رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت
شفت- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت از راه اندازی انجمن خوشنویسان در شهرستان شفت خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 30 June 2015

سید امیر مصباح با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای گسترش فعالیت های فرهنگی درسطح شهرستان، در تلاش هستیم تا انجمن خوشنویسان شفت را نیز راه اندازی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۱ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان شفت فعالیت می کنند که در زمینه های فرهنگی و هنری به اجرای برنامه می پردازنند.

مصباح ادامه داد: اعتبارات این کانون ها از طریق دبیرخانه امور مساجد استان و ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور تأمین می شود که این کانون ها با برگزاری برنامه های مختلف سعی در تامین سلامت روانی افراد از طریق اجرای برنامه های فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برای تاسیس کانون های فرهنگی مساجد منوط به دریافت تاییدیه از هیات امنای مساجد است تصریح کرد: ۱۳۶ مسجد در شهرستان شفت فعالیت می کنند که علاقه مندان به تاسیس کانون فرهنگی در مساجد می توانند پس از دریافت تاییدیه از هیات امنای مسجد مورد نظر، برای اخذ مجوز اقدام کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت عدم تخصیص اعتبار برای اجرای برنامه های فرهنگی را یکی از مشکلات مهم دانست و تاکید کرد: فرهنگ و هنر مهمترین اسلحه برای مبارزه با جنگ نرم و بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه است و یکی از وظایف اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده مناسب از این سلحه برای مقابله با این هجمه ها است.

وی همچنین فرهنگ سازی در حوزه های مختلف را رسالت اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و ادامه داد: با توجه به سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و هشدار در مورد تحریف سخنان و گفتار امام راحل، تلاش داریم تا با برگزاری مسابقات کتابخوانی، مقاله نویسی و گفتمان از نحوه زندگی و نوع نگرش و اندیشه ها و وصیت نامه امام خمینی (ره)، گامی موثر در این حوزه برداریم.

مصباح برگزاری مسابقات نماز، همایش عفاف و حجاب، شورای فرهنگی عمومی با موضوع بررسی معضلات اجتماعی، همایش ایثار و شهادت، بازدید از خانواده های شهدا، تبلیغات فرهنگی مناسب، برپایی نمایشگاه عکس، نقاشی واهدای کتاب را از مهمترین برنامه های این اداره اعلام کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار