مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص جزئیات این حادثه ، بیان کرد: واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۸۶ محور طبس - فردوس ۳۶ مصدوم و ۹ فوتی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۵۶۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 12 February 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ساعاتی پیش خبر تصادف اتوبوسی با مسافران گچسارانی عازم مشهد که در منطقه ای بین طبس و فردوس در استان خراسان جنوبی دچار حادثه شد بر خروجی رسانه ها قرار گرفت که در این حادثه تاکنون متاسفانه 9 نفر فوت شده اند.
بر اساس این گزارش ، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور دیهوک طبس خبر داد و گفت: در این حادثه ۹ نفر در دم جان باخته اند.

علی دلخروشان در گفتگو با خبرنگاران در خصوص جزئیات این حادثه ، بیان کرد: واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۸۶ محور طبس - فردوس ۳۶ مصدوم و ۹ فوتی بر جای گذاشت.

وی افزود: بلافاصله ۱۴ دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و ۳۶ مصدوم این حادثه به همراه اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان های طبس و فردوس منتقل شدند.
روز خونین گچسارانی ها در خراسان جنوبی / 9 کشته و 36 مصدوم در محور طبس - فردوس + فیلم


مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خراسان جنوبی گفت: بالگرد اورژانس هوایی بیرجند دقایقی پیش جهت انتقال تعدادی از مصدومین به سمت فردوس به پرواز در آمد و بالگرد اورژانس هوایی طبس نیز آماده باش است.

 
فیلم از صحنه حادثه
 
دانلود
 
مسافران خانم بودند

روابط عمومی سازمان اورژانس کشور ضمن اعلام مرگ ۹ زن در واژگونی یک اتوبوس در فردوس از احتمال افزایش کشته شده‌ها خبر داد.

اتوبوس با ۴۵مسافر (۴۲نفر خانم میانسال و ۳نفر اقا) که از گچساران عازم مشهد بودند در کیلومتر ۶ دیهوک فردوس ساعت ۲ و ۳۴ دقیقه واژگون شد.

۹ زن در محل حادثه فوت و ۳۶ مصدوم دیگر منتقل شدند؛ ۲۰مصدوم به طبس و ۱۶مصدوم به فردوس اعزام شدند.

متاسفانه با توجه به میزان بالای خونریزی داخلی مصدومین احتمال افزایش فوتی ها در بیمارستان وجود دارد.

آخرین جزئیات از واژگونی اتوبوس زائران گچسارانی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، ‌گفت : این حادثه در ساعت ۲:۵۲ در محور دیهوک فردوس رخ داد که شش تیم امدادی هلال احمر از پایگاه‌های دیهوک و بشره به محل حادثه اعزام شدند.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در مورد امداد رسانی اورژانس به مصدومان این حادثه، بااشاره به وجود ۴۵ مسافر در این اتوبوس گفت‌: در این حادثه ۹ نفر از مسافران که خانم بودند در محل حادثه فوت کردند و ۳۶ نفر نیز به دلیل مصدومیت به مراکز درمانی منتقل شدند که ۲۰ نفر از مصدومان به طبس و ۱۶ نفر نیز به فردوس منتقل شدند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور، ادامه‌ داد: این حادثه توسط ۱۴ آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک خودروی فرماندهی پوشش داده شد و متاسفانه با توجه به میزان بالای خونریزی داخلی مصدومان احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

 سه نفر قطع عضو شدند

فرماندار گچساران در خصوص حادثه تصادف اتوبوس و کشته شدن 9 شهروند گچسارانی در 6 کیلومتری دیهوک فردوس توضیح داد: این کاروان به عنوان طرح مهر رمضان برای افراد بی‌بضاعت مستمند برای زیات به مشهد مقدس راهی شده بود.

وی اذعان کرد: دراین حادثه ناگوار که نزدیکی دیهوک فردوس رخ داده تعداد 9 بانوی گچسارانی که بالای 40 سال سن داشته‌ اند فوت شدند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: خانم جواهر هرمزی مقدم از روستای تلخاب شیرین، شاه بی‌بی جلالی، زری بزرگزاده، شاه بی بی درودگر اصل از روستای دیل، زینب رضایی لار از روستای لار، شوکت محمد پور بیدک و گل جهان افتخاری از روستای بید زرد فوت شدگان این حادثه هستند.

وی با بیان اینکه تعداد 9 نفر از بانوان گچسارانی در این حادثه فوت شدند، عنوان کرد: تعداد 3 نفر از این زائران قطع عضو شده اند.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: مصدومانی که حال وخیم دارند با هماهنگی‌های لازم که صورت گرفته توسط بالگرد اورژانس به مجهزترین بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.

رحیمی ادامه داد: 19 نفر از حادثه‌دیدگان به شهرستان طبس اعزام شدند که تعداد 16 نفر مشکلی ندارند و حال تعداد 3 نفر دیگر به دلیل جراحات وارد شده در بیمارستان بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
اصلا کاری به این حادثه ندارم ولی در اتوبوسی بودم که رانندگان آن بطور نوبتی در فضای پایین اتوبوس مواد مخدر مصرف میکردند . باید تست اعتیاد رواج یابد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
ها والا چه خوب گفتی تا بحال اتوبوسی نرفتم که راننده ش معتاد نباشه،انگار تمام راننده های ماشین سنگین همه معتادن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار