رئیس انجمن از حمایت حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان:
رئیس انجمن از حمایت حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان با بیان اینکه مصرف آب مردم خوزستان به دلیل معضل ریزگردها دو تا سه برابر بیشتر است، خواستار محاسبه قبوض آب و برق خوزستان با تعرفه دوازده ماه گرمسیری شد.
کد خبر: ۵۶۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ 15 February 2018

علی‌محمد رحمانی‌زاده در اولین همایش حقوق شهروندی استان خوزستان که امروز (پنجشنبه 26 بهمن‌ماه) در تالار شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در مجلس شورای اسلامی در سال 88 و سپس تأیید آن توسط هیات دولت، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و دادگستری، مأمور اجرای این قانون شدند.

وی ادامه داد: انجمن حقوق مصرف‌کنندگان در سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی وجود دارد و در حال حاضر حدود 300 انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطح استان خوزستان تشکیل شده است، که در تمام شهرستان‌ها دارای هیات مدیره هستند.

رئیس انجمن از حمایت حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان، قوانین این انجمن را همسو را منشور حقوق شهروندی دانست و با اعلام آمادگی این انجمن برای همکاری در جهت اجرای این منشور افزود: با توجه به فراهم بودن ساختارها می‌توان منشور حقوق شهروندی را از طریق انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اجرایی کرد.

رحمانی‌زاده خطاب به دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی بیان کرد: ظاهرا بنا است پس از عید نوروز سال 97، تعرفه قبوض آب و برق افزایش یابد. با توجه به معضل ریزگردها، مصرف آب در استان خوزستان دو تا سه برابر بیشتر است و بنابراین می‌خواهیم که در محاسبه قبوض آب و برق خوزستان، دوازده ماه سال به صورت گرمسیری لحاظ شود.

وی با اشاره به کمبود متخصص ریه در استان خوزستان تصریح کرد: در این شرایط به دلیل کمبود پزشک متخصص ریه، گاهی مردم تا شش ساعت در مطب‌ها باید منتظر بمانند و متأسفانه برخی از پتروشیمی‌ها نیز برای دفع پساب خود از دستگاه زباله‌سوز استفاده نمی‌کنند.

رئیس انجمن از حمایت حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان با گلایه از شهرداری اهواز گفت: از شهرداری اهواز می‌خواهیم که مشکلات پارکینگ‌های سطح شهر به ویژه خیابان‌های سلمان فارسی را حل کند چرا که مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ایجاد کرده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار