کد خبر: ۵۶۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 08 February 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمدبیژن نامدار زنگنه با حضور استاندار کهگلویه وبویراحمد، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری این استان، افزود: با وجود چندین طرح بزرگ در حوزه نفت و گاز در این استان با تکمیل و بهره برداری از آنها کهگیلویه وبویراحمد به یک استان صنعتی مبدل می شود.  

وی اظهار داشت:: اگر پتروشیمی های گچسارن و دهدشت به تولید برسند و محصولات آنها در استان  مصرف  صنایع وابسته و تبدیلی قرار گیرند، می تواند تحولی در اشتغال و توسعه استان بوجود آورد.

زنگنه بیان کرد: وزارت نفت  بر اجرای پتروشیمی واحد دنا هم تاکید دارد و در صورت اجرا و بهره برداری ازاین طرح با ظرفیت بالای تولید پروپیلن می تواند ده ها کارخانه وابسته به این صنایع را تغذیه و چند هزار نفر اشتغال ایجاد نماید.

وزیر نفت با بیان اینکه، گاز همراه با نفت برای ما آفت است در حالی که همیشه می گوییم گاز همراه نفت یعنی طلای سبزی که در حال سوختن است ، افزود: این محصول می تواند خوراک پتروشیمی شود و نیازمند سرمایه گذاری در این بخش هستیم.

زنگنه بیان کرد: برگزاری این جلسات با هدف شتاب بخشی به طرح ها و پروژه های حوزه نفت و گاز و جلوگیری از هرگونه صدمه ای به محیط زیست استان و این مواهب خوب الهی است. 

وزیر نفت با اشاره به اینکه، وزارتخانه نفت به این استان توجه ویژه دارد، ابراز داشت: بیش از دو هزار و 500 میلیارد ریال این وزارتخانه از محل اعتبارات نفت در خصوص پروژه های غیرنفتی در استان هزینه کرده است و در این رابطه طرح ها و پروژه هایی هم در دست اجرا دارد.

زنگنه به موافقت این وزارتخانه در صدور مجوز و احداث مجتمع رفاهی و تفریحی در زمینی به مساحت 90 هکتار در پارک جنگلی یاسوج اشاره کرد و گفت: با احداث این مجتمع که بدون آسیب رساندن به محیط زیست و جنگل خواهد بود فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال دراستان است.

وزیر نفت تصریح کرد: این استان در حوزه گازرسانی با 80 درصد جامعه روستائی از نرخ میانگین کشوری جلوتر است و این امر به دلیل جلوگیری از تخریب جنگل ها و خدمات رسانی بیشتر به مردم این  استان است.

وی به تاسیسات حوزه نفت و گاز گچساران اشاره کرد و افزود: این تاسیسات فرسوده و قدیمی هستند و اگر نوسازی شوند به حجم تولید، اشتغال و ارتقای کیفیت صنایع وابسته می انجامد.

وزیر نفت گفت: طرح هائی که در این استان در حوزه نفت و گاز به آنها تاکید و پیشنهاد شده بالای شش میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد و تمام تلاش ما برای است که طرح ها با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاران، داخلی و خارجی اجرا شوند.

زنگنه از پیگیری مداوم دکتراحمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی استان در خصوص طرح ها و پروژه های وابسته به نفت و گاز این استان تقدیر و تشکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار