گفتگوی معاون سیاسی استاندار :
رئیس ستاد گرامیداشت دهه ی فجر استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین برنامه های این دهه در استان را تشریح نمود.
کد خبر: ۵۶۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵ 03 February 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویزراحمد ، سید محمد کاظم نظری در گفتگو با برنامه نگاه روز سیمای استانی دنا به برخی سئوالات مجری این برنامه پاسخ داد و در خصوص اولین سئوال که از وی در مورد خاطره نظری از دوران قبل از انقلاب بود، گفت : در زمان قبل از انقلاب به همراه یکی از معلمان به منطقه محروم زیلایی رفتیم که وضعیت بسیار سختی را تجربه کردیم.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود : سال 57 از اول مهرماه تا عید افتخار حضور در منطقه زیلایی به همراه یک معلم عشایری را داشتم که معنی واقعی واژه محرومیت را در آن زمان و مکان به خوبی درک کردم.

نظری گفت : جهت رسیدن به منطقه جاده ای در کار نبود و برای عبور از رودخانه مسیر مجبور بودیم از سیم (جره) استفاده کنیم که در آن شرایط انسان و دام با هم از این وسیله برای عبور استفاده می کردیم .

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار افزود : مقایسه حال همین منطقه زیلایی با آن زمان به گونه ای است که باید بگوییم در جمهوری اسلامی برای این مناطق معجزه رخ داده است.

از خاطره زمان طاغوت نظری تا آخرین وضعیت حوادث طلافروشی ها و اعلام حضور وزیر نفت در استان

برنامه های دهه ی فجر در استان چگونه برگزار می شوند؟

نظری در ادامه در خصوص جزئیات اجرای برنامه های دهه ی فجر در استان گفت : به منظور برنامه ریزی هر چه بهتر برای دهه ی فجر یک ستاد در استانداری تشکیل شده است و در شهرستان ها هم این ستاد در فرمانداری ها وظیفه برنامه ریزی این ایام را بر عهده دارند.

وی افزود : فرمانداری ها با همکاری ادارت برنامه های متنوعی را برای این ایام در نظر گرفته اند که بنابر این است هر روز از این ایام ویژه یکی از شهرستان های استان درنظر گرفته شود که به افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها پرداخته خواهد شد.

 نظری تاریخ اختصاص یافته به شهرستان های استان را اینگونه بیان کرد : فردا 14 بهمن بویراحمد، 15 بهمن شهرستان باشت، 16 بهمن شهرستان لنده ، 17 بهمن ، شهرستان دنا ، 18 بهمن شهرستان چرام ، 19 بهمن شهرستان بهمئی و گچساران و نهایتا 21 بهمن مختص شهرستان کهگیلویه خواهد بود.

رئیس ستاد دهه ی فجر استان افزود : برخی وزرا برای حضور در برخی شهرستان ها به استان سفر خواهند کرد که تاکنون حضور وزیر نفت در استان قطعی شده است.

نظری در خصوص دیگر برنامه های دهه ی فجر گفت : برنامه های شاد این ایام از روز 15 بهمن و با پایان دهه ی اول فاطمیه آغاز می شود ضمن اینکه دو برنامه مهم این ایام یعنی برپایی نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر را هم خواهیم داشت.

برنامه های استاندار برای حضور در شهرستان ها

نظری در پاسخ به این سئوال که آیا استاندار برنامه ای برای حضور در شهرستان ها دارد ؟ گفت : خوشبختانه دکتر احمدی اشراف خوبی بر مشکلات همه ی مناطق استان دارد و برنامه هایی هم برای حضور در شهرستان ها در این ایام دارد اما به دلیل فشردگی برنامه ها ، وی در سه شهرستان کهگیلویه ، گچساران و بویراحمد حاضر خواهد شد.

آخرین وضعیت سرقت و قتل های اخیر

معاون سیاسی امنیتی استاندار در خصوص شاخص های امنیتی استان گفت : خوشبختانه در شاخص های امنیتی ، وضعیت خوبی داریم . در بحث نزاع دسته جمعی ، سرقت های خرد و کلان توانسته ایم رتبه خوبی از لحاظ امنیت داشته باشیم که از همین جا از نیروهای خدوم انتظامی کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی افزود : در شورای تامین استان طرح های امنیتی خوبی برنامه ریزی شده است که این طرح ها برای هر شهرستان با توجه به شرایط جدا تنظیم شده است ضمن اینکه یک برنامه کلی استانی هم تهیه گردیده است.

نظری در ادامه بیان داشت : شاخص های امنیتی استان خوب است اما باز هم جای تلاش و کار وجود دارد هرچند رساندن برخی مشکلات و معضلات امنیتی و اجتماعی به نقطه صفر محال است اما ، در جهت کاهش مشکلات گام بر می داریم.

معاون سیاسی استاندار در خصوص اتفاقات اخیر ناامنی ، سرقت و قتل ها در استان گفت : در خصوص حادثه طلا فروشی گچساران ، اقدامات به خوبی پیش رفت و عاملان دستگیر و حکم آن ها هم به زودی اجرا خواهد شد و حادثه اخیر طلافروشی یاسوج هم در حال پیگیری است که امیدواریم این پرونده هم هر چه سریعتر به پایان برسد ضمن اینکه در خصوص تامین امنیت جامعه هیچگونه ناامنی پذیرفته نیست و به شدت با آن برخورد خواهد شد.

دولت مستقیما با تشکل های غیره دولتی قرارداد می بندد

نظری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت : هر جامعه ای که به سوی مدرنیته حرکت می کند ، با برخی مشکلات اجتماعی هم مواجه می شود که هر چند رساندن این آسیب ها و مشکلات به صفر غیر ممکن است اما باید آن ها را به حداقل برسانیم.

وی گفت : در طرح های جدید ، خود وزارت کشور وارد مذاکره با تشکل های غیره دولتی شده است و امسال با افزایش 120 درصدی اعتبارات در این زمینه با وجود مشکلات مالی ، دولت خود سرمایه گذاری نموده است که در این زمینه 13 دستگاه دیگر وزارت کشور را همراهی می کنند.

نگاهی به برخی شاخص های آماری در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس ستاد دهه ی فجر استان در بخش دیگری از سخنان خود به بهبود شاخص های فرهنگی و اجتماعی و علمی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت : رشد شاخص ها بسیار خوب بوده است به گونه ای که 85 درصد استان باسواد است . و از جمعیت 700 هزار نفری استان ،سال گذشته 150 هزار دانش آموز  و 50 هزار دانشجو داشته ایم که این شاخص بی نظیر است.

وی افزود : 30 هزار کارکنان دولت ، شاخص 270 هزار نفری تامین اجتماعی تا سال 95 ، زیر پوشش قرار گرفتن 120 هزار نفری نزد کمیته امداد ، ساماندهی 9 هزار نفری ورزشکاران و ... از جمله مواردی است که نشان می دهد پیشرفت های خوبی در استان داشته ایم.

مهمترین اولویت های امنیتی استان / آسیب های اجتماعی و یک راهکار

معاون سیاسی امنیتی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به این سئوال که اولویت های کاری شما در خصوص مسائل امنیتی استان چیست ؟ گفت : تمرکز ما بر روی آسیب های اجتماعی است.

وی افزود : در خصوص آسیب های اجتماعی یکی از راهکاراها موضوع نشاط اجتماعی است و یک راهکار دیگر باز نمودن فضای سیاسی است .

سید محمد کاظم نظری در خصوص ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه بیان کرد : با گروه های هنری قرارداد بسته ایم که در مناطق مختلف استان حاضر شوند و موسقی محلی و نمایش های سنتی به اجرا بگذارند. ضمن اینکه در حوزه ی ورزش خصوصا ورزش های همگانی و ورزش های محلی هم تلاش های زیادی نموده ایم که هم به نشاط جامعه کمک شود و هم فرهنگ های محلی و سنتی حفظ شوند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار