فوری
هواپیما حامل 66 سرنشین بوده و کاپیتان فولاد، از خلبانان باتجربه و خوب ای‌تی‌آر، خلبان پرواز سقوط‌کرده تهران - یاسوج بوده است .
کد خبر: ۵۶۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 18 February 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز و براساس اخبار منابع آگاه پرواز تهران به یاسوج از رادار محو شده است که به احتمال بسیار زیاد سقوط کرده است.

هم اکنون در فرودگاه یاسوج نیروهای نظامی و امنیتی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

 
 
20:47 سه روز عزای عمومی در کهگیلویه و بویراحمد
نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در پی حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج ، سه روز عزای عمومی اعلام نمودند.
20:33 توقف موقت عملیات امداد و نجات
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت : با توجه به تاریکی هوا و شدت بارش برف و بوران ،عملیات امداد و نجات متوقف شده است.
جهانبین لحظاتی پیش در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد افزود: بارش های شدید برف و وزش باد و کولاک باعث شد تیم های امدادی عملا نتوانند به ارتفاعات محل احتمالی صعود کنند . بنابراین تیم ها به مراکز تعیین شده برگشتند که انشاالله فردا صبح ادامه عملیات امداد را از سر بگیرند.
وی همچنین از حضور گسترده تیم های ویژه در محل خبر داد و گفت : تیم های کاملا حرفه ای از استان های همجوار در محل حاضر هستند اما شرایط سخت جوی عملا جلوی هر اقدامی را گرفته است.
جهانبین در ادامه افزود : با هماهنگی هایی که صورت گرفته قرار است از فردا تیم های پهبادی برای تسریع در عملیات جستجو به محل اعزام شوند .
 

درخواست از کمپانی ای‌تی‌آر برای اعزام نماینده به ایران

وزیر راه: با کمپانی ATR تماس گرفته‌ایم کارشناسان خود را بابت ارزیابی حادثه به ایران اعزام کنند تا نظر خود را درباره این حادثه به ما اعلام کنند.

16:23 گفتگوی اختصاصی تابناک با رئیس جمعیت هلال احمر در محل حادثه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ، لحظاتی پیش در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد از محل حادثه ، گفت: تیم های هلال احمر پس از پایان جستجوی منطقه 1 مشخص شده ، و پیدا نشدن لاشه هواپیما ، کار خود برای جستجو در منطقه 2 تعین شده را آغاز نموده است .
جهانبین در ادامه افزود : بارش باران به شدت ادامه دارد و وضعیت جوی به شدت مه آلود بوده و همه ی تیم ها پس از جستجوی محدوده مشخص شده در حال برنامه ریزی برای ورود به دومین مسیر جستجو هستند.
وی ضمن گلایه شدید از برخی خبرهای ضد و نقیض که مخابره می شود افزود: اینگونه خبرهای کذب و تایید نشده در کار ما هم اخلال ایجاد کرده است و از رسانه ها و فعالان شبکه های مجازی خواست در چنین شرایطی بر اخبار خود نظارت بیشتری داشته باشند.
جهانبین همچنین ادامه داد : یکی دیگر از مشکلات تیم های امدادی ما حضور جمعیت زیاد افراد شخصی در برخی مسیرها است به گونه ای که اجازه تردد در هنگام رسیدن به محل های مشخص شده را به ما نمی دهند.
وی در پایان خواستار جلوگیری از ورود افراد عادی به منطقه شد.

15:51 موبایل یکی ازمسافران هواپیما روشن است/ از طریق GPS محل تقریبی سقوط هواپیما مشخص شده است

پورانفرد مسئول تیم اورژانس اعزامی به منطقه حادثه هواپیما در گفتگو با دانا:هنوز چیزی از لاشه هواپیما یا پیکر مسافران پیدا نکرده ایم.
بیش از 21 آمبولانس و اتوآمبولانس در منطقه در حال جستجو هستند.
از طریق موبایل یکی از مسافران که روشن بوده و ردیابی شده محل سقوط هواپیما مشخص شده و از طریق GPS در حال یافتن محل حدودی سقوط هواپیما هستیم.

15:47 فوری و غیره رسمی /بر اساس گزارشات، مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از ردیابی موبایل یکی از مسافران پرواز تهران یاسوج در منطقه "مله برفی" خبر می دهد/ این موبایل روشن است
15:26برخی از منابع غیر رسمی از پیدا شدن لاشه هواپیما در منطقه کوهستانی پادنا خبر می دهند/ بنا بر این گزارشات بارش شدید برف و باران و مه گرفتگی امداد رسانی را با مشکل روبه رو کرده است.

15:20  استاندار: همه امکانات و تجهیزات و تیمهای امدادی در ساعات اولیه حادثه به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبر صداوسیما از اعزام گروههای امدادی به منطقه حادثه دیده خبر داد و گفت:جستجو در منطقه بر اساس اطلاعات سازمان هواپیمایی کشور انجام می شود و هنوز محل دقیق حادثه مشخص نشده است.

منطقه صعب العبور است ودر حالت عادی نیز رسیدن تا محل حادثه چند ساعت طول می کشد.

از محل دقیق سقوط احتمالی این هواپیما اطلاعاتی در دسترس نیست و جستجو بر این اساس انجام می شود که ۵۰ دقیقه بعد از پرواز هواپیما از رادار خارج شده است.

اکیپهای امدادی به روستای نزدیک محل حادثه اعزام شده اند و به احتمال بسیار زیاد سقوط در ارتفاعات بوده است.

14:58 محور اصفهان –سمیرم –یاسوج و بالعکس موقتا مسدود شد

پلیس‌ راه راهور ناجا اعلام کرد: محور اصفهان –سمیرم –یاسوج و بالعکس در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل جلوگیری از تردد غیر‌ضروری جهت تسهیل در عملیات امداد و نجات (سقوط هواپیما) تا اطلاع بعدی، محدودیت ترافیکی دارد و تردد در آن ممنوع است.


14:55  خبرهای غیره رسمی : دودی در محدوده «پس دنا» بین روستای نقل و خفر در محدوده پادنا مشاهده شده است

تیم های امداد روستایی در حال عزیمت هستند.


14:32استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با حادثه اخیر گفت: تیم های امدادی برای بررسی موقعیت جغرافیایی سقوط هواپیما تشکیل و منطقه اعزام شده است، اما به دلیل شرایط بدی جو عملیات با کندی پیش می رود.

احمدی افزود: ما اطلاعاتی در مورد چرایی سقوط از نظر فنی نداریم. خواهشی که داریم شهروندان و خانواده ها به دلیل محدود بودن مسیر تردد شخصاً به منطقه سفر نکنند


14:25 اعزام 55 نفر در قالب تیم های واکنش سریع به محل
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : 55 نفر از امدادگران نیروهای هلال احمر استان در قالب تیم های واکنش سریع ، امداد کوهستان ، امداد و نجات به همراه دیگر همکاران ستادی به منطقه اعزام و در حال تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستیم .
جهانبین افزود : این تیم در قالب 7 خودروی کمک دار ، آمبولانس و امدادی به محل سقوط هواپیما اعزام شده است.
وی در ادامه شدت بارش باران و برف و مه در ارتفاعات ،صعب العبور بودن منطقه و مشخص نشدن محل دقیق حادثه را موجب کندی در کار امدادرسانی عنوان کرد.

 14:12پیام رهبر انقلاب در پی سانحه مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری

بسمه تعالی
سانحه‌ی مصیب‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان‌باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دل‌ها را لبریز از اندوه و تأسف کرد.
اینجانب مراتب تأثر عمیق و همدردی صمیمانه‌ خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز می‌دارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
مسئولان ذی‌ربط لازم است همه‌ تلاش و همکاری خود را برای اقدام‌های لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۹بهمن۱۳۹۶

14:00 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیامی جان باختن شماری از هموطنان ایرانی در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در سمیرم اصفهان را تسلیت گفت./مهر
 13:57 گزارش مردم محلی از حادثه سقوط هواپیمای آسمان

به گزارش حاضران در نزدیکی محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، صبح امروز طوفان شدیدی در حال وزیدن بوده و آنقدر صدای باد زیاد بوده که کسی صدای انفجار یا سقوط نشنیده است.
صبح امروز اصلا بارش برف در این منطقه نبوده است.
گفته می‌شود دانش‌آموزان یکی از مدارس روستای بارند که نزدیک کوه‌های تُل‌محمد است، هواپیمایی را در حال پرواز در ارتفاع بسیار پایین دیده‌اند.
تمام مردم محلی این مناطق برای یافتن لاشه هواپیما، به اطراف شهرها و روستاها رفته‌‌اند و در حال جست‌وجو هستند.
مردم محلی احتمال زیاد می‌دهند که هواپیما در اطراف روستای سرباز و خفر سقوط کرده باشد.

13:26 هنوز به لاشه هواپیما نرسیده ایم / حضور مردم مسیر نیروهای امدادی را مختل کرده است

سخنگوی اورژانس کشور:مشکل جدیدی که در محل سانح وجود دارد بارش شدید باران است به علاوه این که حضور مردم نیز کار امداد و نجات را دچار مشکل کرده است.

تیم ها بصورت پیاده به محل حادثه نزدیک شدند اما هنوز هیچ تیمی به لاشه هواپیما نرسیده است. مشکل جدیدی که در محل سانحه وجود دارد بارش شدید باران است به علاوه این که حضور مردم نیز کار امداد و نجات را دچار مشکل کرده است.

حضور مردم مسیرهای تردد را دچار ترافیک سنگین کرده لذا تیم های امدادی به سختی در حال رساندن خود به محل حادثه هستند.

مردم اجازه دهند بر اساس صلاحدید تیم های امدادی و جستجو تیم های مردمی تشکیل شود در غیر این صورت متاسفانه بیشتر باعث زحمت برای نیروهای امدادی می شوند.

اولین تصویر از شلوغی در نزدیکی محل حادثه

 سقوط هواپیمای یاسوج به تهران + جزئیات / تشکیل ستاد بحران سقوط هواپیمای تهران یاسوج با حضور نمایندگان استان/ در حال تکمیل..

 13:21اعزام تیم ویژه یخ نوردی و برف نوردی به محل حادثه

مدیرکل ورزش و جوانان ، از اعزام تیم ۱۰ نفره کوهنوردی رشته یخ‌نوردی و برف‌‌نوردی به سرپرستی آقای امیری به محل حادثه هواپیمای تهران-یاسوج خبر داد.

علوی افزود: این تیم ۱۰ نفره شامل خبره‌ترین کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد است که تا دقایقی دیگر به منطقه پادنا اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: این سومین تیم امدادی است که از طرف ورزش و جوانان به محل حادثه اعزام می شود.
قرار است این تیم ۱۰ نفره از ارتفاقات دنا عبور کرده و خود را به محل حادثه برسانند.

 

 13:17 ورود دادستان یاسوج به حادثه سقوط هواپیما

دادستان یاسوج اعلام کرد :به عنوان مدعی العموم و در مقام پیگیری حقوق عامه ماجرای تلخ و تاسف بار سقوط هواپیما را پیگیری می کنیم.

 13:15 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۱۱ تیم امدادی و ۱۱ خودروی امداد و نجات این جمعیت به منطقه وقوع حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در شهرستان سمیرم خبر داد.
13:11 جلسه ستاد بحران سقوط هواپیمای تهران - یاسوج با حضور تاجگردون ، زارعی و هاشمی تشکیل شد.
جلسه ستاد بحران سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شده است
به گفته غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس وشرای اسلامی این جلسه از ساعتی پیش با حضور نمایندگان استان در مجلس ،وزیر راه و شهرسازی،رئیس کمیسیون عمران مجلس و سایر مسئولین در سازمان هواپیمایی تشکیل گردیده است. همزمان در 3استان کهگیلویه وبویراحمد،فارس و اصفهان نیز کمیته های بحران تشکیل و به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی امکان گشت هوایی هنوز مقدور نمی باشد ولی آمبولانس های از طریق زمینی و استان اصفهان به محل اعزام گردیده اند.
 13:04 احتمال زنده بودن مسافران آی‌تی‌آر/در حالی که سازمان هواپیمایی با قطعیت، خبر از«سقوط»هواپیمای ای تی آر داده که صحبت از سقوط قطعی،مستلزم کشف لاشه است؛ بنابراین همچنان احتمال فرود اضطراری هواپیما و زنده ماندن مسافران وجود دارد.

یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی اعلام کرد دو فروند هلی کوپتر برای گشت زنی در منطقه سمیرم آماده است ولی به دلیل مشخص نبودن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز وسعت منطقه، امکان گشت زنی هوایی وجود ندارد.
با توجه به اینکه خلبان این هواپیما باتجربه بوده و نیز منطقه فرود اضطراری دشت مانند بوده است، احتمال فرود اضطراری آن در حوالی کاشان و نیز زنده ماندن تعدادی از سرنشینان آن وجود دارد./مهر

 15:55 کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی سقوط هواپیمای یاسوج تشکیل می‌شود

وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس:اطلاعات اولیه ما حاکی از این است که شرایط جوی مناسب نبوده و دید کافی وجود نداشته است. ضمن اینکه هواپیما هم با توجه به قدرت ارتفاعش در ارتفاع پایین پرواز می‌کرده است.
باید بررسی کنیم که آیا در زمان صدور اجازه پرواز با توجه به شرایط جوی آیا قصوری انجام شده یا نه و آیا با رعایت اصول ایمنی اجازه پرواز داده شده یا خیر.
با توجه به اطلاعات اولیه‌ای که دریافت کردیم، کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی علل سقوط این هواپیما تشکیل می‌شود.

 15:53 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:هنوز لاشه هواپیما پیدا نشده است.
وضعیت جوی به گونه ای است که امکان پرواز هلیکوپترهای امدادی نیست.
هواپیما در ارتفاعات دنا سقوط کرده است.با توجه به وضعیت جوی تصمیم پرواز با خلبان بوده است.
12:40 سلیمی، نماینده مردم سمیرم به «تابناک» گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی من، اهای روستا‌های بیده و نُقُل در دهستان پادنای علیا، صدای سقوط هواپیما را شنیدند. تیم‌های امدادی شهرستان سمیرم برای جست و جوی هواپیما به منطقه اعزام شده اند، اما هنوز به دلیل شرایط بد جوی و صعب العبور بودن منطقه موفق به یافتن آن نشده‌اند.

وی افزود: احتمال می‌دهیم هواپیما در مرز‌های استان کهگیلویه سقوط کرده باشد. شهرستان سمیرم از نظر امکانات درمانی و نیرو‌های امدادی در شرایط خوبی است و مشکلی از این نظر نداریم.
 12:38 وزیر راه مسئول تهیه گزارش علل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج شد

با دستور رییس جمهور و بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت تا با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش نماید.

12:35 اسامی مسافران هواپیمای آسمان پس از تایید منتشر می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری : قبل از صحت اطلاعات نباید لیست مسافران هواپیمای آسمان که صبح امروز سقوط کرد را منتشر کرد. به محض این‌که اطلاعات تایید شد اسامی منتشر می‌شود.

12:11   اطلاعاتی از هواپیمای سقوط‌کرده آسمان

ای‌تی‌آر ۷۲ هواپیمای دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود.

ای‌تی‌آر ۷۲ نوع تکامل‌یافته‌ ای‌تی‌آر‌ ۴۲۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. از این هواپیما معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری استفاده می‌شود، اما به عنوان هواپیمای اختصاصی (شرکت‌ها یا موسسات)، باری و برای گشت دریایی هم استفاده شده است.

مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.

گفتنی‌ست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) تعداد زیادی از این هواپیما را سفارش داده است.

هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج ۱۹ سال سن داشته است.

 12:04 تیم اعزامی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در آخرین اظهار نظر خود گفت : تا رسیدن به محل حادثه 50 کیلومتر فاصله داریم.

سرگروه تیم امداد اعزامی به دنا: هنوز لاشه هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج مشاهده نشده است.پورانفرد: حدود ۵۰ کیلومتر فاصله داریم.

 11:57 اسامي تیم پرواز ٣٧٠٤ هواپيمايي آسمان:

١-كاپيتان حجت الله فولاد
٢-خلبان دوم كاوه خليلي
٣-سرمهماندار محمد حسين فرش سنگي
٤-مهماندار بهنام رضايي نياركي

 50 :11 اعزام نیروهای پلیس کهگیلویه و بویراحمد به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ در پی اعلام سقوط هواپیمای تهران - یاسوج ، سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از نیروهای تحت امر و یگان ویژه به استان اصفهان و شهرستان سمیرم و محل حادثه اعزام شدند.

 11:48 ازدحام در فرودگاه یاسوج /در فرودگاه یاسوج خانواده‌ها برا ی مسافران در راه مانده خود تجمع کردند.

به گزار ش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح اممروز هواپیمایی تهران یاسوج در کوه‌های پادنا سقوط کرد و هم اکنون خانواده‌های چشم براه مسافران در فرودگاه یاسوج تجمع کرده‌اند.

 11:42 تیم های شورای روستا در حال عزیمت به محل سقوط احتمالی هستند. این روستا در 120 کیلومتری سمیرم قرار دارد.

شورای روستای از مردم محلی برای جست و جو کمک گرفته می شود.

11:40 مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویر احمد از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج خبر داد و گفت: جلسه از یک ساعت قبل آغاز شده و ما خبر قطعی در مورد تعداد کشته شدگان این حادثه نداریم.
11:38 هوپیما حامل 66 سرنشین بوده و کاپیتان فولاد، از خلبانان باتجربه و خوب ای‌تی‌آر، خلبان پرواز سقوط‌کرده تهران - یاسوج بوده است .
11:28:رییس مرکز فوریت های پزشکی اصفهان: طبق آخرین اطلاعات ارایه شده هواپیما تهران یاسوج در کوه های سمیرم سقوط کرده و منطقه به طور کامل مشخص نشده است.

در حال حاضر با بالگرد عازم منطقه هستیم و تمام اورژانس‌های منطقه را به حالت آماده باش در آوردیم.
به دلیل این‌که هواپیما در کوه‌ها سقوط کرده است هنوز ابعاد حادثه مشخص نیست تا با بالگرد بروی منطقه پرواز کنیم.

11:25 فرمانده هوانیروز ارتش : به دلیل شرایط نامساعد جوی در منطقه سمیرم، امکان پرواز بالگردها برای شناسایی منطقه وجود ندارد
 
11:20 گزارش ها حاکی از آن است که شورای مدیریت بحران سمیرم دقایقی پیش برگزار شده و دستگاه‌های مسوول در حال اعزام به منطقه هستند.
حادثه در روستای کهنگان از توابع پادنا در ۱۲۰ کیلومتری سمیرم اتفاق افتاده است.
۱۰:۵۹بنابر گزارشات غیر رسمی هواپیما در پادنای سمیرم سقوط کرده است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
خدا رحمتشان کند
راهدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
روحشان شاد و یادشان گرامی
ماریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
همه باید روزی این جهان را ترک کنیم...
انها امتحانشان تمام شده و بر گه هایشان رادادند...
ما هنوز سر جلسه نشسته ایم.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار