کد خبر: ۵۶۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ 04 February 2018
موضوعی که برای دولت به یک ابر چالش تبدیل شده است ، و پاشنه آشیلی برای ارتقاء و پیشرفت کشور در تمام زمینه ها، که مطمعنن استان کهگلویه وبویراحمد از این قائده مستثنا نیست . با گسترش جمعیت استان و گستردگی شهرها و به تَبع آن کم شدن جمعیت روستاها و به یک باره شاهد مهاجرت بیش از انداره به شهر ها هستیم .
و اینگونه است که جمعیت شهرنشینان به چند برابر از ظرفیت افزایش می یابد . گسترش زاغه نشینان  به مقدار بالای از جمعیت  شهر و خارج از معیارهای یک شهر و عبور از قوانین شهر سازی با گریز از جایگاه شهروندی موجبات وجود عوایب فضای عمومی می شود .
حال با نبود اشتغال و فواید کسب کار در شهر چند مدتیست که فضای جامعه را ملتهب کرده است ، وجود فقر به واسطه تبعیض گرایی خیلی زود به شیوع آسیب های اجتماعی مبدل می شود .

حال فقر شایستگی ها را به اسقاط انگیزه ها تبدیل می کند ، فقری که به جد دنباله دار همه ناامیدی های زیان آور در سطح جامعه تبدیل می کند ، جوانانی که با جیب خالی از تنگ دستی و فشار زندگی به سرقت ، نزاع ، خشونت  ، فهشا روی می آورند نه اینکه با اراده خود بلکه برای فرار از فکر به معیشت خود وگریز از تنگ دستی ، حال هوای که پر از آه و افسوس برای این روزهای جامعه ی ما ...

مطمعنن هیچ کس با وجود اشتغال وکسب کاری پایدار به چنین آسیب های دست نمی زند  و در دام چنین بلاهای نمی افتد اشتغال ضرورتیست که جوانان ما به نقطعه ای از درد نرسند و آلوده چنین مسائل نشوند . کانون چنین آسیب های از بیکاری و فقر و تنگ دستی شروع می شود ، که یکباره یک شهر را تحت تاثیر چنین برخوردهای قرار می دهد .

با برسی دقیق تر می فهمیم که این تهدیدیست برای از هم پاشیدن آرامش و آسایش تمام اقشار جامعه درآینده ای نزدیک ، که نیاز است به برسی بهتر برای از بین بردن چنین شکاف های اجتماعی در جامعه ما ، وظیفه مسولان  ما در برخورد با چنین معضلاتی این نیست که با نگاه جزئی به چنین عوایبی گاهی شاخه ای از آن را قطع  کنند بلکه با نگاه عمقی به این  فاجعه با جدیت برای قطع ریشه آن اقدام لازم را اتخاذ کنند .

نیروهای انسانی که سهامداران بزرگ فرهنگ ادب این شهرنند و جوانانی که ستون های افتخار و اقتدار این شهرند باید که لااقل در مجموعه های همچون ورزش حمایت شوند ودلسوزانه از آنها تقدیر شود تا که اندکی از واقعیات تلخ این روزها کم شود که حاصلی مطلوب برای افتخار و پیشرفت و راهی برای انگیزش در زندگی فردی واجتماعی جوان ما ...

مهرداد نادری
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نگین تاجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
احسنت ودرود
باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
درود مهندس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار