سردار غیب پرور با بیان اینکه هدفگذاری این طرح از پایه هفتم است، تصریح کرد: تحقق این طرح ۷ سال طول می کشد و برنامه های آن اجرایی می شود.
کد خبر: ۵۵۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 11 January 2018

قبل از ظهر امروز رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در دیدار دانش آموزان نخبه بسیجی یاسوج و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از طرح بزرگی رونمایی کرد که مهمترین هدف آن آشنایی بیشتر دانش آموزان با مساجد و استفاده بیشتر از ظرفیت آن است.
بزرگترین طرح بسیج در سال 97
سردار غیب پرور در همین خصوص گفت: طرح شهید بهنام محمدی بزرگ ترین طرح بسیج است و اولویت اول بسیج محسوب می شود و از جمله دلایل حضور خود در استان را  تشریح این طرح عنوان کرد.

غیب پرور عنوان داشت: طرح دانش آموزی ما طرح شهید بهنام محمدی است که در سال ۹۷ مهمترین طرح در بسیج اعلام شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید هویت دینی و انقلابی دانش آموزان را در مدرسه, مسجد و خانه جستجو کرد, افزود: اجرای طرح بزرگ شهید بهنام محمدی برای دانش آموزان ابتدائی در دست مطالعه است و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که درصدد برطرف کردن آنها هستیم.

وی با بیان اینکه سالهای سال است که بعضی ها از مسجد غفلت کرده ایم، گفت: در این طرح به اصل خود برخواهیم گشت.

غیب پرور افزود: غالب رزمندگان دفاع مقدس بچه های مسجدی بودند.
 
 
رونمایی از یک طرح ملی فرهنگی در یاسوج/ طرحی که از پایه هفتم شروع می شود و هفت سال ادامه می یابد / تعبیری که سردار غیب پرور بای آیت الله ملک حسینی به کار برد + تصاویر

مسجد فقط جای سالمندان نیست
غیب پرور مسجد را کانون انقلاب اسلامی و حیات مطمئن برای انقلاب را در گرو نقش آفرینی مجدد مساجد دانست و گفت:  مسجد نباید به تنهایی جایگاه سالمندان و بزرگترها باشد و حضور جوانان در مساجد ضروری است.

غیب پرور گفت: مسجد باید کانونی برای تربیت جوانانی باشد که می خواهند پای کار انقلاب باشند.

غیب پرور ابراز داشت: هرکدام از جوانان ما باید حداقل به یک مسجد وابسته باشند و منظور از بسیجی بودن فردی نیست که تنها پرونده دارد و به جز سلطنت طلب ها، ضد انقلاب ومعاندین همه ملت ایران بسیجی است.

وی افزود: کسی که امام، رهبری و شهدا را دوست دارد بسیجی است، حتی اگر پرونده بسیج نداشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیجی باید وابسته و پیوسته به مسجد باشد و دشمن می خواهد ما نسبت به مسجد بی تفاوت باشیم و باید دشمن را خلع سلاح کرد.

 غیب پرور با اشاره به اینکه کشور ما ۱۳ میلیون دانش آموز دارد، گفت: مدارس ما باید قبل از آموزش، کانون تربیت باشند.

غیب پرور خاطرنشان کرد: مردمانی که جوانان فهیم و تربیت شده داشته باشند، دشمن نمی تواند بین آنها نفوذ کند و جوانان ما یک سر و گردن از سایرین بالاترند و مسائل را عمیق می فهمند و درک می کنند.

وی افزود: در مدارس ما امور آموزشی باید بالندگی خود را پیدا کند.
 
رونمایی از یک طرح ملی فرهنگی در یاسوج/ طرحی که از پایه هفتم شروع می شود و هفت سال ادامه می یابد / تعبیری که سردار غیب پرور بای آیت الله ملک حسینی به کار برد + تصاویر

در خانه ها روابط عاطفی جای خود را به فضای مجازی داده است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به اولیای دانش آموزان گفت: ما حق نداریم که آموزشگاه  را تنها محل آموزش بدانیم و همچنین وزیر جدید آموزش و پرورش وارسته است و آمدن ایشان یک فرصت است و دیدگاه های خوبی  دارد و باید هم افزایی بین بسیج و آموزش و پرورش به نحو مطلوب ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خانه های ما دچار آسیب شده اند گفت: در خانه های ما روابط و عواطف خانوادگی، جای خود را به موبایل و فضای مجازی داده است و اعضای خانواده زیاد کار به کار هم ندارد، در حالی که محیط خانواده است که عامل رشد و بالندگی واقعی است.

غیب پرور گفت: در خانه هایی که قران تلاوت می شود، اهل خمس، اهل حلال و حرامند بچه ها بهتر پرورش پیدا می کنند و در خانواده هایی که رعایت نمی کند معضل ایجاد می شود و این طرح، طرح پیوند دهنده مسجد، مدرسه و خانه است و از سال ۹۷ سالیانه یک میلیون نفر وارد طرح خواهند شد.
 
رونمایی از یک طرح ملی فرهنگی در یاسوج/ طرحی که از پایه هفتم شروع می شود و هفت سال ادامه می یابد / تعبیری که سردار غیب پرور بای آیت الله ملک حسینی به کار برد + تصاویر

طرحی که از پایه هفتم شروع می شود و هفت سال ادامه می یابد
وی با بیان اینکه هدفگذاری این طرح از پایه هفتم است، تصریح کرد: تحقق این طرح ۷ سال طول می کشد و برنامه های آن اجرایی می شود.

غیب پرور با اشاره به وجود 13 ملیون دانش آموز در کشور بیان کرد: بنا داریم سالانه یک میلون دانش آموز را وارد طرح بزرگ شهید بهنام محمدی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رویش انقلاب اسلامی در بین جوانان قابل لمس است, ادامه داد: غالب رزمندگان دوران دفاع مقدس از بچه های مسجد بودند که در طرح شهید بهنام احمدی دنبال برگشتن به اصل خود هستیم.

رئیس بسیج مستضعفین عنوان کرد: مسجد کانون جوشان انقلاب اسلامی است و اگر بخواهیم حیات مطمئن برای انقلاب ترسیم کنیم باید دنبال نقش آفرینی مجدد مساجد باشیم.

غیب پرور با تاکید بر اینکه مسجد باید محلی برای جوانان باشد, اظهار داشت: جوان بسیجی باید با مسجد بیگانه نباشد و هرجوان باید حداقل به یک مسجد وابسته باشد.

وی با اشاره به اینکه دنبال باز تعریفی از بسیجی بودن هستیم, ابراز کرد: تمامی ملت ایران که دوست دار نظام, رهبری و علاقه مند به شهدا حتی در صورت نداشتن پرونده بسیجی هستند.

غیب پرور تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش انسانی وارسته بوده و شخصا آمدن وی را یک فرصت می دانم زیرا دیدگاه های خوبی دارد و امیدوارم هم افزایی بین بسیج و آموزش و پرورش نه در حد حرف و تعارف بلکه در عمل بیش از پیش باشد.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید بهنام محمدی از هر مسجد 2 یا 3 دانش آموز باید به مدد مدیر آموزش و پرورش بروند, خاطرنشان کرد: در این طرح طی 7 سال باید تمام دانش اموزان وارد شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مدارس ما باید مراکز تربیتی و آموزشی شود و جامعه دانش آموزی مورد هدف دشمن است و با شعار دادن نمی توان جلوی آن را سد کرد و عمل و برنامه لازم است.
 
رونمایی از یک طرح ملی فرهنگی در یاسوج/ طرحی که از پایه هفتم شروع می شود و هفت سال ادامه می یابد / تعبیری که سردار غیب پرور بای آیت الله ملک حسینی به کار برد + تصاویر

تعبیری که سردار غیب پرور بای آیت الله ملک حسینی به کار برد
سردار غیب پرور در پایان سخنان خود به وجود آیت الله ملک حسینی در استان اشاره کرد و گفت : وجود چنین شخصیتی در استان کهگیلویه و بویراحمد یک غنیمت است و به واقع ایشان یک "ملا" به معنای واقعی کلمه است و بسیار آگاه و به روز است. و امیدوارم که بتوانید از رهنمودهای ایشان به نحو احسن استفاده ببرید.
قبل از سخنان سردار غیب پرور چند نفر از دانش آموز نخبه بسیجی در زمان های محدود به ارائه نکته نظرات خود پرداختند که یکی از دانش آموزان در سخنانی ضمن بیان مشکلات و معظلات فضای مجازی گفت : به من 3 دقیقه وقت داده اند صحبت کنم اما من نمی دانم در این سه دقیقه چه چیزی را بگویم و از مسئولان انتظار می رود در خصوص بررسی آسیب های فضای مجازی وقت بیشتری را صرف نمایند.
یکی دیگر از برنامه های قبل از سخنرانی سردار غیب پرور ، اجرای سرود بسیار زیبایی از طرف بسیجیان بود که در گاها با همخوانی حاضران همراه می شد.
اجرای سرود زیبا و همچنین سخنرانی ها جذاب دانش آموزان سردار غیب پرور را به وجد آورد و در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به موارد مطرح شده از دانش آموزان بسیجی تمجید کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار