اما دکتر احمدی باید بداند ، رواج فرهنگ تملق ، همان چیزی بوده که تاکنون کمر این استان را شکسته و نرمش و ضعف مسئولین در مقابل متملقین باعث توزیع غیره عادلانه موقعیت و امکانات برای توسعه شده است.
کد خبر: ۵۴۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 06 January 2018

روز جمعه استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار جدید شهرستان بویراحمد و با حضور اصحاب رسانه از برخی پروژه های در دست احداث حوزه ی گردشگری شهر یاسوج بازدید نمودند.
پروژهایی گردشگری که امروز مسئولان استان از آنها بازدید کردند شامل، پارک اسکان یاسوج با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد، هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ،موزه یاسوج با پیشرفت فیزیکی ۸۷درصد و مجموعه بزرگ تفریحی، ورزشی آزادی باقری بودند که با افتتاح این پروژها بخوبی می توان توسعه و پیشرفت همراه با اشتغال زایی را در حوزه صنعت گردشگری در استان دید.
نگاه استاندار به توسعه اقتصادی مثبت است
غلام محمد زارعی ظهر جمعه در حاشیه بازدید از پروژه های گردشگری شهر یاسوج افزود: پروژه های گردشگری استان با سه هدف دنبال می شود و یکی از مهمترین ظرفیت های ما حوزه گردشگری است و توسعه زیرساخت ها برای رونق گردشگری  و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی استان ضروری است.

زارعی گفت: تحقق این پروژه ها دستاورد های دیگری نیز به همراه دارد که می تواند مولد تولید و اشتغال باشد.

نماینده بویراحمد و دنا نگاه استاندار به توسعه اقتصادی استان را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: خوشبختانه راهکارهای توسعه اقتصادی استان شناسایی شده است و با تمرکز بر حوزه گردشگری، کشاورزی و تامین موارد مورد نیاز حوزه اقتصادی، حرکت های امید بخشی شکل گرفته است.

زارعی گفت: امید است در آینده از ثمرات این پروژه ها برای مردم استفاده حداکثری را داشته باشیم.

زارعی با بیان اینکه روند ساخت پروژه های بازدید شده مناسب است، عنوان کرد: هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج پروژه مناسبی است که مجموعه پاک آبی آن در سال آینده به بهره برداری می رسد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: مجموعه موزه از ضرورت های استان است و این مهم حلقه گمشده در حوزه میراث فرهنگی بود که با تلاش های انجام شده در شرف اتمام است.

زارعی به مجموعه آزادی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: این مجموعه از ظرفیت های بالایی برخوردار است و به رفع کمبودهای موجود حوزه ورزش با نگاه فرا استانی کمک می کند.

پارک آبی یاسوج نیمه اول سال 97 به بهره برداری می رسد
علی محمد احمدی هم در حاشیه این بازدید گفت : در این بازدید ها چندین پروژه زیرساختی گردشگری شهر یاسوج مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات آنها از نزدیک رصد شد.

احمدی تصریح کرد: در همین راستا، پارک اسکان گردشگران در یاسوج بررسی شد و امید است شهرداری یاسوج همکاری لازم را داشته باشد که این مجموعه را به سامان مناسبی برسانیم و امکانات بهتری در اختیار گردشگران و مسافران قرار بگیرد.

احمدی به بازدید از پارک آبی و هتل چهارستاره یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: این مجموعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است و پیشرفت مناسبی دارد.

احمدی گفت: این پروژه یکی از مهمترین زیرساخت های گردشگری، اقامتگاهی و هتلینگ است که سرمایه گذار نیز انگیزه مناسبی دارد و باید کمک کنیم بستر لازم برای تحقق این پروژه ایجاد شود.

احمدی از پیش بینی بهره برداری از مجموعه آبی آن در نیمه اول سال ۹۷ خبر داد و گفت: در حوزه هتل حجم کار بالا است، اما سرمایه گذار برای اتمام آن تلاش خواهد کرد.

استاندار با بیان اینکه استان از میراث فرهنگی و تاریخی کهنی برخوردار است، گفت: حفظ، معرفی و گسترش این ظرفیت ها وظیفه همگانی است و این مجموعه ها پتانسیل لازم برای نگه داری از میراث فرهنگی را دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود که این مجموعه تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

احمدی گفت: این مجموعه علاوه بر اینکه می تواند فرصت شغلی خوبی ایجاد کند، در نگه داری و حفظ میراث تاریخی استان نیز موثر خواهد بود.

وی افزود: امید است هرچه سریعتر این پروژه ها به بهره برداری برسند.

پیشرفت 80 درصدی پروژه های توسعه گردشگری مصوب سفر رئیس جمهور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در حاشیه این بازدید گفت: با هدفگذاری انجام گرفته در سفر رئیس جمهوری به استان، ۲۰ پروژه توسعه گردشگری با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در استان در حال تکمیل است.

محمود باقری افزود: این پروژه ها قریب به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می شود برای تکمیل نهایی و بهره برداری از آنها ۴ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز باشد.

باقری با بیان اینکه پروژه پارک آبی و هتل چهار ستاره یاسوج با مشارکت بخش خصوصی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان داشت: این مجموعه اولین مجموعه پارک آبی جنوب کشور است که با افتتاح آن شاهد افزایش ظرفیت ها و توسعه گردشگری خواهیم بود.

باقری به پارک اسکان یاسوج اشاره کرد و گفت: ابن پروژه قریب به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از آن بهبود ظرفیت های اسکان مسافر در شهر یاسوج محقق خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: پروژه دیگری که در شهر یاسوج در دست اقدام است مربوط به حوزه میراث فرهنگی و توسعه ظرفیت های موزه محور است که در همین راستا احداث موزه یاسوج با بهره گیری از طرح جدید و بازبینی شده عملیاتی شده است.

باقری همچنین به پروژه بزرگ آزادی باقری یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه نیز با هزینه بخش خصوصی و با بهره گیری از ظرفیت های بسیار بالا در دست اقدام است و در مراحل پایانی کار قرار دارد.

 حاشیه های بازدید
جایی که استاندار قدرت اجرای نظر ندارد
یکی از نکات جالب این بازدید نصب بنرهای عجیب برای خوش آمد گویی از استاندار ، نماینده مجلس و مدیر کل گردشگری بود ! استاندار که بارها اعلام کرده تمایلی به نصب بنر برای خوش آمد گویی ندارد و در خصوص دستگاه های دولتی سعی نموده آن را با تذکر اجرایی کند اما در این بازدید به زیر بنر عجیب نصب شده  رفت و عکس یادگاری هم گرفت تا از طرف اطرافیان اینگونه توجیه شود که ما بر بخش خصوصی نمی توانیم امر و نهی کنیم! هر چند بیان این توجیه از نظر تیم همراه استاندار تا حدودی قابل پذیرش است اما دکتر احمدی باید بداند ، رواج فرهنگ تملق ، همان چیزی بوده که تاکنون کمر این استان را شکسته و نرمش و ضعف مسئولین در مقابل متملقین باعث توزیع غیره عادلانه موقعیت و امکانات برای توسعه شده است. والبته مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هم مطمئن باشند که برگشتن به فرهنگ های غلط قبل که چند سالی است شدت آن بیشتر شده است فقط باعث اخلال در تصمیم گیری های درست مسئولین می شود و نهایتا همه ی استان متضرر آن خواهند شد.
 
بازدید از طرح های گردشگری / جایی که استاندار قدرت اجرای نظر ندارد! / نقطه ای که نماینده را به یاد لبنان انداخت! + تصاویر
 
نقطه ای که زارعی را به یاد لبنان انداخت
موضوع بسیار جالب دیگر این بازدید منظره ای از اطراف شهر یاسوج بود که نماینده بویراحمد و دنا گفت : وقتی به این منظره البته در بهار ،  نگاه می اندازم یاد مناطق زیبای لبنان می افتم که بسیار مناظر دیدنی است.
سخن غلام محمد زارعی بسیار جالب بود اما در پشت این حرف خواسته یا ناخواسته زارعی ، موضوع مهمی نهفته است و آن اینکه ، کهگیلویه و بویراحمد ، مناطق زیبای گردشگری دارد که اگر مسئولین به جای متمرکز کردن وقت و هزینه ها در جهت برخی طرح های صنعتی هزینه بر و نابود کننده محیط زیست زیبای گردشگری ، به فکر افزایش امکانات و سرمایه گذاری های توسعه ی گردشگری می بودند ، مطمئنا هم رونق خوبی به توسعه استان می دادند و هم محیط زیستی زیبا را برای نسل های بعد به ارث می گذاشتند.
 
بازدید از طرح های گردشگری / جایی که استاندار قدرت اجرای نظر ندارد! / نقطه ای که نماینده را به یاد لبنان انداخت! + تصاویر

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
درودبرحاجی زارعی خستگی ناپذیر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار