در زمان تبلیغات انتخابات مجلس عدل هاشمی قول داده بود که پروژه گازرسانی به دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی را با جدیت پیگیری خواهد کرد و این پروژه در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید اما دو گروه دانسته یا ندانسته سعی در زیر سئوال بردن برخی طرف ها در خبرهای مربوط به آن داشته اند.
کد خبر: ۵۶۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 13 February 2018

بارها از موضوع دخالت نمایندگان در کار اجرایی دستگاه های دولتی به صورت غیره رسمی و رسمی سخن گفته شد اما هر گاه نماینده مجلس و مدیران دولتی توانسته اند ضمن حفظ شان و جایگاه خود ، تعاملی سازنده یا به نوعی مکمل هم کار کنند ، خروجی آن خوب و در جهت توسعه بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد از مناطق محرومی است که لازم است نمایندگان با استفاده از قدرت نظارتی و یا لابیگری های خود ، به مدیران استانی در جهت فراهم نمودن شرایط کمک کار باشند تا که خروجی آن کمک به توسعه استان باشد.

نمونه چنین همکاری که تاکنون خروجی خوبی داشته و یک رضایت عمومی را هم در پی داشته است ، پیگیری پروژه گازرسانی به دو بخش محروم و دور افتاده قلعه رئیسی و دیشموک بوده است. پروژه ای که بنابر نظر کارشناسان یک بازه زمانی 20 ساله را در پیش روی خود داشت تا به بهره برداری برسد اما با یک همکاری و مکمل کاری نماینده مجلس و مدیر عامل شرکت گاز به عنوان نماینده دولت ، خوشبختانه زمان بهره برداری از این پروژه به زمانی بسیار اندک ، تقلیل یافت.

سرانجام پروژه ای که نماینده مجلس و نماینده دولت مکمل هم بودند

در زمان تبلیغات انتخابات مجلس عدل هاشمی قول داده بود که پروژه گازرسانی به دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی را با جدیت پیگیری خواهد کرد و این پروژه در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید اما دو گروه دانسته یا ندانسته سعی در زیر سئوال بردن برخی طرف ها در خبرهای مربوط به آن داشته اند.

گروه اول سعی دارند نقش دستگاه های دولتی را کم رنگ جلوه داده و کار را به نام نماینده تمام کنند و گروه دوم هم سعی دارند اینگونه القاء کنند که نماینده بر اساس قانون نمی تواند نقشی داشته باشد و سعی می کنند پیگیری های نماینده را بی اثر و یا کم اثر نشان دهند! اما واقعیت این است که در این پروژه ضمن دوری از حواشی خصوصا از طرف مدیر عامل شرکت گاز ، تمام تلاش ها و همکاری ها از استان تا وزارت صورت گرفت تا وعده عدل هاشمی و مدیرعامل شرکت گاز در خصوص گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک به نتیجه برسد که به عبارتی باید گفت این دو مسئول توانستند به خوبی نقش مکمل در این پروژه را ایفا کنند تا خروجی آن ، چیزی باشد که موجب خوشحالی عمومی شود.

البته برخی رسانه ها در انعکاس اخبار این رویداد مهم عمدا یا سهوا نامی از پیگیری های عدل هاشمی نبرده اند اما بارها از زبان مدیر عامل شرکت گاز بیان شد که از پیگیری های نماینده مردم در حوزه کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تقدیر شده است.

سرانجام پروژه ای که نماینده مجلس و نماینده دولت مکمل هم بودند

بر پایه گزارش برخی رسانه ها ، رئیس مهندسی شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد و مدیر پروژه گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک  در رابطه با روند اجرایی این پروژه گفت: پیگیریهای مستمر مدیر عامل شرکت گاز استان در پشتیبانی و حمایت کامل از تیم مهندسی این پروژه باعث پیشرفت چشمگیر خط انتقال این پروژه در ۹ ماهه گذشته شد.

مهندس بهزاد عابدی منش گفت: برای اجرای بهتر و با کیفیت پروژه گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک  در سال جاری جلسات متعدد کارگاهی و همچنین جلسات کنترل به شکل منظم و بصورت مستمر و ماهیانه در دفتر مدیرعامل محترم شرکت گاز استان  برگزار و نقاط ضعف و بازدارنده پروژه شناسایی و در جهت مرتفع نمودن آن برنامه ریزی لازم صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه پیشرفت چشمگیر پروژه گازرسانی قلعه رئیسی و دیشموک  در ۹ ماهه سال جاری حدود ۷۰ درصد بوده است گفت: با توجه به سختی و صعب العبور بودن مسیر اجرای این پروژه  در صورت همکاری مردم و مسئولان جهت تسهیل مسیر اجرای خط لوله بزودی شاهد روشن شدن شعله های گاز در شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک نیز  خواهیم بود.

رئیس مهندسی شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد همت و تلاش شبانه روزی مدیر عامل و پرسنل زحمت کش شرکت گاز استان را جهت روشن شدن شعله های گاز در منطقه دشمن زیاری و بخش اعظمی از منطقه چاروسا را تعیین کننده دانست و از همراهی مردم و مسئولان  در اجرای این پروژه عظیم تشکر و قدردانی کرد.

 گفتنی است  در مراسم باشکوهی با حضور  دکتر حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،  احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد،  هاشمی پور نماینده  مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ،  خادم مدیرعامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی فاز دوم طرح گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک افتتاح و مورد بهر برداری قرار گرفت که موجی از شور شعف و شادمانی را در میان مردم به وجود آورد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
درود عدل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار