کد خبر: ۵۶۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱ 05 February 2018
دو هزار و 855 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار 46 میلیارد و 173 میلیون تومان در ده‌ماهه سال جاری برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور در برنامه تلویزیونی خانه مهر به تشریح عملکرد این نهاد پرداخت.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه توانمندی مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: دو هزار و 855 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار 46 میلیارد و 173 میلیون تومان در ده‌ماهه سال جاری برای مددجویان تحت حمایت اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال اجراشده برای مددجویان در زمینه‌های دامداری، کشاورزی، صنایع و خدماتی است، یادآور شد: در دهه فجر امسال نیز 84 فرصت شغلی با اعتبار یک میلیارد و 893 میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود.

محبی با بیان اینکه کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به 32 هزار خانوار با جمعیت بیش از  82 هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کند افزود: 29 هزار خانوار تحت حمایت از تمامی خدمات بهره‌مند و مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند و بیش از 3 هزار خانوار از سایر خدمات به‌جز مستمری برخوردار هستند.

وی با یادآوری اینکه زنان سرپرست خانوار بیش از ۵۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان را تشکیل می‌دهند، گفت: از این تعداد ۴۲ درصد به خاطر فوت سرپرست و باقی به دلیل طلاق، متارکه، مفقودی، زندانی، سرباز و بدسرپرست تحت حمایت هستند.

محبی با اشاره به اینکه هزار و 67 مورد خدمت عمرانی از جمله ساخت‌وساز، تعمیر، بهسازی و مقاوم‌سازی منازل مددجویی با اعتبار پنج میلیارد و 663 میلیون تومان در سال جاری به مددجویان ارائه شد،افزود: بهره‌برداری از 133 واحد مسکن شهری و روستایی با اعتبار 5 میلیارد و 160 میلیون تومان و کلنگ زنی 50 واحد مسکن مددجویی با مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان و مشارکت مؤسسات خیریه یکی از برنامه‌های کمیته امداد در دهه فجر است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله آموزش خانواده، کانون‌های فرهنگی، هزینه دانش آموزان مجتمع‌های فرهنگی، اردوهای زیارتی، ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان، نماز امربه‌معروف ونهی از منکر وصیانت از حقوق شهروندی با اعتبار  133 میلیون و 149 هزار تومان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ده‌ماهه سال جاری نام برد.

محبی به خروج 1800 خانوار با جمعیت چهار هزار و 500 نفر با اجرای برنامه‌های توانمندی از قبیل توانمندی اقتصادی خانوار با ایجاد اشتغال، ازدواج، بازگشت سرپرست زندانی و یا سرباز، استفاده از تسهیلات مسکن و خانه‌دار شدن مددجو و بهبود سرپرست بیمار و فوت سرپرست و جایگزینی 1500 خانوار در سال جاری اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه کمیته امداد به‌تنهایی پاسخگوی نیازهای بی‌شمار جامعه هدف خود نیست گفت: این نهاد برای کمک به ساخت سه هزار مسکن مددجویی، بالابردن سرانه پرداختی به بیش از پنج هزار یتیم، سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت برای پرداخت وام به نیازمندان، فراهم کردن زمینه ازدواج دو هزار زوج جوان تحت حمایت و رفع نیازمندی هزینه‌های درمانی 900 بیمار خاص و صعب‌العلاج منتظر سخاوت خیران است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دفاتر کمیته امداد در استان آماده دریافت کمک‌های مردمی برای نیازمندان است یادآور شد: آسان‌ترین راه برای حمایت‌های مادی نیکوکاران برای کمک به مددجویان سامانه #8877*074* است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار