کهگیلویه و بویراحمد؛
آمارهای استفاده از لوازم ارایشی در یاسوج یک زنگ خطر برای مادران و بانوان این شهر است که بدانند کودکانشان را به این مسیر هدایت نکنند بدانند چه آینده شومی منتظر آنهاست.
کد خبر: ۵۵۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰ 23 January 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، استفاده دختران جوان از لوازم آرایشی رو به افزایش است به گونه ای که به کودکان آنها نیز سرایت کرده است و علاوه بر استفاده خودشان برای دختر بچه های سه یا چهارساله خود نیز استفاده می کنند بدون اینکه از ضررهای این کار آگاهی داشته باشند.

لوازم آرایشی به خودی خود به مرور زمان برای پوست مضرر است و در دراز مدت اثر خودش را نشان می دهد اگر این مواد نیز تقلبی باشند و این مواد تقلبی برای جذب بهتر مشتری با قیمت ارزان تر نیز به فروش برسند خطرات استفاده از آنها را نیز دو چندان می کند.

اکثر مواد آرایشی حاوی سرب است سرب نیز یکی از مواد ایجاد کننده و رشد سرطان در بدن است به همین دلیل است که سرطان پوست در میان بانوان خیلی شایع تر از مردان است چرا که خانم ها گول قیمت ارزان این مواد را می خورند و به راحتی در دام می افتند.

هر چند نمی توان گفت که گران قیمت بودن یک جنس به معنای کیفیت خوب آن است اما در این موارد نیز ویژگی هایی و راه هایی وجود دارد که بتوانی لوازم ارایشی تقلبی را از اصل تشخیص داد و در این راه گرفتار نشد.

باشگاه خبرنگاران جوان در سال 95 در یک گزارش نوشت استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، البرز، خراسان جنوبی، مازندران و ایلام، استان‌هایی بوده‌اند که زنان «پانزده‌ ساله و بیشتر» آنها، بیشترین هزینه ماهانه کالاهای آرایشی منتخب را در این تحقیق داشته‌اند.

شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز چنین وضعیتی دارد و بیشترین مواد آرایشی را مصرف می کند پس جای تعجب ندارد که مغازه های لوازم آرایشی مثل قارج رشد کرده اند و در یک خیابان چندین مغازه لوازم ارایشی فروشی وجود دارد.

اگر شب ها در شهرهای استان از جمله یاسوج، گچساران و دهدشت قدمی بزنید می بینید که افراد زیادی با گونی پر از لوازم آرایشی دست فروشی می کنند! لوازمی که با قیمت خیلی کمتر از قیمت بازار به فروش می رسند! این افراد دلشان برای جیب من و شما نمی سوزد که اتش به مال خودش بزند بلکه جنس تقلبی را با قیمت ارازن خریده و ارازن نیز می فروشد.

فضای مجازی نیز به این فضا کمک کرده است به این شکل که کانال های تلگرامی زیادی  در یاسوج و این استان رشد کرده اند که لوازم آرایشی با قیمت پایین را تبلیغ می کنند برای مشتری می فرستند . حال اگر شانس بیاوری همانی گیرت بیاید که سفارش داده ای! رسانه ملی نیز در این راه همیار شده است! و تبلیغات گسترده کرم ها و شامپوهای مختلف را انجام می دهد.

لاک های ناخن، کرم های دست و صورت همه اینها با قیمت مناسبتر و ارزان تر می توان خرید اما هیچگاه از کیفیت آن اطمینان نداریم و اگر در آینده مشکلی ایجاد شد تازه می فهمیم چه کرده ایم.

ایل بانو نوشت: این آمار یعنی مصرف لوازم آرایشی بین بانوان یاسوجی زنگ خطری برای آنهاست چرا که باید اعتقاد داشت انسان را خدا زیبا می افریند و برای زیبا شدن نیز نیازی به استفاده از این مواد ندارد جالب اینجاست بسیاری از مردان علاقه ای ندارند که خانم هایشان لوازم آرایشی استفاده کنند.

به خیال اینکه آرایش شما را زیبا کرد اما وقتی پیر شدید و دستانتان می لرزید آن وقت چگونه می خواهید آرایش کنید اما این پیر شدن پوست و افتادگی آن دلیل همین آرایش کردن نیست!!!

بانوان یاسوجی بدانند حال که لوازم ارایشی استفاده می کنند به سراغ ارزان ترین ها نروند چرا که جنس تقلبی به آنها قالب می شود.

با تشخیص لوازم آرایش تقلبی از اصل این نکات را رعایت کنید: -- یکی از آسان ترین روش های تشخیص این است که در سایت رسمی آن برند، تصویر محصول را با گزینه ای که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید و ببینید آیا کاملا شبیه هم هستند یا خیر.تفاوت هایی همانند فونت متفاوت نوشته ها، رنگ جعبه یا وزن آن می تواند به خوبی مبین غیراصل بودن آن باشد نسخه های کپی عموما سبک تر از نسخه های اصلی محصولات آرایشی هستند.

برای تشخیص لوازم آرایشی اصل ، بارکد، شماره سریال و اطلاعات کارخانه ای محصول را چک کنید اگر کالای موردنظر شما تقلبی باشد، ۲ یا ۳ رقم آخر بار کد آن با کشور یا منطقه ای که در آن تولید شده، مطابقت نخواهد داشت.

در بیشتر مواقع نیز این محصولات، شماره سریال ندارند. پیش از خرید، حتما چک کنید که شماره سریال روی محصول با شماره روی بسته آن یکی باشد.

همچنین، محصولات اصل همیشه مواد تشکیل دهنده کالا را روی آن درج می کنند و بسیاری از برندهای آرایشی، نکاتی را به چند زبان مختلف دنیا روی کالاهای خود چاپ می کنند.

اگر اطلاعات درج شده روی محصول بسیار کوتاه بوده یا به زبان های دیگر نباشد، شک نکنید که تقلبی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار