کد خبر: ۵۴۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 07 January 2018

ﻣﻄﻠﺒﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺯ ﺳﺮﯼ ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖ ﻫﺎﯼ مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویر احمد ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﺁﻥ ﺍﻟﺰﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺗﻤﺎﻡ ﯾﺎ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﯿﺴﺖ .شما نیز ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﺍﺭائه نظرات ﺧﻮﺩ، ﻣﻄﻠﺐ ﺫﯾﻞ ﺭﺍ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﯾﺎ ﻧﻘﺪ کنید.
 آموزش به سفارش عمه و خاله سامان نمی گیرد 
یکی از سرمایه های مهم در جوامع توسعه یافته « نیروی انسانی » است. نیروی انسانی را به یاری دانش و خرد توانمند می سازند تا امور را نظم و نسق ببخشد و هم فرد از آن بهرمند می شودهم اجتماع. اما ابزار دانایی و تخصص به تنهایی کافی نیست بلکه افراد آن جامعه باید دارای سرشتی نیکو و شریف هم باشند یعنی روح فرد با خویشتنداری و دانش توامان گردد تا بتواند در برابر علل درونی مثل حرص ، طمع و آز مقاومت کند زرخرید قدرت و ثروت در تصمیم گیری ها مهم نگردد. و به یاری دانش دچار روزمرگی نشود اگر تغییر می کند که طبعا این چنین است ، این تغییر و تحول در راستای بهتر شدن باشد.در این رسالت خطیر و سنگین تعلیم و تربیت بر عهده ی نهادی به نام آموزش و پرورش است و چشم انداز روشن هر جامعه ای را این نهاد مشخص و معین می کند. و تنها از دل این نهاد می توان به اصلاح امور امیدوار شد.
آن چه این روزها شاهد ، آنیم ، بحث بر سر نحوه ی انتخاب مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد است.مدیریت این نهاد با سایر مراکز متفاوت است. مهم تر است چون مرکز استان است. در دید همگان می باشد ، نهادها نظارت می کنند ، توسط خانواده ها بیشتر رصد می شود ، کارایی و عدم کارایی آن  زودتر آشکار می گردد. آمار جمعیت دانش آموزی حدود 13 جمعیت دانش آموزی استان است و حدود شش هزار پرسنل دارد.
 
با این اوصاف تصمیم گیری برای مدیریت آن ، ضرورتا و الزاما باید از درون آن شکل بگیرد نه بیرون ازآن . آموزش هر گاه ملعبه دست سیاست قرار گرفته ، زیان فراوان دیده ، بدنه آموزش آسیب پذیر گردیده و در یک جمله آموزش به سفارش عمه و خاله سامان نمی گیرد.
 
اگر هر کس جایگاه حقیقی و حقوقی خویش را بشناسد و در دیگر نهادها دخالت نکند عین عدالت و نیکویی است.مولانا چه زیبا فرموده :     آب در کشتی هلاک کشتی است                                   آب اندر زیرکشتی ، پشتی است
حدود سه ماه است که شهرستان بویراحمد با سرپرستی اداره می شود. به اذعان و اعتراف اکثر مدیران و فرهنگیان ، سرپرست کنونی آموزش و پرورش از تعامل و هم اندیشی بسیار بالایی با فرهنگیان برخوردار بوده و مسائل حاشیه ای را به حداقل ممکن رسانید. صاحب تجربه است در شهرستان بویراحمد ،کارکرده ، نقاط ضعف و قوت را خوب می شناسد.
اما در پایان ، ما قاطبه ی فرهنگیان از مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان جناب آقای حاج زارع پور استدعای عاجزانه داریم تسلیم جوسازی ها نشوند. تصمیم خود را به سیاست های روزمره گره نزنند. آن چه صلاح امر آموزش می دانید ، آن را انجام دهید، متانت و ادب و شجاعت را در شما سراغ داریم و دغدغه ی تعلیم و تربیت دارید. نگذارید سیاست بر امر مقدس آموزش ترجیح داده شود.
مردم بویراحمد در آینده ی نزدیک در نحوه ی این انتخاب درباره ی حضرتعالی به قضاوت و داوری خواهند نشست.
 
جمعی از فرهنگیان شهرستان بویراحمد
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فرهنگی
|
United States
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
این سخنان واین متن حرف دل اکثر فرهنگیان بویراحمد است
بناری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
درود بر فرهنگیان عزیزی که دغدغهء تعلیم و تربیت دارند کشتی آموزش و پرورش آن هنگام به ساحل آرامش می رسد که کشیبانی با تدبیر و خردمندی دلسوز سکاندارش باشد
جناب سید نظام مرادی از جمله سکاندار مدبری است که در مدت سرپرستی آموزش و پرورش بویراحمد نشان داد شایستگی لازم را دارد
لذا از مدیرکل محترم و مردمدار حاج زارع پور تقاضا داریم لبخند رضایت را بر لبان فرهنگیان بویراحمد سرافراز بنشاند
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
باسلام، قطعا از مدیرکلی مانند حاج زارع پور بزرگوار، بعید است در صدور حکم مدیریت جناب اقای مرادی، تردید کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار