدید استفاده کند و به کار احزاب رونق دهد. برای نمونه در حوزه کهیلویه کمک کند تا سردرگمی احزاب و رهبری های پیر و فرتوت احزاب ، چه اصولگرا و چه اصلاح طلب را به سمت نوسازی و تغییر در شیوه کار تشویق نماید یا در حوزه بویراحمد ، تفکرات قوم گرایی را به سمت تفکرات حزبی مدیریت نماید و البته بازندگان سیاسی انتخابات اخیر را به شدت وارد میدان نماید و از این وضعیت انتقادی صرف بیرون آورده و میدان تصمیم سازی و توجه به انتقادات منطقی آن ها را در راس برنامه های خود قرار دهد.
سومین نکته در مورد نظری این است که وی نباید انتصاب خود را مدیون کسی بداند بلکه با این تفکر وارد دفتر معاون سیاسی شود که "خود ویژگی هایی داشته ام و نه با لابی گری دیگران از فرمانداری به معاون سیاسی رسیده ام "! ضمن اینکه حتما هم استقلال رای خود را با در نظر گرفتن مشاوره ها در حوزه ی مدیریتی ، دنبال کند . به گونه ای نباشد که مطیع صد در صد استاندار یا برخی افراد سیاسی پر مدعا و یا نمایندگان استان در مجلس ( که متاسفانه به شدت غیرقانونی در امور اجرایی دخالت می کنند) باشد . باید حوزه اختیارات خود را بشناسد و تصمیم بگیرد. مانند برخی معاونین گذشته نباشد که گاهی مدیر کل سیاسی بیشتر از معاون سیاسی از پشت پرده ها و ضد و بندهای سیاسی ، اطلاع داشت!
چهارمین مورد و پاشنه اشیل برای بسیاری از مسئولین ، نوع نگرش به رسانه هاست ! در مورد رسانه ها دکتر نظری باید به شدت از انتقادات به حق و منطقی آن ها در جهت اصلاح امور استفاده نماید . هر چند متاسفانه محتوای بخش اعظم رسانه های استان درگیر مسائل قومیتی یا تسویه حساب های شخصی ، قومی و حزبی شده است ! به گونه ای که برخی از رسانه های مطرح استان محل خبرها و یادداشت هایی شده که تنها خروجی آن رواج قوم گرایی و تخریب افراد است.
دکتر نظری در این خصوص هم باید با اقتدار عمل نماید و با ابتکارات نو ، بر رسانه ها نظارت داشته باشد. و به این نکته توجه کند که " حلقه کسرایی" وجود نداشته است! 
 
آقای معاون سیاسی
 
مطمئنا دکتر نظری بدون برنامه به دفتر معاون سیاسی استانداری وارد نشده است اما امید می رود توجه به نکاتی که گاها از طرق مختلف خصوصا رسانه ای مطرح می شود ، توجه و در صورت بر حق بودن ، در عملیاتی نمودن آن ها اهتمام داشته باشد .
و اما روز گذشته در حین انجام مراسم تکریم و معارفه دکتر نظری شخصی می گفت : این پست برای نظری سنگین است ! که به نظر می رسید متاسفانه پشت این حرف وی یک تفکر قومیتی نهفته بود اما نگارنده اعتقاد داشت که بر عکس گفته وی ، اگر نظری بتواند چارچوب یک مدیریت پویا همانند دوره ی فرمانداری بویراحمد را در پیش بگیرد ، ضمن موفقیت در سر و سامان دادن مسائل مربوط به حوزه سیاسی و امنیتی استان ، مطمئنا در سال های بعد می تواند به گزینه ای برای مسئولیت های بالاتر ، هم برای پیشرفت خود و هم کمک به رفع مشکلات استان ، تبدیل شود. 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار