کد خبر: ۵۶۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 05 February 2018
 رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش محققین معین منطقه ۲ کشور برای اولین بار در یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صلاحی اردکانی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این همایش ۲۵ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه یاسوج برگزار می شود.

صلاحی اردکانی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر در این همایش حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ محقق معین در این همایش شرکت می کنند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان ارائه گزارش استعداد ها و توانمندی های استان و برگزاری سخنرانی تخصصی در این حوزه را از جمله اهداف این همایش دانست.

صلاحی اردکانی از حضور استان های فارس، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان در راستای همایش در مرکز استان خبر داد و گفت: در راستای دستیابی به اهداف برنامه های انجام شده، ‌پنج منطقه با حضور استان های مختلف تشکیل شده است و استان های ذکر شده در قالب منطقه دو قرار گرفته اند که ریاست آن بر عهده ماست.

صلاحی اردکانی افتتاح هنرستان کار و دانش آیت الله ملک حسینی و افتتاح مأمور سرای مرکز را از جمله برنامه های بعد از ظهر روز برگزاری همایش دانست.

وی تصریح کرد: در هر منطقه و استان پهنه بندی انجام شده است و برای هر پهنه محقق معین تعریف شده است و این محققین در قالب گروهی یا انفرادی در مرکز خدمات کشاورزی حضور یافته و همچنین مبادله انتقال یافته، احصای مشکلات و انتقال علم عملیاتی می شود.

صلاحی اردکانی افزود: ‌همچنین پنج محقق مروج ارشد نیز با نقش ملی در این حوزه فعالیت خواهند کرد.

صلاحی اردکانی با بیان این مرکز چندین نهضت را شروع و هدفگذاری هایی در این حوزه انجام داده است، گفت: نهضت آموزش در سال ۹۳- ۹۴ معادل ۱۰ سال قبل وکمی بیشتر آموزش بهره برداران را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه آموزش کارکنان، ارتقای مناسبی داشته ایم اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان، نهضت کار و دانش را از دیگر هدفگذاری های توسعه ای دانست و بیان کرد: نهضت استحصال، تجاری سازی، ترویج و انتقال یافته های تحقیقاتی نیز مورد تاکید است.

صلاحی اردکانی از ارسال بیش از ۳۰ مورد یافته تحقیقاتی قابل ترویج به سازمان تحقیقات کشور خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۵- ۹۶ پنج دست آورد تجاری سازی شده استان در کتاب دستاورد های تجاری سازی شده کشور قرار گرفته است.

وی افزود: ساماندهی، توسعه و اقدامات زیربنایی نیز عملیاتی شده است ونهضت برون دادی نمودن فعالیت های تحقیقاتی نیز مطرح شده و به دنبال خروجی سازی از این ظرفیت ها هستیم.

صلاحی اردکانی دیگر نهضت مورد نظر را نهضت افزایش ضریب نفوذ بذور اصلاح شده دانست و گفت: برنامه ریزی های مناسبی در این بخش انجام شده و خروجی قابل توجهی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار