کد خبر: ۵۴۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ 04 January 2018
یک روزنامه صهیونیستی نوشت با اینکه اوباما مانع ترور قاسم سلیمانی توسط اسرائیل شده بود، اکنون ترامپ، به اسرائیل درباره ترور قاسم سلیمانی مجوز داده است.

روزنامه جمهوری اسلامی امروز به نقل از هاآرتص نوشت: ترامپ برخلاف اوباما، با طرح اسرائیل برای ترور قاسم سلیمانی موافقت کرده است.

این روزنامه توضیح داد: سه سال پیش اسرائیل در آستانه ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در نزدیکی دمشق بود اما باراک اوباما رئیس وقت آمریکا از این طرح ترور آگاه شد و این موضوع را به سران ایران منتقل کرد و باعث شد این طرح ترور، شکست بخورد. ولی هم اکنون آمریکا به اسرائیل درباره ترور سردار سلیمانی چراغ سبز داده است.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع اسرائیلی، توافقی میان آمریکا و اسرائیل وجود دارد که براساس آن قاسم سلیمانی تهدیدی برای منافع دوطرف در منطقه خاورمیانه است. در این گزارش آمده است: دخالت 3 سال پیش دولت اوباما برای جلوگیری از ترور قاسم سلیمانی توسط اسرائیل، باعث شد اختلاف شدیدی میان سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی آمریکا و اسرائیل شد. در آن زمان، مقامات آمریکایی علاوه بر این، فهرستی از اسامی فرماندهان ایرانی که موساد قرار است آنها را در سوریه ترور کند به دست مقامات ایرانی دادند که از جمله می‌توان به اسم محمد رضا فلاح زاده اشاره کرد.

با توجه با ختلاف بی سابقه اسرائیل و آمریکا در دوران اوباما به نظر می رسد بیان این مسائل و فضاسازی روزنامه صهیونیستی برای فشار به دموکرات ها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار