روستایی در برزخ کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری
اما از آنجایی که در چنین مواقعی این خیرین هستند که جور کم کاری های مسئولان را می کشند ، معلم جوان روستا آنطرف رودخانه دست به کار بزرگی زد و بر کابوس های روزانه دانش آموزان این روستا پایان داد .
کد خبر: ۵۶۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 06 February 2018

روستایی که مالکیتش در برزخ بین دو استان محروم کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری مانده بود ، آنقدر طولانی شد که معلم جوان روستا را وادار کرد تا به اقدام فوری از جیب شخصی خود دست بزند!

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند ماهی است که ماجرای روستای نسه کوه با تصاویر عبور دانش آموزان ابتدایی که برای رفتن به مدرسه مجبور بودند با عبور از رودخانه ای خروشان آن هم بوسیله ی یک ابزار بسیار ابتدایی به نام "جره" اقدام کنند تیتر اول بسیاری از رسانه ها شده است.

یکی از نکات جالب توجه درباره روستای نساءکوه این است که مسئولان استان های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری این روستا را میان خود پاسکاری می کنند و آن را جزئی از خود نمی دانند.

 کار به مستند سازی کشیده شد!

در همان روزهایی که این خبر در اوج خود و تیتر یک رسانه ها بود ، گروهی از مستندسازان استان کهگیلویه و بویراحمد با رفتن به این منطقه محروم درصدد تولید فیلم از این روستا و مسیری که دانش آموزان برای رفتن به مدرسه طی می کنند ، برآمدند و ضمن تهیه این فیلم از آن رونمایی هم شد .

مسعود پرهیزگاری تهیه کننده این مستند در مصاحبه ای گفته بود : این روستا در مرز دهستان زیلایی کهگیلویه و بویراحمد و دهستان میلاس در چهارمحال و بختیاری قرار دارد و رودخانه خروشان خرسان بین این دو دهستان جریان دارد و نکته جالب این است که هیچ نامی از این روستا در دو دهستان نامبرده شده نیست و در یک برزخ و سردرگمی قرار دارند و هیچ مسئولی به سراغ آن ها نمی رفت .

وی افزود : این روستا هم یکی از مناطق دهستان زیلایی بود که خبری درباره نحوه رفت آمد دانش آموزان به مدرسه منتشر شد و به همین خاطر تصمیم گرفتیم مستندی از این روستا را بسازیم که بتوانیم برای حل مشکلاتشان کمک کوچکی به آن ها کرده باشیم .

پاسکاری های مسئولان معلم جوان را به اقدام خیرخواهانه واداشت + تصاویرمعلمی خیرساز و کمک به پایان یک کابوس روزانه

اما از آنجایی که در چنین مواقعی این خیرین هستند که جور کم کاری های مسئولان را می کشند ، معلم جوان روستا آنطرف رودخانه دست به کار بزرگی زد و با احداث یک کلاس درس در روستای نسه کوه ، بر کابوس های روزانه دانش آموزان این روستا پایان داد .
سرپرست فرمانداری شهرستان لردگان گفت: بعد از بررسی‌های صورت گرفته یک معلم خیر ساختمان کوچکی در روستا نساکوه احداث کرد تا از آن به‌عنوان مدرسه استفاده شود، با وجود این مدرسه دیگر نیازی نیست دانش‌آموزان روستای نساکوه برای تحصیل از رودخانه عبور کنند.

برهان حسین‌پور آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: روستای نساکوه در کنار رودخانه خرسان قرار دارد و در مرز بین چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه سرشماری روستای نساکوه توسط چهارمحال و بختیاری انجام گرفته است بنابراین در محدوده جغرافیای این استان واقع شده است، افزود: چند ماه گذشته عکسی از دختربچه‌ای منتشر شد که از اهالی این روستا بوده و با کمک طناب و سیم بکسل از رودخانه خرسان عبور کرده و به مدرسه‌ای در آن سوی این رودخانه می‌رفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان لردگان با بیان اینکه پلی بر روی رودخانه خرسان برای دسترسی روستای نساکوه احداث شده اما پنج کیلومتر دورتر از محل روستا واقع شده است، ادامه داد: 9 خانوار ساکن این روستا هستند و دانش‌آموزان جهت تحصیل به روستای انجو در طرف دیگر رودخانه می‌رفتند.
پاسکاری های مسئولان معلم جوان را به اقدام خیرخواهانه واداشت + تصاویر

معلمی برای رضای خدا!
حسین‌پور آقایی با تأکید بر اینکه بعد از اطلاع از وضعیت دانش‌آموزان و شرایط سخت عبور و مرور آن‌ها برای تحصیل، بخشدار مرکزی به منطقه اعزام شد تا شرایط را بررسی کند، عنوان داشت: بعد از بررسی‌های صورت گرفته یک معلم خیر ساختمان کوچکی در این روستا احداث کرد تا از آن به‌عنوان مدرسه استفاده شود، با وجود این مدرسه که به نام شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است دیگر نیازی نیست دانش‌آموزان روستای نساکوه برای تحصیل از رودخانه عبور کنند.

وی با بیان اینکه معلم جهت حضور در مدرسه روستای نساکوه پیش‌بینی شده است که برای رضای خدا به کودکان روستا درس می‌دهد، گفت: مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که به‌لحاظ تقسیمات کشوری هنوز مشخص نشده است که این روستا جز چهارمحال و بختیاری است یا کهگیلویه و بویراحمد.

تنها فردی که برای تامین امنیت دانش آموزان تلاش کرد
«علی تیرگیر» معلم جوان این دانش‌آموزان که از مهر سال 95 معلمی را آغاز کرد تا به امروز تنها فردی بوده که برای تأمین امنیت دانش‌آموزانش تلاش کرده است، او برای تأمین امنیت جانی دانش‌آموزانش با همراهی اهالی روستای نسه کوه، با صرف هزینه شخصی خود اقدام به ساخت مدرسه یک‌کلاسه برای دانش‌آموزان کرده است؛ هم‌اکنون با تلاش‌های این معلم جوان مدرسه "شهدای مدافع حرم" روستای نسه کوه آماده شده است و سه دانش‌آموز ساکن این روستا دیگر نیازی به عبور خطرساز از رودخانه خروشان ندارند بلکه در مدرسه‌ای که توسط معلمشان ساخته شده است مشغول به تحصیل هستند.

"علی تیرگیر" معلم جوان این روستا در رابطه با ساخت مدرسه به تسنیم می‌گوید: هفته گذشته بعد از ماه‌ها تلاش، مدرسه روستای نسه کوه را افتتاح کردیم و این مدرسه در شیفت بعدازظهر برای سه دانش‌آموز فعالیت می‌کند، از صبح تا ساعت 12 در مدرسه روستای محل خدمتم فعالیت می‌کنم و ساعت 12.15 به‌سمت روستای نسه کوه حرکت می‌کنم و پس از 45 دقیقه پیاده‌روی و عبور از رودخانه خروشان ساعت یک به مدرسه می‌رسم و بعد از تعطیل شدن مدرسه به‌سمت روستای محل خدمت بازمی‌گردم و حوالی ساعت 6 عصر به کانکسی می‌رسم که صبح‌ها کلاس درسم و شب‌ها محل خوابم است.

وی می‌افزاید:‌ مردم روستای نسه کوه برای عبور و مرور هیچ جاده‌ای نداشتند و تنها راه آنها عبور از رودخانه خروشان بود که با هزینه شخصی خود 4 کیلومتر جاده برای آنها احداث و دو کیلومتر جاده باریک را نیز ترمیم کردم، احداث جاده باعث شد تا روستا از حالت بن‌بست خارج شود همچنین برای عبور اهالی روستا از رودخانه خروشان که پیش از این از طریق سیم بکسل انجام می‌شد یک گهواره امن تهیه کردم تا عبور آنها از رودخانه ایمن باشد.

گرفتن وام برای کمک به دانش آموزان

آن‌گونه که این معلم جوان می‌گوید "برای ساخت مدرسه، جاده و گهواره برای عبور و مرور اهالی روستا حدود 50 تا 60 میلیون تومان هزینه صرف کرده است که بخشی از آن پس‌انداز شخصی و بخشی از طریق دریافت وام بوده است"، همچنین به‌دلیل در دسترس نبودن آب شرب اهالی روستای نسه از آب رودخانه استفاده می‌کردند که با تلاش این معلم از چشمه‌ای که در 3کیلومتری روستا قرار دارد، آب شرب اهالی تأمین می‌شود.

"علی تیرگیر" معلم روستای نسه کوه جملات خود را با وصفی از شرایط سخت زندگی ساکنان روستا و نبود برق و گاز پایان می‌بخشد و از بازگشت تعدادی از دانش‌آموزانی خبر می‌دهد که به‌دلیل ترس عبور از رودخانه برای رسیدن به مدرسه، زندگی خود را ترک کرده و در شهر لردگان مستأجر شده بودند

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
مسئولین رانت خوار .زمین خوار .فرصت طلب .از خدا بیخبر...........................خجالت خجالت .از روی این معلم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
مجسمه ایشون رو باید ساخت رو میز هر وزارت خونه ای گذاشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
واقعا شرم اوره برای کشور.درود بر این معلم فداکار که با حقوق ناچیز خود چنین حماسه ای افرید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
فرض کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
یعنی خاک تو سر اون مسوولین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
من جای هر مسوولی بودم تا الان از خجالت و سرافکندگی خودکشی کرده بودم
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
من تا چند سال پیش به بعضی موسسات درمانی کمک میکردم اما از موقعی که فهمیدم پول مملکتم به سوریه و لبنان و عراق و فلسطین و عتبات عالیات و حزب الله لبنان میره و خرج مردم ایران نمیشه تصمیم گرفتم دیگه کمک نکنم چون می بینم مسئولین از نیت خیر مردم وخیرین و مدرسه سازان سو استفاده میکنند و به فکر سیاستهای غلط خودشون هستند و حلال و حرام هم سرشون نمیشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
باید اعلام کنند اینجا بخشی از خاک سوریه است. مسئولین شبانه برای ساخت و ساز به صف خواهند شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار