یکی از معترضین گفت : سوای شهریور ماه که خانم صفایی نیا محبت کردند و حقوق ما را بصورت کامل پرداخت کردند ،قبل و بعد از آن فقط حقوق پایه به ما پرداخت می شود .
کد خبر: ۵۵۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹ 30 January 2018

روز گذشته جمعی از پرسنل شهرداری یاسوج بدلیل عدم پرداخت مطالبات خود ،جلوی درب شورای شهر این شهر دست به تجمع زدند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در پی عدم پرداخت مطالبات پرسنل شهرداری یاسوج ، تعدادی از این افراد تجمع اعتراضی جلوی شورای شهر یاسوج برگزار کردند و از وضعیت موجود در زمینه پرداخت مطالبات خود اظهار نارضایتی کردند.
کاری که خانم شهردار کرد و شهردار مرد نتوانست!
در این تجمع و یکی از معترضان نکته جالبی گفت که نشان از رضایت پرسنل از سرپرست قبلی شهرداری یاسوج یعنی خانم صفایی نیا دارد تا اینگونه تعبیر شود که کار سختی را که یک زن توانست انجام دهد ، یک مرد از عهده ی آن بر نمی آید!
پرسنل معترض ادعا کردند : همه این نابسامانی و تعلل برای پرداخت حقوق به این دلیل است که عده ای از اعضای شورای شهر در دوره قبل با تحمیل نیروی مازاد به بدنه شهرداری و پرداخت حقوق آنان مشکلاتی برای حوزه مالی شهرداری ایجاد کردند.
وی ادامه داد : سوای شهریور ماه که خانم صفایی نیا محبت کردند و حقوق ما را بصورت کامل پرداخت کردند ،قبل و بعد از آن فقط حقوق پایه به ما پرداخت می شود .
یکی از تجمع کنندگان گفت : با توجه به اینکه قبل از انتخابات و در حین انتخابات شورای شهر یک سری نیرو وارد شهرداری شدند ،پرداختی مطالبات ما وضعیت نابسامانی پیدا کرد.
ضد و نقیض گویی شهردار
فصلی نو از قول افراد معترض نوشت : وقتی شهرداری یاسوج همه جا عنوان می کند که نیروی مازاد در بدنه شهرداری وجود دارد با کدامین دلیل از دیگر شهرستان های استان مثل دهدشت ،بهمئی؛سوق ؛مارگون و پاتاوه نیرو به بدنه شهرداری تحمیل می شود که اکثر این افراد حقوق بالای 6 میلیون تومان دریافت می کنند.
اینان ادعا کردند : همه می دانند ورود این افراد به بدنه شهرداری با لابی گری مدیران بالا دست بوده است که مدیران مذکور هیچ گونه توجهی به مسائل درامد و شهرداری ندارند .
 
تجمع اعتراضی در مقابل شورای شهر / کاری که خانم شهردار کرد و شهردار مرد نتوانست! + تصاویر

یکی دیگر از معترضین گفت : یکی دیگر از مشکلات ما این است که نیروهایی هستند که چندین سال سابقه کار دارند اما بخاطر اینکه منافع یک عده از مدیران شهرداری حاصل شود نیروهای شرکتی را از آزمون حذف کرده اند.
وی گفت : آقای م مدیر عامل شرکت “ن” بخاطر اینکه قراردادی که در زمان شهردار سابق بین شهرداری و شرکت پیمانکاری منعقد کرده بود تا راحت تر بتوانند نیروهای مورد نظر خود را تغییر وضعیت دهد ،آمدند نیروها را به حجمی تغییر وضعیت دادند تا راحت تر نیروهای مورد نظر  را به قراردادی تغییر دهند.
وی نیروهای اضافه شده توسط شهردار سابق و برخی از اعضای شورای شهر بهمراه نیروهای اضافه شده توسط کارفرما را 103 نفر اعلام نمود.
ریشه مشکل در ادوار گذشته
عضوشورای شهر یاسوج که در بین معترضین حضور داشت گفت : کارگران و کارکنان حوزه شرکتی  شهرداری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و به دلیل اینکه از افراد زحمت کش جامعه هستند باید از حقوق ومزایای کافی بهره ببرند.
فرشید احمدی کیش ادامه داد : حوزه پسماند و اجراییات با دردسر های زیادی روبرو هستند ، اما واقعیت اینست که در ادوار گذشته بیش از ظرفیت واقعی شهرداری نیرو به بدنه این دستگاه تحمیل شده است.
احمدی کیش گفت : سرازیری نیرو به شهرداری متناسب با درامد و هزینه شهرداری نیست به همین جهت شهرداری تلاش کند که بتواند فقط حقوق این 1200 یا 1300 نفر را پرداخت کند ،هر چند که اعتقاد دارم شهرداری یاسوج  فاقد یک نظام ساختار سازمانی اداری است.
وی گفت : انتظار می رفت در گذشته با توسعه شهر ساختار نظامی برای شهرداری تعریف می شد تا از ورود نیروهای اضافه جلوگیری می شد.
 
تجمع اعتراضی در مقابل شورای شهر / کاری که خانم شهردار کرد و شهردار مرد نتوانست! + تصاویر
 
بازرسی و نهادهای امنیتی کجا تشریف داشتند؟
عضو شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه در زمان کار شورای حدید هیچ نیرویی به پرسنل شهرداری اضافه نشده است بیان کرد : نقل و انتقالی در زمان ما صورت نگرفته است و الان کاری که انجام گرفته است که  نمی شود کاری کرد آیا این صلاح است که ما بگوییم برگردید به شهر خودتان ،بحث 10 نفر از بقیه شهرستان ها نیست الان 50 درصد از 1200 پرسنل شهرداری مازاد هستند .
فرشید احمدی کیش ادامه داد : بازرسی تا شهرماه کجا تشریف داشتند نهادهای امنیتی چرا نظارت نکردند ،کدام شهردار یا عضو شورا محاکمه شدند .کدام استاندار دخالت کرد .
وی افزود : در کدام اداره ورود کردند ،دانشگاه زیرتل ، شرکت برق،سازمان مدیریت ،جهاد کشاورزی ،جهاد دانشگاهی این همه نیرو اضافه کردند رسانه ها اعلام کردند چه حرکتی انجام گرفت .
وی ادامه داد : با جان و دل برای این کارگران و حل مشکل آنان تلاش خواهم کرد ،برخی از آنان بیمار دارند فرزند دانشگاهی دارند ووظیفه ما همکاری با آنها است.
هر معاونتی نیرو به دلخواه خود بر شهرداری تحمیل کرد!
عضو دیگر شورای شهر یاسوج گفت :  در بحبوبه انتخابات شورای شهر چندین نیرو بدون رعایت جوانب قانونی در بدنه شهرداری جذب شدند ،در هر معاونتی هر کسی به دلخواه خود نیرو به شهرداری تحمیل کردند .
مسعود خوبانی  ادامه داد : نیروها بدون اجازه شهردار به شرکت های پیمانکاری تحمیل شدند واین در حالی است که جذب نیروها یا باید توسط شورا مجوز داده شود ویا اینکه شهردار به شورا تقاضای جذب نیرو دهد .
خوبانی گفت : بیشتر نیروهای جذب شدهتوسط مسئولین واحد ها جذب شده اند  وعده ای توسط اعضای شورای قبل تحمیل شدند و الان نیز جایگاه آنان مشخص نیست و برای برخی دیگر علیرغم اینکه بیمه وحقوق پرداخت می شود اما در شهرداری فعالیت  و هویت ندارند .
وی گفت : باید کاری شود که  افرادی بدون ضابطه وارد بدنه شهرداری شدند اخراج شوند ، این نیروها برای شهرداری بار مالی دارند .
جاوید تحت تاثیر نفوذ شورای چهارم بود
خوبانی در ارتباط به نیروهای جذب شده از دیگر شهرداری های استان گفت : این نیروها درخواست ورود به شهرداری داشتند و شهردار پیشین یاسوج با درخواست آنان موافقت کرده است و از دست ما کاری ساخته نیست.
وی افزود : البته در جریان ورود نیروهای ذیگر شهرداری های استان به شهرداری یاسوج ،آقای جاوید تحت تاثیر برخی از اعضای ذی نفوذ شورای چهارم قرار گرفتند .
عضو شورای شهر یاسوج اضافه کرد : شهرداری نیاز به این همه نیرو ندارد و این در حالی است که  هزینه ها و درامد شهرداری هیچگونه مطابقتی با هم ندارد و بهتر است که نیروهای تازه جذب شده اخراج شوند و دلیل ندارد که با ورود افراد صاحب دار حق و حقوق بقیه نیروها ضایع شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
آخرش امین صفایی آقا هست یا خانم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار