کد خبر: ۵۵۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 21 January 2018
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مسمومیت 4 نفر از اعضای یک خانواده با گاز مونواکسید کربن در روستای چنارستان سفلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد؛ جلال پوران فرد با یبان اینکه این گازگرفتگی امروز صبح( یکشنبه 1 دی ماه 96)ساعت 7و 22 دقیقه  در روستای چنارستان سفلی رخ داد، اظهار داشت: در این گاز گرگرفتگی 4 نفر از اعضای یک خانواده روانه بیمارستان شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: در پی اعلام این خبر توسط پدر خانواده به مرکز پیام مبنی بر گیجی، خواب آلودگی، تهوع و استفراغ اعضای خانواده اش بلافاصله آمبولانس اورژانس کد 707 به محل اعزام شد.

پوران فرد، تصریح کرد: هر چهار نفر از اعضای یک خانواده که دو کودک (5 و 10 ساله) و یک مرد و زن (26 و 36 ساله) بودند، توسط تکنسین های اعزامی بعد از اقدامات درمانی لازم جهت تحت نظر بودن به بیمارستان امام سجاد (ع)یاسوج انتقال یافتند.

رئیس اورژانس 115 کهگیلویه وبویراحمد، علت این مسمومیت را انتشار گازمنواکسیدکربن از بخاری گازی عنوان و اذعان نمود: علایم مسمومیت با منواکسید کربن میتواند طیف وسیعی از علایم راشامل شود که در بیماریهای مختلف دیده میشود.

وی، بسیاری از این علائم را شبیه علائم سرماخوردگی دانست و خاطر نشان کرد: اکثر افراد فکر میکنند به دلیل سردی هوا دچارسرماخوردگی شده اند وتمایل به استراحت و خوابیدن دارند، در صورتی که ابتلای تمام افراد خانواده به علائمی شبیه به آنفلوآنزا بروز مسمومیت را نشان می دهد.

 

32 مصدوم در پی 16 تصادف در جاده های مواصلاتی بویراحمد و دنا

در خبری دیگر رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از مصدوم شدن 32 نفر در پی 16 فقره تصادف جاده ای و شهری در جاده های مواصلاتی شهرستان بویراحمد و دنا خبر داد.

جلال پوران فرد با بیان اینکه این تصادف ها امروز (شنبه ۳۰ دی ماه ۹۶ ) از لحظات آغازین بارش رحمت الهی در استان تا ساعت 22شب به وقوع پیوسته است، گفت: این 16 تصادف در حوزه بویراحمد و دنا 32 مصدوم در پی داشت.

وی مجموع تصادفات امروز را 12 تصادف جاده ای و 4 تصادف شهری عنوان کرد‌ و افزود: در تصادفات جاده ای 27 نفر مصدوم شدند که از این تعداد بیست و پنج نفر به مراکز درمانی اعزام و 2 مصدوم نیز به صورت سرمان سرپایی درمان و از 4 تصادف شهری نیز 5 نفر مصدوم که 3 نفر اعزام و 2 مصدوم دیگر درمان سرپایی شدند.

پوران فرد اذعان نمود: با اعلام این تصادفات به مرکز پیام ۱۱۵ بلافاصله اکیپ های اورژانس به محل حادثه اعزام و پس از انجام اقدامات درمانی لازم 28 مصدوم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام و 4 نفر درمان سرپایی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار