مــــصاحبه ی اختصاصی
امروزه بیمه در تسهیل و رونق فعالیت های اقتصادی در جامعه نقش اساسی دارد و این صنعت در اقتصاد و بازار سرمایه یکی از بخش های پیشرو و مهم است.
کد خبر: ۵۵۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸ 14 January 2018

در شرایط فعلی بیمه و بانکداری از ملزومات اقتصاد مدرن است و هرگونه فعالیت اقتصادی بدوان پشتوانه این دو ناموفق خواهد بود. توسعه صنعت بیمه برای شکوفایی اقتصاد کشور از طریق ارائه پوشش های بیمه ای مختلف و مناسب برای رفع نگرانی سرمایه گذاران و افزایش رفاه خانواده ها ضروری است.
بسط و گسترش بیمه نیاز به یک کار فرهنگی طولانی مدت و فرهنگ سازی در جامعه دارد. یکی از جوانان موفق شهرستان کهگیلویه که در امر گسترش فرهنگ بیمه فعالیت های موفقی نموده است آقای علی پاساد است. به همین دلیل خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد با وی مصاحبه ای انجام داده است که در ادامه می آید؛
خودتان و میزان تحصیلات تان را بیان کنید؟
علی پاساد هستم و کارشناسی مهندسی شیمی دارم. از سال ۱۳۹۱ به عنوان بازاریاب وارد صنعت بیمه شدم و از سال ۱۳۹۲ تاکنون در شهر دهدشت مشغول به فعالیت و خدمت به همشهریان هستم.

در مورد مزایای "بیمه " برای مخاطبان صحبت کنید؟
خوشبختانه صنعت بیمه همگام با صنایع دیگر در حال رشد و پیشرفت میباشد و برای هرنوع خطر و آسیبی یک پوشش بیمه ای خوبی وجود دارد و شهروندان میتوانند در این زمینه در جهت رفع نیازهایشان در یکی از پوشش های  بیمه ملت اقدام به ثبت نام کنند. شرکت بیمه ملت تنها شرکتی در سطح کشور است که به صورت اینترنتی ثبت نام می کند و در واقع نیازی به هیچ گونه نرم افزار و سخت افزار خاصی ندارد و همین عامل باعث شد تا از نمایندگانی که اطلاعات بسیار بالایی در این زمینه دارا هستند استفاده کند. تمام تلاش ما هم این بود که در شهر دهدشت و در سطح شهرستان کهگیلویه از تمام توان خود استفاده کنیم. شرکت بیمه ملت در رشته های اتــومبیل، آتش سوزی، مسئولیت، مهنـــدسی و بیمه های عمر فعالیت های بسیار خوبی دارد. در سطح بیمه عمر چند محصول دارد که فقط در انحصار خود بیمه ملت بوده و در سطح جامعه نیز از استقبال خوبی برخوردار هستند و دلیل این استقبال هم این است که برای هر قشر خاصی محصول خاص آن قشر را دارد و نیازهایشان را یک به یک پوشش می دهد. در سطح شهرستان کهگیلویه با ایجاد یک تیم مشاوره ای مالی و بیمه ای سعی نمودیم به مردم هر محصولی که مورد نیازشان باشد معرفی کنیم و خوشبختانه همشهریان نیز در سطح قابل قبولی نیز به ما اعتماد کردند.
 
بیمه و نقش آن در جامعه/در سطح شهرستان هدف ما در راستای خدمت به شهروندان است و نه رقابت

 بیمه ملت نمایندگی پاساد تنها نمایندگی بیمه ملت در سطح استان است؟
چون بیمه ملت به صورت اینترنتی فعالیت کرده و اقدام به ثبت نام از مردم می کند پس دیگر نیازی به شعبه ندارد و هریک از نمایندگانش به عنوان یک نماینده مستقل در سطح استان میتواند فعالیت کند. در حال حاضر حدود ۱۱ نمایندگی فعال در سطح استان وجود دارد و شهر دهدشت نیز ۲ نمایندگی دارد. بیمه ملت در هر جایی که نمایندگی دارد نسبت به مردم احساس مسئولیت می کند و در حال حاضر این نمایندگی تنها شرکتی است که نماینده خسارت مستقل در شهر دهدشت دارد و در همین شهر نیز به صورت مستقل کارهای خسارت را انجام میدهد و نیازی به مراجعه به سطح استان توسط شهروندان نیست.

با تـــوجه به وجود نمایندگی خسارت در سطح شهرستان، استقبال مردم چگونه است؟ آیا با دیگر بیمه ها در سطح شهر دهدشت تعاملی دارید؟

شاید بودن نمایندگی خسارت در سطح شهرستان از نظر ما یک مزیت خوبی باشد اما متأسفانه افراد در هنگام مراجعه به دفاتر بیمه اصلأ توجهی به امر خسارت ندارند و در واقع احتمال نمی دهند که خسارتی برایشان به وجود بیاید. در سطح شهر دهدشت تمرکز ما بیشتر در راستای خدمت به شهروندان است و نه در راستای رقابت، اما مردم فقط به دنبال بیمه ارزانتر هستند. چون شهر دهدشت یک شهر عشیره ای و قومی است به همین خاطر تعداد نمایندگی ها و دفاتر بیمه نیز زیاد است و مردم طبیعتأ به دفاتر آشنای خود مراجعه میکنند. از آنجایی که ما در راستای خدمت به مردم گام برمیداریم پس هر جایی که بیمه صدور می کنیم، خسارت نیز صادر میشود و همزمان با اقدام برای صدور بیمه در همین مرکز اقدام به پرداخت خسارت نیز می کنیم و هدف مان این است که اگر خدایی ناکرده شهروندی دچار خسارتی شد، غیر از غم و نگرانی حاصل از وقوع حادثه دیگر متحمل پرداخت هزینه های دیگری نباشد و در همین شهر به مشکلش رسیدگی شود.
 
بیمه و نقش آن در جامعه/در سطح شهرستان هدف ما در راستای خدمت به شهروندان است و نه رقابت


در مورد بیمه عمر بیمه ملت برای مخاطبان کمی توضیح دهید؟

بنده به همکارانم پیشنهاد میکنم که همیشه از لفظ بیمه عمر استفاده نکنند چون این باور غلط در بین مردم به وجود آمده که بیمه عمر مخصوص زمانی است که شخص فوت می کند و این باور غلط باعث میشود که اشخاص بگویند وقتی خودم نمیتوانم از این بیمه استفاده کنم پس دیگری چه نیازی به آن دارم. تاکنون این محصول هیچگونه پیشرفت و رویکرد خوبی در بین مردم نداشته است اما سعی کردم این رویکرد را برای خود فرد متقاضی بیمه عمر ایجاد کنیم از جمله؛ امتیاز سود آن، امتیاز وام، امتیاز بازنشستگی، استفاده از پوشش امراض خاص، پوشش حادثه، از کار افتادگی. اینها تمامی مزایایی هستند که فرد تا زمانی که در قید حیات است  میتواند از تمامی مزایای گفته شد استفاده نماید و همزمان سعی کردیم آن باور غلط را در بین مردم کمرنگ کنیم و با ایجاد امید به زندگی و آینده در بین مردم آنها را تشویق کنیم که از چنین محصولی استفاده کنند و استقبال خوبی از آن بشود. در طی ۴ سال فعالیت بنده و تیم بیمه ای به پیشرفت های خیلی خوبی رسیده ایم و در واقع به عنوان بیمه زندگی از آن نام می بریم و با استقبال خوب مردم پیشرفت های خوبی نیز حاصل شد. مزایای بسیاری دارد که در قالب یک مصاحبه و گزارش نمی گنجد و به زمان بیشتری نیاز هست اما ما این آمادگی را داریم که با اختصاص باجه های خاص در سطح شهر دهدشت در مورد تمامی پوشش های بیمه ای اطلاع رسانی کنیم.
 
بیمه و نقش آن در جامعه/در سطح شهرستان هدف ما در راستای خدمت به شهروندان است و نه رقابت


برای توسعه و رشد فرهنگ بیمه در سطح شهرستان کهگیلویه و تشویق مردم برای روی آوردن به صنعت بیمه چه صحبتی دارید؟

متأسفانه هنوز فرهنگ بیمه ای برای مردم ایجاد نشد و دلیلش هم اینست که متولی خاصی برای ارائه چنین فرهنگی وجود ندارد. نهایتش بنده و همکارانم که هم اکنون در حال ارائه کار هستیم چنین وظیفه ای داریم و بنا به کوتاهی هایی که صورت میگیرد این فرهنگ سازی به نحو مطلوبی صورت نمی پذیرد و چه بسا در خیلی از موارد به صورت منفی انجام میگیرد. ما هم تا جایی که در توان مان باشد در زمینه فرهنگی از قبیل حمایت از جُنگ شادی و چند مورد دیگو و حتی در زمینه ورزشی تلاش نمودیم در حد توان فعالیت هایی انجام بدهیم و بحمدلله استقبال مردم نیز خوب بوده است و امیدوارم که تداوم داشته باشد. اما متأسفانه در مبحث حمایت از سوی ادارات و شورای اداری تا به امروز هیچگونه همکاری با ما نشده است و شاید بعضآ مواردی هم که صورت گرفتند کارهای خیلی عادی بودند و از پتانسیل بالقوه ای که میتوان استفاده کرد حتی یک درصد هم استفاده نشده است و همین باعث میشود که پیشرفت مورد انتظار صورت نگیرد و امیدوار به آینده هستیم ضمن آنکه آمادگی کامل داریم که با هر نهاد و سازمانی همکاری و تعامل داشته باشیم، حتی پیشنهاداتی هم دادیم اما تاکنون اقدام مۅثری صورت نگرفته است.

کلام آخــــــــر...

کلام آخرم شاید تکراری باشد اما دوست دارم وقتی به چیزی ایمان دارم آن را خدمت همشهریانم عنوان کنم. منتظر هیچ شخص و دولت خاصی نباشید که بیایند شرایط و وضع بحرانی موجود را ترمیم کنند و تنها کسی که میتواند به آنها کمک کند فقط خودشان هستند و گرنه هیچکسی نمیتواند به آنها کمکی بکند و خواسته های بحق شما را برآورده کند و قاعدتأ باید هرکسی در حد توان خود هر کاری که میتواند انجام دهد تا شهرمان را آباد کنیم ا به جایگاه واقعی خود برسیم. در پایان از شما خبرنگار محترم تابناک بابت انجام این مصاحبه صمیمانه سپاسگزاری میکنم.


تابناک کهگیلویه و بویراحمد از آقای علی پاساد نمایندگی بیمه ملت در شهر دهدشت برای انجام این مصاحبه سپاسگزاری می کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
ممنون از جناب پاساد نماینده فعال شرکت بیمه ملت

با ارزوی موفقیت روز افزون
گودرزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
ضمن تشکروسپاس از زحمات ایشان ان شاالاشاهدحضورشان درمرکزاستان باشیم
صنعت کار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
ضمن قدردانی از نماینده فعال وپرتلاش بیمه ملت دهدشت باتوجه به وجودشهرکهای صنعتی دراستان ایکاش مسولین باتشویق وکمک دراین مواردپشتوانه ودلگرمی بیمه ی خوب وفراگیری همچون ملت باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار