خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
خطبه های این هفته نماز جمعه موضوعات متفاوتی را در پی داشت از جمله انتقادات تند امام جمعه موقت شهر چرام از رئیس جمهور و همچنین اشاره به دلیل کم بارشی ها و زلزله های اخیر از طرف امام جمعه دهدشت و البته اشارات حجت الاسلام صلواتی به وضعیت شورا شهر و شهردار قلعه رئیسی.
کد خبر: ۵۵۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 19 January 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خطبه های این هفته نماز جمعه موضوعات متفاوتی را در پی داشت از جمله انتقادات تند امام جمعه موقت شهر چرام از رئیس جمهور و همچنین اشاره به دلیل کم بارشی ها و زلزله های اخیر از طرف امام جمعه دهدشت و البته اشارات حجت الاسلام صلواتی به وضعیت شورا شهر و شهردار قلعه رئیسی.
قلبی را که لج و لج بازی شورا از کار انداخته است
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی به موضوع انتخاب شهردار در شهر قلعه رئیسی اشاره و بیان کرد: در تمام شهرهای کشور و استان شهردار هر شهر مشخص شد و مشغول کار و تلاش هستند ولی این نتیجه همان انتخابات 29اردیبهشت این شهر است که متاسفانه هنوز شهردار مشخص نشد و چرا سرنوشت مردم این شهر این چنین شده موضوعی است که می بایست تحلیل و بررسی شود حالا که این وضعیت به وجود آمده واقعا اگر عزیزان شورا به فکر مردم هستند دنبال خدمت به شهروندان هستند و به دنبال پیشرفت هستند و تا امروز خیلی از فرصت ها را از دست داده و فرصت سوزی می کنند که مطمنن قلب تپنده هر شهر شهردار و شورای آن است بایستی همگان تلاش کنند تا این قلب تپنده به حالت عادی برگردد.

وی گفت: اعضای شورای شهر بیشترین نقش را دارند با لج و لجبازی، سهم خواهی، قدرت طلبی، قوم گرایی و رابطه گرایی و با دخالت های بی اساس این قلب از کار می افتد و شورا و شهردار موفق نمی شوند و حق مردم تضیع می شود باید اعضای شورای شهر بدانند در برابر قرآن قسم خوردند لذا می بایست جبران آن کنند و شهرداری برای این شهر که باید فردی شجاع، انقلابی، دلسوز، متدین، مومن، ولایی، صبور، کاردان، متخصص و آگاه از مشکلات شهر با برنامه و روحیه جهادی انتخاب کنند نه کسی که اهل تسویه حساب شخصی و گروهی و اهل قدرت برای رقابت باشد.

صلواتی خواستار عدم سنگ اندازی خیلی افراد شد و ادامه داد: اگر در این مدت حق و حقوقی از مردم ضایع شده باید شورا جواب دهند و هرکسی سنگ اندازی کند باید جواب خدا و حق الناس را بدهد و انتظار این است هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

می خواهی رهبری را نقد کنی رک بگو چرا به اعتقادات حمله می کنی؟

حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام در سخنان خود به بیانات اخیر رئیس جمهور اشاره داشت و با بیان اینکه بارها پیش آمده که ریاست محترم جمهور برای پیشبرد اهداف سیاسی خود با دین و اعتقادات مردم بازی می‌کند،گفت: آقای رئیس جمهور، شما در جریان توافق هسته‌ای و برجامی که نافرجام ماند برای توجیه مذاکراتتان حادثه و واقعه عظیم عاشورا و کربلا را دستمایه قرار دادید و مذاکرات تیم هسته‌ای را با حرکت‌های سیدالشهدا مقایسه کردید.

وی، افزود: در همین برجام و مذاکرات و در بحث تعامل و صلح با دنیا در راس آن شیطان بزرگ و آمریکا، صلح امام حسن را بهترین دلیل برای کارتان مثال زدید و کار ابتر و ناقص خودتان را با امام معصوم مقایسه کردید، اخیرا بیان کردید که می‌شود امام معصوم را نقد کرد، این حرف را از کجای دین درآوردید، شما اولیات و ابتدائی‌ترین اعتقادات شیعه را فراموش کرده‌اید و همچنان در این غفلت و فراموشی جولان می‌دهید.

حجت‌الاسلام فرهمند ادامه داد: شما می‌گویید پیامبر اکرم و امام زمان عج قابل نقد بودند، شما اگر می‌خواهید مقام معظم رهبری را به نقد بکشید رک و بدون پرده صحبت کنید نیازی نیست به دین مردم حمله کنید و شبهه را در دل مردم زنده کنید.

آقای استاندار به این سوال پاسخ دهید

امام جمعه کبگیان با طرح پرسشی که آیا درباره موضع‌گیری رسانه‌های استان در قبال انتقاد از استخدامات فامیلی در استان گفت: اگر در این استان در همه ابعاد واقع‌بینی به مردم ضعف وجود دارد آیا رسانه هم باید در این امر ضعیف باید برخورد کنند.
وی تصریح کرد: آیا خواستن از استاندار که در تودیع معارفه خود مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی را سرلوحه کارخود قرار داده برای جوابیه استخدامات فامیلی دراستان تا کنون چه اقداماتی صورت داده است.
وحدانی فرخطاب به برخی از رسانه‌ها گفت: برخی از سایت‌ها حاضر هستند برای منافع خود و رسانه خود سکوت کنند.

وی با بیان اینکه ما ائمه جماعت سکوت نخواهیم کرد، عنوان کرد: تا زمانی که زند‌ ایم از حق وحقوق مردم درسایه برابری وعدالت محوری حمایت خواهیم کرد.

بی بارشی و زلزله نتیجه گناه است

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه عقل باعث محافظت انسان‌ها از هوا و هوس می‌شود، گفت: اگر انسان عقل را حاکم نکند در ظلمات و گناهان فرو می‌رود.

امام جمعه موقت دهدشت مشکلات جامعه از جمله زمین لرزه، نیامدن باران و گرانی را ناشی از گناه انسان‌ها دانست و با بیان اینکه چرا درجاهایی برف و باران می بارد اما در ایران خبری از برف و باران نیست، با استناد به آیات قرآن کریم گفت: انسان‌های مومن وقتی گناه می‌کنند اینها را مجازات می‌کنیم تا برگردند و توبه و استغفار کنند.

مردم در کارهای روزانه کمتر از خودرو استفاده کنند

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به روز 29 دی روز هوای پاک از مردم خواست با استفاده کمتر از خودروها در کارهای روزانه موجبات هوای پاک را در جامعه فراهم کنند.

امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان اینکه بشر هوا را آلوده می‌کند از جمله این که بی‌رویه از خودروها استفاده می‌شود یکی از دلایل را گسترش روزانه خودروهای تک سرنشین دانست و همچنین آتش زدن جنگل‌ها و مزارع را توسط عده‌ای از دلایل دیگر آلوده شدن هوا ذکر کرد.

 احمق هایی که دو پهلو هستند

خطیب جمعه گچساران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند، آنهایی که دوست دارند چه در داخل و چه در بیرون با خارجی‌ها نشست و برخواست کنند بدانند این نظام ایستاده وبه امید خدا همه نقاط ضعف را برطرف خواهد کرد.

وی ادامه داد: احمق‌هایی پیدا می‌شود که پیش خود به فکر فردایشان هستند و به این دلیل با دشمن به نرمی سخن می‌گویند و مردم را نیز افراد را به خوبی می‌شناسند که چنین افرادی به قولی باید گفت دو پهلو هستند.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به حرکت آمریکایی‌ها در خصوص اقدام آنها درباره قدس افزود: مطمئن باشید اقدام آنها به نتیجه نخواهد رسید و رهبری نیز به کشورهای مسلمان توصیه کرده‌اند که با اتحاد و هم‌دلی آنها به هدفشان نخواهند رسید.

وی ادامه داد: بهتر است مسوولان با مردم رو راست باشند و در مقابل آشوبی که طراح آن دشمن است قرص ایستادگی کنیم و تصمیم بگیریم.

حجازی در ادامه خاطرنشان کرد: همه ما مسوول هستیم که در بحث عواید مردم کارشناسانه کار کنیم و اگر کسی تخصصی ندارد در این خصوص نظر ندهد و لذا مراجع عظام و حوزه‌های علمیه توصیه کرده‌اند که آقایان بهتر است مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند و در بحث عقاید ورود نکنند چرا که تا بخواهند آن را جمع کنند بدتر خواهد شد و بهتر است بدانند در عقاید عصمت معیار است.

امام جمعه گچساران افزود: انسان عاقل نمی‌تواند به معیار عیب و نقص وارد کند و اگر مقام عصمت نقص داشته باشد می‌شود تضاد و باید بدانند مقام عصمت نقدپذیر نیست و می‌دانیم قبلا هم می‌گفتند می‌شود هم به خدا نقد کرد چنان که فرعون هم می‌گفت من خدا هستم.

وی توصیه کرد: چنین سخنانی با عقل، دین و عقاید مردم سازگار نیست و بهتر است آقایان بیشتر وقت خود را برای حل مشکلات اقتصادی بگذارند./فارس

 آیا کسانی که حذف می شوند باید بمیرند؟

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز جمعه شهر لیکک گفت : مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر بر لزوم شناسایی خائنان منطقه تاکید داشتند که که منظور ایشان آل سعود می باشد.

افروغی با انتقاد از بودجه سال آینده، گفت: یکی از مسئولان دولت اعلام کرد که افزایش حقوق کارمندان دولت بالاتر از نرخ تورم است ؛آیا بیشتر جامعه ما کارمند هستند و اگر افزایش ها مطابق با نرخ تورم باشد، یارانه ها چقدر افزایش دارند؟

وی گفت:در هزینه برخی از حامل های انرژی شاهد افزایش 300درصدی هستیم که با همان حقوق کارمندی 2میلیون تومانی هم توان پرداخت هزینه حامل های انرژی وجود ندارد.

امام جمعه شهر لیکک افزود: بسیاری از جوانان بیکار با مدارج بالا تحت حمایت هیچ نهادی نیستند و اگر بخواهند مجردی هم زندگی کنند، مشکل دارند.

افروغی با اشاره به اینکه با حذف بخشی از یارانه بگیران زمینه اشتغال فراهم نمی شود، گفت: آیاآنهایی که حذف می شوند باید بمیرند؟

خطیب نماز جمعه شهر لیکک در ادامه گفت: مسئله اصلی کشور ما دفاع از برجام و رفع فیلتر فضای مجازی نیست ؛ مثلا همین تلگرام که ابزاری در دست دشمن بود، برای چند روزی فیلتر شد که بعد از رفع فیلتر آن مثل اینکه خرمشهر آزاد شد.

افروغی خاطرنشان کرد: دولت با این جنجال سازی می خواهد مطالبات مردمی در حوزه اشتغال و اقتصاد گم شود./آوای ماغر

عده ای از حادثه سانچی سوء استفاده کردند

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده گفت: یکی از غمبار ترین حوادث کشور کشته شدن 32 خدمه کشتی سانچی بود که ملت ایران و خانواده های این عزیزان را داغدار کرد.

وی افزود: خسارات روحی و روانی زیادی به خانواده های این عزیزان وارد شد که عده ای از این حادثه سوء استفاده کرده و به دنبال ایجاد فتنه انگیزی و هدایت افکار عمومی به سمت وسوی دیگر شدند.

محمودی اصل اظهارکرد: تا مادامی که جعبه سیاه این کشتی توسط متخصصین مورد ارزیابی و انالیز قرارنگرفته است هرگونه اظهار نظر در باب علل این حادثه زود است.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده تصریح کرد: بدون شک ملت و خانواده های حادثه دیدگان خواستار برخورد قاطع به مقصر یا مقصران این حادثه از طریق مقامات قضایی خواهند بود./پایگاه خبری لنده

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جونم سی فرهمند... ای بنازمت شلال
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار