در ماه مذکور در بین استان های کشور استان کهگیلویه و بویراحمد (73/6 درصد) پایین ترین نسبت تعداد چک های وصولی به کل چک های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۵۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ 23 January 2018

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی؛در ماه آذر در بین استان های کشور استان کهگیلویه و بویراحمد (73/6 درصد) پایین ترین نسبت تعداد چک های وصولی به کل چک های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بر اساس اعلام بانک مرکزی، در آذر ماه سال جاری در کل کشور حدود 9/4 میلیون فقره چک به مبلغی حدود 625 هزار میلیارد ریال مبادله گردید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 2/5 درصد کاهش و از نظر مبلغ 1/5 درصد افزایش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش در استان یزد حدود614 هزار فقره چک به مبلغی 15 هزار میلیارد ریال مبادله گردید که از این تعداد 538 هزار فقره چک به مبلغی بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال وصول گردیده و 76 هزار فقره چک به مبلغی بالغ بر سه هزار میلیارد ریال برگشت خورده است.

بر اساس آمارها در آذر ماه امسال 52/8 درصد از تعداد چک های مبادله ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله گردیده است که به ترتیب با 34/9 درصد، 9/6 درصد و 8/3 درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان ها دارا بوده اند. استان یزد نیز با سهم 6/5 درصدی در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.

در ماه مذکور در بین استان های کشور بیشترین نسبت تعداد چک های وصولی به کل چک های مبادله ای در استان، به ترتیب به استان های گیلان(87/8 درصد) یزد (87/7 درصد) و البرز (86/5 درصد) اختصاص یافته است و استان های کهگیلویه و بویراحمد (73/6 درصد) کردستان (77/8 درصد) و خراسان شمالی (79 درصد) پایین ترین نسبت تعداد چک های وصولی به کل چک های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده اند. به عبارتی یزدی ها با پاس کردن 87/7 درصد از چک های صادره خود دومین استان خوش حساب کشور محسوب می شود.
 
کهگیلویه و بویراحمد بد حساب ترین استان کشور + جزئیات

به این ترتیب در ماه مورد گزارش در کل استان یزد 12/3 درصد از کل چک های مبادله ای و 23/6 درصد از کل مبلغ چک های مبادله ای برگشت داده شده است.

بر اساس آمار موجود، در آذر ماه سال جاری در استان یزد 97/54 درصد از نظر تعداد و 96/9 درصد از ارزش کل چک‌های برگشتی به‌دلیل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

متوسط مبلغ چک مبادله‌ای از دیگر شاخص های این حوزه است که وسعت استفاده از چک را نشان می دهد متوسط کشوری این شاخص 5/3 میلیون تومان است و در استان یزد نیز متوسط مبلغ چک مبادله ای حدود 2/4 میلیون تومان است مجموع این آمارها نشان‌دهنده آن است که فرهنگ چک و خرید‌های چکی در استان یزد فوق‌العاده گسترده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
آخه اون آدم ... که این آمار رو داده چرا به این فکر نمیکنه این استان از لحاظ اقتصادی فلج و فقیر هست.
با این وضعیت بیکاری و نبود شغل مناسب معلومه ک همه بدهکار میشن و توان رونق اقتصادی ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
سی بدبختی ما کنید ! یه آمار مثبت در این استان نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار