کد خبر: ۵۴۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 02 January 2018
مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:15 دی ماه آخرین مهلت و فرصت تعیین شده برای کشاورزان این استان به‌منظور بیمه کردن محصولات زراعی است.
اله داد محمدی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زمان اولیه استفاده از خدمات بیمه در محصولات زراعی آبان بوده است و پیش‌تر تا 15 دی تمدید شده بود.
وی به کشاورزان توصیه کرد که با توجه به پراکنش نامطلوب بارندگی سال زراعی جاری و دیم بودن زمین‌های زراعی کهگیلویه و بویراحمد برای قرار دادن زمین‌های کشاورزی خود زیرپوشش بیمه اقدام کنند.
وی آخرین مهلت استفاده از بیمه بخش باغداری در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد را پایان دی ماه اعلام کرد و افزود: بهره برداران مناطق گرمسیری تا اسفند ماه برای قرار دادن باغستان‌ها زیر پوشش بیمه‌ای فرصت دارند.
محمدی بیان کرد: 190 میلیارد ریال غرامت بیمه محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی 94-95 به کشاورزان زیان دیده پرداخت شد که این میزان غرامت را 62 هزار و 476 نفر دریافت کردند.
وی عنان کرد: در سال زراعی 95-96 در این استان از 100 هزار کشاورز بیش از 57 هزار نفر اقدام به بیمه محصولات خود کرده‌اند که پیش بینی شده حدود 170 میلیارد ریال غرامت به این افراد پرداخت شود.
محمدی ابراز کرد: هم اکنون 42 محصول کشاورزی زراعی، باغی، دامی و سایر بخش‌ها زیر پوشش بیمه کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
وی ابراز داشت: هم اکنون 13 دفتر با 85 کارشناس کار ارائه خدمات بیمه محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.
مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 70 درصد از هزینه بیمه محصولات کشاورزی از سوی دولت تأمین و تنها 30 درصد سهم بهره بردار است تصریح کرد: با توجه به اختلاف دمای 30 درجه‌ای در نقاط مختلف سال و امکان خشکسالی، سرمازدگی و سایر تهدیدها استقبال از بیمه محصولات کشاورزی ضروری است.
در کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون 111 هزار هکتار گندم، جو و دیگر محصولات زراعی به‌صورت دیم کشت شده است.
این استان 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالیانه 850 هزار تن محصول تولید می‌کنند.
امکان قرار دادن 152 محصول کشاورزی در ایران زیرپوشش بیمه وجود دارد.
صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال 1358 در ایران راه اندازی و در سال 1363 فعالیت خود را آغاز کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار