کد خبر: ۵۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 01 July 2015
مدیرکل اداره امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: در ۱۵۰۰ منطقه عشایری کهگیلویه وبویراحمد که امکان برق رسانی وجود ندارد پنل خورشیدی نصب می‌شود.
 مجید علیپور بابیان اینکه هر ایل یک زیست بوم دارد،اظهار داشت: مبنای شناسایی عشایر سلسله مراتب ایلی است و این زیست بوم گاهی در یک محدوده جغرافیایی خاص قرار دارد و گاهی زیست‌بوم مربوط به دوشهرستان و حتی خارج از استان می‌شود.
مدیر کل اداره امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: توزیع اعتبارت براساس قشلاق و ییلاق عشایر است  و عشایری که در یک فصل در یک شهرستان مستقر هستند در ان فصل از اعتبارات همان شهرستان و در فصل بعدی که در شهرستان دیگر قرار دارند از اعتبارات شهرستان قطب بهره مند می‌شوند.
وی بابیان اینکه جمعیت عشایری کهگیلویه بیش از ۶ هزار نفر هستند،افزود:  ۵۰درصد جمعیت عشایری کهگیلویه و بویراحمد در کهگیلویه سکونت دارند ضمن اینکه از اعتبارات کهگیلویه استفاده می‌کنند در فصل‌های ییلاق جز عشایر بویراحمد هستند و از اعتبارات بویراحمد براشون استفاده می‌شود.
علیپور بابیان اینکه متوسط سرانه دام کهگیلویه کم تر از سرانه دام شهرستان گچساران و بویراحمد است،تصریح کرد: جمعیت دامی کهگیلویه کمتر از ۴۰درصد است.
مدیر کل اداره امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: بیش از  ۱۵۰۰ منطقه (سامانه) عشایری برای نصب پنل خورشیدی در استان شناسایی شده است که مقدمات اولیه برای خرید پنل خورشیدی از طریق شرکت برق فراهم شده و کلیه اعتبار مربوط به این پروژه توسط شرکت برق تامین و خریداری می‌شود.
علیپور افزود: پنل‌های خورشیدی با هماهنگی امور عشایر و شرکت برق در آینده در اختیار عشایر واجد شرایط قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود از این میزان ۵۰ درصد آن یعنی تعداد ۷۰۰پنل خورشیدی تا پایان امسال  در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.
علیپور ابراز کرد: در زمینه تامین چادر هیچ وظیفه و مسئولیتی نداریم در حال حاضر دودستگاه تانکر به صورت ثابت در منطقه کوه سیاه مستقر شده که عملیات آبرسانی به عشایر را انجام می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار