معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛
در دهه فجر انقلاب با اجرای ۳۷۰ طرح عمرانی در کهگیلویه وبویراحمد برای ۷۲۵ نفر شغل ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷ 07 February 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد، معاون عمرانی استاندار در برنامه زنده رادیویی استان و توسعه با بیان اینکه ۳۷۰ طرح عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود گفت: از این تعداد ۱۸۵ طرح عمرانی، ۱۷۸ طرح اقتصادی و ۷ طرح گردشگری هستند.

فیلی حجم سرمایه گذاری انجام شده این طرح‌ها را ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۷۲۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی مهم‌ترین طرحهای این دهه را در زمینه راه و ترابری، انرژی، بهداشت و درمان، کشاورزی،  آب و عمران شهری و روستایی عنوان کرد و ادامه داد: از سرجمع اعتبارات عمرانی استانی و ملی (که در سطح استان در سال جاری از محل ظرفیت‌های قانون بودجه ۹۶ تخصیص یافته است) حدود ۸۹۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی در استان تأمین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی مهم‌ترین طرحهای ملی و استانی در استان را در بخشهای حمل و نقل، آب و بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل هوایی برای توسعه و تجهیز باند فرودگاه یاسوج حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که در دهه فجر امسال به بهره‌بردای می‌رسند.

فیلی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اجرای طرحهای بزرگ از جمله چهارخطه یاسوج – شیراز، یاسوج – سمیرم، یاسوج به گچساران و چهارخطه محور شریانی اهواز – شیراز در استان در حال اجرا است که حدود ۱۱۵ کیلومتر آن از شهرستان‌های گچساران و باشت می‌گذرد.

فیلی با اشاره به اینکه احداث محور اصلی سمیرم – پاتاوه – دهدشت یکی از مهم‌ترین طرحهای حمل و نقل جاده‌ای استان است گفت: امسال ۹۶ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

وی افزود: آبرسانی به ۶ شهر استان از جمله دهدشت، لیکک، سوق، چرام، لنده و دوگنبدان با اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان در دستور کار آب منطقه‌ای استان است.

فیلی ادامه داد: عملیات اجرایی سد تنگ سرخ به منظور تأمین آب شرب پایدار شهر یاسوج، شهرک‌های صنعتی و روستا‌های شهرستان بویراحمد با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه احداث سد چم شیر در شهرستان گچساران در دست اقدام است،بیان کرد: طرح آبرسانی به دشت‌های کشاورزی شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان نیز اجرا می‌شود.

فیلی به طرحهای حوزه فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: کل حجم عملیات اجرایی در دست اقدام فاضلاب شهر‌های یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، چرام و سی‌سخت حدود ۵۹۰ کیلومتر است که این طرح برای اتمام نیازمند ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان کرد: بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج از طرحهای فصل بهداشت و درمان است که تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت کاری دارد و با اعتبار ۸۹۰ میلیارد ریال در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار افزود: بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی گچساران تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت کاری داشته است و برای ساخت و تجهیز آن ۵۶۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است.

وی افزود: تعداد ۳۲۰ طرح عمران شهری و روستایی با اعتبار هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در ۱۷ شهر و ۵۲۵ روستای استان در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
بسلامتی کلنک خورد شد .بودجهها بالا کشیده شد .کرکههای تحویل پروژهها از فردا پایین کشیده می شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار