کد خبر: ۵۴۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶ 05 January 2018
جمعی از جوانان شهر یاسوج همزمان با اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلی امام خمینی(ره) این شهر، بیانیه‌ای را پیرامون مسائل دانشگاه یاسوج خطاب به حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان در بین نمازگزاران توزیع می‌کردند که هنگام ورود استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مصلی یکی از این بیانیه‌ها را به دست او هم رساندند.

ظهر روز جمعه ۱۵ دی‌ماه همزمان با نماز عبادی و سیاسی جمعه، جمعی از جوانان تحصیل کرده شهر یاسوج بیانیه‌ای را پیرامون مسائل دانشگاه یاسوج خطاب به حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بین نمازگزاران توزیع کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با همراهی غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا صبح امروز (جمعه ۱۵ دی‌ماه) از چند پروژه گردشگری یاسوج بازدید کرد، برای اقامه نماز در مصلی شهر نیز حاضر شدند و یکی از این بیانیه‌ها را هم به دست علی محمد احمدی استاندار این استان رسید.

بنا بر این گزارش، در این بیانیه خطاب به حضرت آیت‌الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نوشته شده بود که چنانچه مستحضرید استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل از صدها طایفه و هزاران فامیل می‌باشد، فلسفه جمهوری اسلامی رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌هاست، اما در این بین برخی افرادی که در مسوولیت قرار می‌گیرند.، اعتقادی به این فلسفه انسانی ندارند.

در این بیانیه نیز آمده بود که رئیس دانشگاه یاسوج و معاون پژوهشی وی از فرصت جذب نیروی انسانی تنها عدالتش را نصیب بستگان و فامیل‌های خود نمودند و سووالات فراوانی در این میان ایجاد کرده‌اند. و در روزگاری که صدها جوان تحصیل کرده با مدرک تحصیلی عالی به دنبال شغل هستند، در دانشگاه یاسوج پارتی، طایفه خاص و جناح بازی حرف نخست را برای بکارگیری و اشتغال می‌زند.

همچنین در این بیانیه نوشته شده که بیش از ۸۰ نیروی جدید در این دانشگاه به کار گرفته شده است و بسیاری از نیروهای باسابقه نیز از کار برکنار شده‌اند. که در میان آنها چندین نیروی با سابقه بالای ۱۵ سال نیز مشاهده می‌شود. و گویا همچنان آرام آرام به دور از چشم دستگاه‌های نظارتی بکارگیری برخی نور چشمی‌ها ادامه دارد. اما سوال اینجا است که آیا باید بکارگیری نیرو چه قراردادی و چه شرکتی تنها از یک طایفه خاص و سفارشی باشد. هر چند نیروهای اخراجی برای احقاق حق خود به مسوولان و جاهای مختلفی مراجعه کردند اما انگار تلاش آنها آب در هاون کوبیدن بود زیرا نیروهای نورچشمی از یک طایفه خاص برای جایگزینی آنها پیش بینی شده بود.

در این بیانیه‌ی که مطالب تند و تیزی دارد، نیز آورده شده است که  هزینه های این نارضایتی و صدمه به دولت تدبیر و امید و نظام جمهوری اسلامی را چه کسی پرداخت خواهد کرد؟ چرا از هزاران فامیل موجود در استان، در این جذب نیرو به جزء بخش کوچکی از طایفه … و منسوبین  آنها ( این دو نفر) حقی ندارند و حتی یک نفر بر اساس شایستگی و نیاز جذب نشده الا روابط فامیلی و قومی.

همچنین در ادامه آمده که به دلیل بکارگیری گسترده بستگان درجه ۱ و ۲، واگذاری فعالیت های عمرانی و خدماتی دانشگاه به صورت امانی یا طرح تشریفات به بستگان درجه ۱ و ۲، و رفتارهای تبعیض آمیز، نارضایتی‌ها اکنون وارد فاز جدیدی شده که بسیار نگران کننده خواهد بود.

در ادامه نیز نوشته شد که در واکنش به این اقدامات رئیس دانشگاه یاسوج پاسخ شایسته دهند و وزارت علوم اقدام عاجل را به عمل آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار