نشست تخصصی آینده نگاری در توسعه منطقه ای علم و فناوری به منظور هم اندیشی علمی با حضور اساتید و صاحب نظران این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴ 28 January 2018

به گزارش  تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین، در این نشست که به همت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین، پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قزوین برگزار شد اعضا در خصوص معرفی و شناسایی روندهای موثر در توسعه منطقه ای علم و فناوری، پیشران های اساسی توسعه منطقه ای علم و فناوری، چالش ها و بازدارنده های و زمینه ها و پیش نیازهای توسعه منطقه ای علم و فناوری، ظرفیت ها و استعداد های منطقه ای و توسعه علم و فناوری به بحث و گفت وگو پرداختند.
در این نشست همچنین موضوعاتی چون تاثیر تعاملات بین سطوح منطقه ای و ملی بر توسعه علم و فناوری، چشم انداز و آینده مطلوب توسعه منطقه ای علم و فناوری، چشم انداز و آینده مطلوب توسعه منطقه ای علم و فناوری و راهبردها و راهکارهای دستیابی به چشم انداز مطلوب توسعه منطقه ای علم و فناوری نیز مطرح و اساتید نظرات و پیشنهاد های خود را ارائه کردند.
صاحب نظران به ویژه پرفسور الوانی پدر علم مدیریت که در این نشست حضور داشت همچنین بر تشکیل شبکه های دانش و نشست های مشترک بین حوزه دانشگاه، فعالان اقتصادی و سیاستگذاران دولتی تاکید کردند.
از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست تخصصی توازن علمی و توسعه ای در منطقه بود و شرکا کنندگان تاکید کردند که امروز در برخی رشته ها دانشگاهی و علمی پیشرفت های خوبی صورت گرفته ولی در برخی از رشته توفیقات چندانی بدست نیامده است.
دکتر اکبری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پیش نیازهای توسعه منطقه ای علم و فناوری را ایجاد زیر ساخت لازم جهت جذب محققان و ایده پردازان، ایجاد زیر ساخت های لازم جهت کاهش ریسک و مخاطره پذیری و بیمه شرکت های دانش بنیان، ایجاد زیر ساخت های لازم جهت تعامل محققان با مراکز پژوهشی و سازمان های منطقه ای، تدوین مقررات حمایتی از توسعه علم و فناوری منطقه ای، ارتقاء فرهنگ علم و فناوری، گسترش تعاملات پژوهشی ملی، منطقه ای و بین المللی، توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و تقویت شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.
این نشست تخصصی به عنوان پیش نشست همایش ملی آمایش علم و فناوری که قرار است در آینده در قزوین برگزار شد، تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار