کد خبر: ۵۵۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 21 January 2018
اختلاس گر ۱۰۰میلیاردی در بخش اکتشافات وزارت نفت تنها سه ساعت پس از مطلع شدن از لورفتن این اختلاس، ایران را ترک کرده است .

به گزارش خانه ملت اسدالله قره خانی با اشاره به وقوع اختلاس مالی در بخش اکتشافات وزارت نفت، گفت:فردی که این اختلاس را انجام داده حدود ۳۱ سال در این مجموعه مشغول به فعالیت بوده و عمدتا در بخش مالی کار می کرده است و به طریقی اعتماد مجموعه را جلب کرده بود، همچنین پدر این فرد نیز در وزارت نفت کار می کرده است.

تخلفات وی از سال های ۸۹ بررسی و محرز شده است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این فرد مسئول امور خزانه بوده و ضمانت نامه ها و مسائل مربوط به پیمانکارها همه نزد وی بوده است، افزود: این فرد کاری کرده بود که در سیستم ردپایی از خود به جای نگذارد و از سال ۸۶ یا پیشتر از این، اقدام به اختلاس کرده و تخلفات وی از سال های ۸۹ بررسی و محرز شده است که در این زمان ها این فرد به صورت تدریجی از پست خود سوءاستفاده می کرده است و در این مدت چک ها دو امضاء صادر می شده است.

اختلاس ها از محل بودجه نبوده است

وی ادامه داد: براساس بررسی ها اختلاس ها از محل بودجه نبوده است، اما این موضوع که آیا این فرد اسناد و مدارک را جعل می کرده است باید بررسی دقیق تری شود.

کشف تخلفات پس از تغییر نرم افزاری اکتشافات وزارت نفت/اطلاع تخلفات به دستگاه های نظارتی یک ساعت پس از کشف تخلفات
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمانی که اکتشافات وزارت نفت سیستم نرم افزاری خود را تغییر داد و سیستم جدیدی جایگزین کرد متوجه این انحرافات شد، یادآور شد: زمانی که مسئولان این بخش متوجه انحرافات شدند این فرد را احضار کردند و در همان زمان که پرونده ها را دقیق تر بررسی کردند، متوجه شدند که اختلاس وجود دارد، لذا پس از اینکه به وی اعلام کردند، متوجه شدند که این فرد اتاق کار خود را ترک کرده است.

اختلاس گر سه ساعت پس از مطلع شدن ایران را ترک کرد/همسرش بلیت فرار را تهیه کرد

وی با اشاره به اینکه پس از حدود یک ساعت پس از اطلاع از کشف این تخلفات به دستگاه های نظارتی اطلاع داده شد، افزود: همسر این فرد صاحب یک آژانس هواپیمایی بوده و یا در یک آژانس مشغول به کار بوده است، لذا تهیه بلیت از سوی همسر این فرد تنظیم می شود و این فرد تا غروب و پس از دو الی سه ساعت پس از احضار از ایران خارج می شود.

دستگاه های نظارتی چرا نتوانستند تخلفات و اختلاس این فرد را کشف کنند

قره خانی ادامه داد: جای سوال است که سیستم سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی که حساب ها را سالیانه بررسی می کنند، چرا نتوانستند در این مدت تخلفات و اختلاس این فرد را کشف کنند، آیا این فرد تا این حد ماهر بود که توانست نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان اختلاس یعنی سالانه حدود ۱۰ میلیارد تومان تخلف کند.

احتمال دارد اختلاس سیستماتیک نباشد و این فرد شرکایی نداشته باشد

وی اظهار داشت: این نشان می دهد که دستگاه های نظارتی علیرغم اینکه تعدادشان افزایش یافته، متنوع شده اند و فراوانی آنها بیشتر شده و با توجه به اینکه سندها از زیردست آنها می گذرد، اما این تخلف را کشف نکرده اند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاید یکی از دلایل عدم کشف این تخلف این است که این فرد در جایگاه مدیریت مالی بوده و خودش امضاء و سندسازی می کرده است، تصریح کرد: شاید دلیل دیگر این باشد که احتمال دارد، این اختلاس سیستماتیک نبوده باشد و این فرد شرکایی نداشته باشد، تا این تخلفات درز کند و به تنهایی این تخلفات را انجام داده است، چراکه در غیر اینصورت و در صورت زیاد بودن تعداد افراد در این مدت ۱۰ ساله باید این اطلاعات از جایی درز می کرد، لذا این موضوع را می توان از نحوه فاش نشدن این فساد و رفتار این فرد دریافت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار