کد خبر: ۵۵۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 21 January 2018
فعال سیاسی و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در گذشته دزدانی بودند که می‌گفتند ما به مال مردم تعرض می‌کنیم و به دین آن‌ها تعرض نمی‌کنیم ولی امروز می‌بینیم به دین مردم هم جایگاه ریاست جمهوری تعرض می‌شود.

ستار هدایتخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر نقد معصومین علیهم‌السلام اظهار کرد: این سخنان با موازین قرآنی و دینی و ضروریات شیعه سازگار نیست هر چند که بسیاری از علما پاسخ این اظهارات را دادند و اعتراض داشتند.

وی گفت: بسیار جای تاسف است که روحانی که به هر حال از تحصیلات حوزوی برخوردار است و باید با مبانی اعتقادی شیعه آشنا باشد در قائل بودن به معصوم بودن امام و پیامبر که ضروریات تفکر شیعی است که هم مبنای عقلی و هم مبنای شرعی دارد تشکیک می‌کند

این فعال سیاسی و فرهنگی گفت: بالاخره اگر پیغمبر و امامان معصوم نباشند قابل اعتماد هم نیستند تا بتوانند الگوی کاملی برای اداره جامعه باشند.

هدایتخواه افزود: این سخنان از نظر مبنایی با ضروریات تفکر شیعه سازگار نیست و جای تاسف است که آقای رئیس‌جمهور یا واقعا با این مبانی آشنا نیستند و اگر این گونه باشد خیلی تأسف‌بار است که در این جایگاه آشنایی نداشته باشد و یا این که با این مبانی آشناست و به خاطر اهداف سیاسی این مباحث را مطرح می‌کند که تأسف آن بیشتر است.

وی گفت: وقتی تأسف‌بارتر است که به خاطر منافع سیاسی خودشان با مبانی دینی و عقیدتی و ارزش‌های فکری جامعه بازی کنند و بدترین نوع خیانت، خیانت به دین مردم است و حتی در گذشته دزدانی بوده‌اند که می‌گفته‌اند ما به مال مردم تعرض می‌کنیم و به دین آن‌ها تعرض نمی‌کنیم که امروز می‌بینیم به دین مردم هم در این جایگاه تعرض می‌شود.

هدایتخواه گفت: از لحاظ سیاسی به نظر می‌رسد که ایشان برای فرار از پاسخ‌گویی در مقابل مطالبات به حق مردم یعنی مردمی که به ایشان وعده داده بود که مشکلاتشان را حل کند و وعده‌های پر تمطراقی که در مورد برجام و دستاوردهای برجام داشتند برای این که از این‌ها فرار کنند حاشیه‌سازی‌هایی می‌کند که ذهن مردم را از آن مطالبات و کوتاهی‌ها و خلف وعده‌ها و انحرافاتی که در مسیر مدیریتش وجود دارد منحرف کرده و درگیر این مسائل کند که این هم می‌تواند خیانت‌بار باشد.

این فعال سیاسی و فرهنگی خاطرنشان کرد: مسؤول در نظام جمهوری اسلامی باید پاسخگوی وعده‌ها و عملکرد خودش باشد و کسی که برای فرار از پاسخگویی چنین مطالبی را مطرح می‌کند خیانت به این جایگاه کرده است.

وی گفت: نکته سوم این که این حرف‌های ایشان با مجموعه عملکردشان پر از تناقض است یعنی که انتقاد از معصوم را جایز می‌داند و می‌گوید باید انتقاد کرد و خودش در مقابل منتقدین بدترین اهانت‌ها را روا می‌دارد و تندترین برخوردها را می‌کند.

هدایتخواه به جدیدترین آن یعنی برخورد وزارت خارجه تحت اشراف ایشان در رابطه با سخنان و اظهارات کاملا متقن و مستدل سید یاسر جبرئیلی اشاره کرد و گفت: آن‌ها بیانیه دادند و نتوانستند بعضی از انتقادات به حق را از وعده‌های پوچ و دستاوردهای ناچیز برجام پاسخ دهند که این هم نوعی تناقض‌گویی است که در اظهار نظرهای رئیس‌جمهور و مجموعه همکاران ایشان دیده می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: به صراحت عرض می‌کنم از صحبت‌های ایشان می‌توان برداشت کرد که ایشان می‌خواهد در این قالب باز نوعی فرافکنی کرده و مسؤولیت‌ها را متوجه شخص دیگری کند وقتی می‌گوید حتی پیغمبر هدفی دیگر دارد و می‌خواهد بگوید اگر اشکالاتی وجود دارد بر عهده من نیست در حالی که هم مردم می‌دانند که رهبری بیش از وظیفه خود راهبردها و حتی راهکارها را ارائه کرده و بالاتر از راهکارها مجبور شده به خاطر کوتاهی‌های مجموعه دولت وارد عرصه شود.

هدایتخواه تصریح کرد: به همین خاطر آقای رئیس‌جمهور با رندی می‌خواهد لبه تیز برخی انتقادات را که باید خودش پاسخگو باشد متوجه جای دیگری کند که مردم خودشان همه چیز را می‌دانند و می‌دانند که این فرافکنی برای فرار از پاسخگویی است و قطعا در همین جا هم که عقاب اخروی دارد مردم در موقع مقتضی پاسخ مناسب را به این نحوه اظهارات بی‌مبنای رئیس‌جمهور خواهند داد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
آقای هدایت خواه مگه شما و دوستانتان دین هم برای مردم گذاشته اید که دزدیده شود یادم میاد در بحبوحه انتخابات مجلس استان گفتی که دخترم سه روز روزه برای قبولی احمدی نژاد گرفت پس خودتان هم برای دزدها روزه گرفته ودعاکردید
متاسفم که همه چیز رابه دین نسبت میدهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
دوست عزیز همون احمدی نژاد صد شرف داشت بهروحانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار