سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد : لازم است انجمن اولیاء و مربیان مدرسه بر خرج کردن هزینه‌ها در مدارس نظارت جدی داشته باشند و در این زمینه به اولیاء گزارش دهند و شفاف سازی نمایند.
کد خبر: ۵۴۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 09 January 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،صبح امروز سید نظام مرادی در جمع اعضای انجمن اولیاء و مربیان و هیات امنای دبستان دخترانه فرهنگیان اظهار کرد: آموزش و پرورش بدون مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای قانونی از قبیل انجمن اولیاء و مربیان در عرصه تعلیم و تربیت موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تربیت نسلی متعهد، متخصص، خلاق و مسؤولیت‌پذیر برای آینده کشور نقش کلیدی دارد خاطرنشان کرد: معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها به عنوان سه رکن مهم در تعلیم و تربیت اگر با هم همبستگی، همفکری و تعامل داشته باشند کاروان تعلیم و تربیت به سر منزل مقصود می‌رسد.

انجمن اولیاء و مربیان کارآمد بستر ساز تعالی آموزش و پرورش پویا و بالنده 

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد انجمن اولیاء و مربیان کارآمد را بستر ساز تعالی آموزش و پرورش پویا و بالنده توصیف کرد و گفت: آگاهی اولیاء از قوانین و مقررات آموزش و پرورش و شرکت منظم در جلسات انجمن اولیاء و مربیان ظرفیتی عظیم برای  پرورش مهارت‌های ضروری، رشد و شخصیت امیدهای آینده جامعه است. 

مرادی افزود: اگر فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که طرح‌ریزی و در مدرسه اجرا می‌شود پشتیبانی خانواده دانش‌آموز را به همراه نداشته باشد عملا راه به جایی نخواهد برد و توفیقی حاصل نخواهد شد.

تقویت روح اعتمادسازی در جامعه رسالت  بزرگ معلمان و اولیاء دانش‌آموزان

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تقویت روح اعتمادسازی در جامعه را وظیفه و رسالت بزرگ همه معلمان و اولیاء دانش‌آموزان دانست و گفت: امروز دشمنان با استفاده از ابزارهای ارتباطی سعی در برهم زدن بی اعتمادی و ناکارآمدی نظام اسلامی دارند که باید معلمان و اعضای انجمن اولیاء مربیان در این زمینه اعتمادسازی کنند و آن را به جامعه و خانواده‌ها انتقال دهند.

مرادی ساماندهی سرویس مدارس و لزوم توجه به رعایت نکات ایمنی، اخلاقی و آموزشی را از اقدامات خوب آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ذکر کرد و گفت: لازم است یک نفر به انتخاب اعضای انجمن بر سرویس حمل نقل دانش‌آموزان نظارت داشته باشد.
 
انجمن اولیاء و مربیان بر هزینه‌ها در مدارس نظارت جدی داشته باشند / اعضای هیات امنای مدارس چگونه انتخاب می شوند؟

انجمن اولیاء و مربیان بر خرج کردن هزینه‌ها در مدارس نظارت جدی داشته باشند

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد شفاف‌سازی امور مالی مدارس هیات امنایی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: لازم است انجمن اولیاء و مربیان مدرسه بر خرج کردن هزینه‌ها در مدارس نظارت جدی داشته باشند و در این زمینه به اولیاء گزارش دهند و شفاف سازی نمایند.

مرادی کمبود فضای آموزشی در شهر یاسوج و حاشیه این شهر را از مشکلات جدی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود با توجه به مهاجر پذیر بودن این شهر مسؤولان برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

وی استفاده از تخصص اولیاء برای کمک به حل مشکلات مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: سرانه دانش‌آموزی در سال جاری تا کنون به حساب مدارس واریز نشده که انتظار می رود اولیاء دانش آموزان برای پیشبرد و تحقق آموزش و پرورش مدارس را یاری نمایند.

مرادی با بیان اینکه 80 درصد دانش‌آموزان این دبستان متعلق به قشر فرهیخته فرهنگی است گفت: وظیفه داریم جهت رفاه و آسایش فرهنگیان و خانواده‌های آنان گام‌های اساسی برداریم تا فرهنگیان  رسالت خویش را به خوبی در عرصه تعلیم و تربیت ایفا کنند.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پایان سخنانش بر لزوم همکاری تنگاتنگ انجمن اولیاء و مربیان و هیات امنای مدارس برای تحقق اهداف آموزش و پرورش تاکید کرد و از رئیس، معاونین ،اعضای انجمن و هیات امنای دبستان فرهنگیان تشکر و قدردانی کرد.
 
انجمن اولیاء و مربیان بر هزینه‌ها در مدارس نظارت جدی داشته باشند / اعضای هیات امنای مدارس چگونه انتخاب می شوند؟

فعالیت 34 مدرسه هیات امنایی در شهرستان بویراحمد

کارشناس مسؤول مشارکت‌ها و مدارس غیر دولتی و هیات امنایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه به بیان گزارشی از فعالیت مدارس هیات امنایی و تشریح آیین نامه این مدارس پرداخت و گفت: 34 مدرسه هیات امنایی در سطح شهرستان بویراحمد در حال فعالیت هستند که  ضمن نظارت جدی عملکرد آنها در طول سال تحصیلی بررسی می‌شود.

سید امرالله آذریون اساس کار و فعالیت مدارس هیات امنایی را آیین نامه شیوه مدیریت  این مدارس ذکر کرد و گفت: مدارس هیات امنایی طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به منظور ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس، جلب و توسعه مشارکت‌های مردمی‌ و خیّرین در احداث و اداره امور مدارس، تقویت نظام مدیریتی، مالی و اجرایی مدارس مبتنی بر گسترش عدالت آموزشی و پیمان‌سپاری مدیریت مدارس فعالیت می‌کنند.

اعضای هیات امنای مدارس چگونه انتخاب می شوند؟

کارشناس مسؤول مشارکت‌ها و مدارس غیردولتی و هیات امنایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اعضای هیات امنای مدارس را متشکل از مدیر مدرسه به عنوان دبیر هیات امنا یکی از معاونان آموزشی به انتخاب مدیر مدرسه یک نفر از کارکنان آموزشی و یک نفر از کارکنان پرورشی مدرسه به انتخاب شورای معلمان، رییس انجمن اولیا و مربیان مدرسه ، یک نفر از اولیای دانش‌آموزان به انتخاب انجمن اولیا و مربیان مدرسه ، دو نفر از صاحب‌نظران و کارشناسان آموزشی یا فرهنگی ترجیحاً از استادان حوزه و دانشگاه ، یک نفر از خیرین و یا معتمدان محل ،یک نفر از اعضای شورا یاری محله و یا موسسات ومراکز فرهنگی ، خیرساز، یک نفر به پیشنهاد خیّر و یک نفر با معرفی مدیر و تایید سایر اعضای هیات و یک نفراز مدیران یا اعضای هیات مدیره مراکز و موسسات تولیدی و خدماتی عنوان کرد.

آذریون با بیان اینکه رئیس هیات امنا از بین اعضا و با رای اکثریت نسبی برای مدت 2 سال انتخاب می‌شود، گفت: ابلاغ رئیس انجمن اولیا و مربیان و یک نفر از اولیاء دانش‌آموزان که به انتخاب انجمن اولیاء و مربیان مدرسه انتخاب می‌شود یک ساله است.

تمام فعالیت‌ها در مدرسه باید مصوبه هیات امنا را داشته باشد

کارشناس مسؤول مشارکت‌ها و مدارس غیر دولتی و هیات امنایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌ها در مدرسه باید مصوبه هیات امنا را داشته باشد و هرماه یک بار این جلسات تشکیل و صورتجلسات آن به آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ارسال شود، از مدیران مدارس هیات امنایی خواست طبق بند بند اصول شیوه نامه مدارس هیات امنایی عمل کنند.

آذریون با بیان اینکه مشکلات مدارس هیات امنایی طبق نظر اعضا اولویت‌بندی شود گفت: توجه به مسائل آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش باید  در اولویت هیات امنا قرار بگیرد.
 
انجمن اولیاء و مربیان بر هزینه‌ها در مدارس نظارت جدی داشته باشند / اعضای هیات امنای مدارس چگونه انتخاب می شوند؟

برنامه‌ریزی برای ارتقاء کیفیت آموزشی از برنامه‌های مهم هیات امنا در سال جاری

مدیر دبستان دخترانه فرهنگیان نیز در این جلسه به فعالیت‌های هیات امنا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های فوق برنامه به مدت 15 ساعت، تشویق عوامل اجرایی و معلمان به مناسبت روز معلم، تشویق دانش آموزان  و معلمان برتر علمی  و تجهیز آموزشگاه بخشی از فعالیت‌های هیات امنا در سال گذشته بود.

ناهید امیریان برنامه‌ریزی برای ارتقاء کیفیت آموزشی در سال جاری را از برنامه‌های مهم هیات امنا ذکر کرد و گفت: تعامل و همکاری خوب  انجمن اولیاء ومربیان و تشکیل کارگروه‌های تخصصی کیفیت بخشی نوید بخش بهبود فعالیت آموزشی در این آموزشگاه است.

 رئیس انجمن اولیاء و مربیان دبستان فرهنگیان نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و کارشناس مسؤول مشارکت‌ها و مدارس غیر دولتی و هیات امنایی ، هماهنگی و همسویی اولیاء ومربیان را شرط اصلی بالندگی برای تحقق اهداف و ماموریت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: انجمن اولیاء و مربیان و هیات امنای مدارس یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و آن شکوفایی استعداهای دانش‌آموزان و ارتقاء کیفی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

سید ولی موسوی محور و مدار حرکت هیات امنا،  انجمن اولیاء و مربیان و عوامل اجرایی مدارس را بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم برای  هم افزایی و کمک به بهبود فعالیت های آموزشی و پرورشی در مسیر مشحص شده حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از جلسه مجمع عمومی انجمن اولیاء و مربیان تاکنون سه جلسه انجمن به شکل منظم تشکیل شده است گفت: انجمن اولیاء و مربیان باید از حالت صرف صوری و نگاه اقتصادی خارج شود و از ظرفیت عظیم اولیاء به شکل تخصصی در کارگروههای مختلف استفاده شود.
 
انجمن اولیاء و مربیان بر هزینه‌ها در مدارس نظارت جدی داشته باشند / اعضای هیات امنای مدارس چگونه انتخاب می شوند؟


تشکیل سه کارگروه تخصصی و مهارتی انجمن اولیاء و مربیان دبستان فرهنگیان

رئیس انجمن اولیاء و مربیان دبستان فرهنگیان از تشکیل سه کارگروه تخصصی و مهارتی انجمن اولیاء و مربیان دبستان فرهنگیان خبر داد و گفت: سه کارگروه مالی عمرانی و رفاهی، پرورشی فوق برنامه ، بهداشتی و علمی و آموزشی برای استفاده از توانمندی‌ها و پتانسی‌لهای اولیاء تشکیل شده است.

موسوی رویکرد انجمن اولیاء و مربیان دبستان فرهنگیان را در سال جاری بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت اولیاء و مربیان دانست و گفت: با همکاری مدیر محترم آموزشگاه ، عوامل اجرایی و اعضای انجمن این مهم به عینیت تحقق خواهد یافت. 
 در این جلسه  اعضای هیات امنا و انجمن اولیاء و مربیان پس از تبادل نظر پیرامون موضوعات آموزشی روسای کارگروه‌های تخصصی را مشخص و بر تاکید جلسات این کارگروه‌ها به شکل منظم تاکید کردند.
 
انجمن اولیاء و مربیان بر هزینه‌ها در مدارس نظارت جدی داشته باشند / اعضای هیات امنای مدارس چگونه انتخاب می شوند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار