کد خبر: ۵۶۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ 04 February 2018
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهارمین همایش همای هنر از هنرمند پیشکسوت صنایع دستی استان تجلیل شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، پریساد راد با اشاره به برگزاری چهارمین مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و هنرهای سنتی (همای هنر)، افزود: در این مراسم که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد از پیشکسوت صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

وی با  بیان اینکه در این مراسم خانم «نرگس احمدنیا» پیشکسوت در رشته گلیم‌بافی تجلیل شد، گفت: این هنرمند پیشکوست سال‌ها است که در زمینه تولید گلیم فعالیت دارد.

راد عنوان کرد: تلاش هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی استان سبب شده است که هنر و دست‌بافت‌های عشایری کهگیلویه و بویراحمد به نسل‌های جدید انتقال داده شود.

وی گفت: احیای هنرهای منسوخ شده، حمایت از هنرمندان صنایع دستی با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، صادرات صنایع دستی از مهم‌ترین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
 
تجلیل از پیشکسوت گلیم بافی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون رئیس جمهور+ تصویر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار