مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:
فرید محبی : هزار و ۷۰ مورد جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سال جاری پرداخت شده، ضمن اینکه بسته‌های تشویقی نیز برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواده ارائه شده است.
کد خبر: ۵۵۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 14 January 2018

بیش از ۵۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که از این تعداد ۴۲ درصد به خاطر فوت سرپرست و باقی به دلیل طلاق، متراکه، مفقودی، زندانی، سرباز و بدسرپرست تحت حمایت هستند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور همکاری در پرداختن به مسائل مربوط به زنان و خانواده با سرپرست امور بانوان استانداری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه۲۸هزار خانوار از جمعیت استان، تحت پوشش این نهاد است، گفت: ۱۵ هزار و ۴۷۶ خانوار یعنی بیش از ۵۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که از این تعداد ۴۲ درصد به خاطر فوت سرپرست و باقی به دلیل طلاق، متراکه، مفقودی، زندانی، سرباز و بدسرپرست تحت حمایت هستند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش با اجرای طرحهای خودکفایی و اشتغال زایی در رأس برنامه‎های کمیته امداد قرار دارد، افزود: ۱۹۴ طرح اشتغال زایی و خودکفایی با اعتبار سه میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان در ۹ ماهه سال جاری اجرا شد.

محبی همچنین به پرداخت تسهیلات به ۷۷ نفر از عضای خانواده مددجوی برخوردار از خدمات امداد(دختران در سن کار) با مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان اشاره و بیان کرد: ۱۶۱ مورد تسهیلات به مددجویان واجد شرایط دریافت کلیه خدمات امداد که پشت نوبت تحت حمایتی هستند با مبلغ دو میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان و ۱۷ مورد تسهیلات با اعتبار ۱۷۵ میلیون تومان نیز به نوعروسان تحت حمایت دارای همسر بیکار پرداخت شد.

وی برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد دانست و اظهار کرد: در این زمینه هزار نفر از زنان و دختران تحت حمایت از دوره های آموزشی از جمله مهارت آموزی، توسعه و پایدارسازی مشاغل، کارآفرینی و مهارت حرفه آموزی دانش آموزان بهره مند شدند.

محبی با اشاره به اینکه کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار خدماتی مانند اجاره مسکن، پرداخت هزینه درمان، خدمات آموزشی و... ارائه می‌کند، گفت: در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به زنان سرپرست خانوار هزار و ۵۲۲ مادر و دختر به مشهد مقدس، ۳۲۴ نفر به کربلای معلی و ۴۰۰ دانش آموز دختر به اردوی آموزشی شیراز در ۹ ماهه سال جاری اعزام شدند و هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان زن تحت حمایت در دوره های آموزشی شرکت کردند.
 
بیش از نیمی از مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار هستند
 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های تحت حمایت را از دیگر خدمات این نهاد اعلام کرد و افزود: در این زمینه هزار و ۷۰ مورد جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سال جاری پرداخت شده، ضمن اینکه بسته‌های تشویقی نیز برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواده ارائه شده است.

محبی به خدمات عمرانی انجام شده برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ مورد تعمیرات، ۷۵ مورد احداث مسکن روستایی، ۷۰ مورد احداث و خرید مسکن شهری و ۵۰ مورد احداث سرویس بهداشتی از مهمترین خدمات عمرانی انجام شده برای زنان سرپرست خانوار در سال جاری است.

وی در ادامه بهره مندی ۷۹۰ زن سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی و ۹۷۸ خانوار از بیمه روستائیان و عشایر را از دیگر خدمات کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار اعلام کرد.

محبی در پایان خواستار همکاری امور بانوان استانداری درخصوص مسائل مربوط به بانوان تحت حمایت کمیته امداد شد.

آذرصفایی نیا سرپرست امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: همه ما باور داریم که کار در کمیته امداد با انگیزه خدایی است و کاری که در آن نیت درست باشد تأثیرگذارتر است.

وی در خصوص همکاری با کمیته امداد قول مساعد داد و افزود: امید است که همکاری ها مستدام باشد و بتوانیم با تعامل و همکاری گوشه ای از مشکلات جامعه هدف کمیته امداد به خصوص زنان تحت حمایت را رفع کنیم.

در ادامه این نشست معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، مدیر امور فرهنگی و کارشناس امور بانوان این نهاد به بیان نقطه نظرات خود در خصوص تقویت راهکارهای های همکاری مؤثر پرداختند .


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
ملت ایران کالا نیستند که با پول خرید و فروش شوند!!!
رئیس گدا خانه!!!
که ملت را به دریوزگی انداختید و گدا خانه باز کردید پول از مردم جمع می کنید و با منت به بدبخت بیچاره ها چندرغاز می دهید ولی در سوریه با احترام در پاکت به وسیله پست می فرسیتد و دهها برابر دریافتی مردم ایران.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
به نظر من ازدواج مجدد هیچ تشویقی ندارد بنابراین در اموری که مربوط به تشخیص خانواده وخود زن است هیچ گونه دخالتی نکنید حتی با تشویق بدبختی هایی که گریبانگیر خیلی از انها بعد از ازدواج که می شود را دیگر نمی بینید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار