سخــــنگوی شهرداری دهدشت؛
سخنگوی شهرداری دهدشت از راه اندازی پویش مردمی "نه به ریختن زباله"جهت حمایت از پاکبانان دهدشتی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲ 16 January 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، ایمان تقوی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی مردم در برخورد با موضوع زباله بسیار مهم است گفت:یکی از اقدامات مهم برای رفع مشکلات پسماند و زباله، کاهش تولید زباله یا به عبارتی کاهش سرانه تولید زباله می باشد.

تقوی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در کاهش تولید زباله آموزش و فرهنگ سازی است اظهار کرد: رسانه های گروهی و آموزش در سطوح پایه به خصوص به کودکان نقش بسیار مهم و جدی در این زمینه می تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه راه اندازی پویش ها با هدف تقویت نهادهای مردمی نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی به منظور کاهش تولید زباله دارد تصریح کرد: در همین راستا شهرداری دهدشت قصد دارد با راه اندازی پویش "نه به ریختن زباله" با مشارکت عموم افراد به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر، شخصیت های علمی و مذهبی،مدیران ادارات و نهادهای دولتی، ورزشکاران، دانشجویان و افراد تاثیر گذار جامعه سعی می کند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

سخنگوی شهرداری دهدشت گفت:پویش زیست محیطی نه به ریختن زباله در طبیعت از یک سو نهادینه کردن فرهنگ پاکیزگی و احساس مسئولیت در قبال محیط زیست و مهم تر از آن درک کردن رفتگرانی است که کمرهای خود را زیربار بی مسئولیتی عده ای خمیده کرده اند.

ریختن زباله در محیط زیست علاوه بر اینکه نوعی توهین به شعور و انسانیت است موجبات کار مضاعف عده ای را برای برداشتن و پاکیزه کردن محیط اطراف فراهم می کند.

ایمان تقوی در ادامه صحبتهایش گفت:این تفکر نازیبا که ریختن زباله در سطح خیابان ها و جاده ها را حق خود و جمع کردن زباله ها را وظیفه پاکبانان بدانیم باید در فرهنگ ایرانی و باستانی ما ترمیم و تغییر یابد. بی مسئولیتی در مقابل پاکیزگی طبیعت و محیط اطراف موجب می شود که کار نیروهای شهرداری دو برابر و فشار کاری آن ها بیشتر شود و این در حالیست که افرادی که به ویژه در روزهای تعطیل و در حین مسافرت به این کار نازیبا اقدام می کنند در حال استراحت هستند.

وی گفت :از شهروندان دلسوز و فهیم دهدشتی درخواست می کنیم تا با پیوستن به پویش "نه به ریختن زباله" ضمن تلاش جهت کاهش تولید پسماند در جمع آوری زباله های محیط زندگی خود نیز یاری رسان نیروهای زحمتکش پاکبان شهرداری دهدشت باشند.

سخنگوی شهرداری دهدشت ضمن ابراز امیدواری از حمایت شهروندان دهدشتی از این پویش مردمی خاطر نشان کرد:تغییر نوع نگاه و نگرش شهروندان در نحوه برخورد با پسماند زباله ها و در نتیجه بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی‌های ناشی از تولید زباله وحفظ محیط زیست، صرفه‌جویی در هزینه‌های جمع‌آوری پسماند و کمک به چرخه اقتصادی برای بازیافت پسماندهای قابل بازیافت تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

سخنگوی شهرداری دهدشت در پایان گفت:همه باید با پیوستن به پویش زیست محیطی" نه به زباله" نگذاریم که پاکبانان و زحمت‌کشان شهرداری به نوعی بر روی اشتباهات ما جارو بکشند و همینطور شهرمان را زیباتر و پاکیزه تر کنیم.

گزارش: سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار