کد خبر: ۵۴۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 08 January 2018
 پیشنهاداتی در مجلس برای افزایش سقف وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان برای سال آینده طرح شده هست، حال اگر سقف وام افزایش یابد اقساط تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی قرض الحسنه ازدواج چقدر خواهد بود؟

چند روزی هست که ارزیابی بودجه ایده ای دولت در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در حال انجام هست.
همه ساله یکی از مورد ها جالب برای زوجین جوان در بودجه های ایده ای دولت تعیین میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هست، به ویژه در چند سال موخر که روند افزایش آن زیاد چشمگیر تر از سالهای قبل بوده هست.
به به صورتی که دو سال قبل تسهیلات ازدواج از سه میلیون تومان برای هر یک از زوجین به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. اما در چند دیروز اخباری مبنی بر احتمال افزایش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۱۵ میلیون تومان برای هر یک از زوجین شنیده می گردد.

در صورت تصویب تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی ازدواج میزان اقساط تسهیلات فوق در حالتی که بازپرداخت آن نیز یک سال افزایش پیدا کرده و به پنج سال برسد حدود ۲۵۵ هزار تومان خواهد گردید.
به نوشته خبر ها بانک، علاوه بر این اگر بانک مرکزی پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی را برای مدت ۴ سال معین نماید گیرندگان این تسهیلات لازم است ماهانه حدود ۳۱۵ هزار تومان به بانک پرداخت نمایند. قیمت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج چهار درصد بوده و به هر نفر تنها یک بار پرداخت می گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار