کد خبر: ۵۴۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 02 January 2018
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده کشت دانه‌های روغنی در اراضی این استان توسعه می‌یابد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جعفر گوهرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: امسال برای اولین بار یک هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا رفت.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف توسعه کشت دانه‌های روغنی ارتقاء سطح اقتصادی و افزایش میزان صادرات در استان است، عنوان کرد: سالانه بخش زیادی از دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود که کاهش این میزان باید به طور ویژه در دستور کار مدیران و متولیان امر باشد.

گوهرگانی ابراز کرد: دولت تدبیر و امید با هدف حمایت از تولید داخلی و کشاورزان تولید دانه‌های روغنی شامل کلزا، سویا، آفتابگردان و ...ببه صورت تضمینی خریداری می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کشت دانه‌های روغنی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد، افزود: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی از هیچ حمایتی در حد توان و مطابق با قانون دریغ نمی‌کند.

گوهرگانی با بیان اینکه 10 درصد آب‌های سطحی کشور متعلق به این استان است، ادامه داد: توسعه بخش کشاورزی یکی از مهمترین محورهای توسعه این استان بوده و در این زمینه مسئولان ارشد استان دغدغه فراوان دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار