زارعی در میان فرهنگیان مطرح کرد:
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج ، گفت : در چنین صحنه هایی آزمایش الهی فقط متوجه مصیبت دیدگان نیست بلکه حوزه های دیگر مانند خانواده های داغدار مورد آزمایش قرار می گیرند.
کد خبر: ۵۷۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 25 February 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلام محمد زارع در جمع کارکنان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، گفت : هر وقت در جمع شما فرهنگیان حاضر می شوم ، برای درس پس دادن است چرا که همه ی ما مدیون شما فرهنگیان هستیم و امیدوارم که بتوانیم با تعاملی که با هم داریم ، در راه تعالی جامعه گام برداریم.
سال 97 سال خوبی برای فرهنگیان است
زارعی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت منزلت و کرامت انسانی در جامعه افزود : در یکی از مناسبت ها در خصوص لزوم توجه به منزلت انسان صحبت کردیم . به واقع منزلت و کرامت انسانی  یک جایگاه رفیع اخلاقی است که در تعالی انسان نقش اساسی دارد که اگر در هر جایگاه مورد توجه قرار نگیرد به انسان بی احترامی صورت گرفته است و در هر جایی منزلت را مورد توجه قرار دادیم ، در واقع به شئونات انسانی احترام گذاشته ایم.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : هرچند موضوع گلایه مندی فرهنگیان بحث معیشت است و البته دغدغه ای مهم و برحق هم می باشد اما این نوید را به فرهنگیان می دهم که در بودجه سال جدید(97) 10 درصد از اعتبارات بودجه به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است که این خود نوید بخش تغییر و بهبود شرایط آموزش و پرورش است.
زارعی افزود : در سال گذشته هم افزایش اعتبارات آموزش و پرورش را داشتیم اما هنوز همان دغدغه معیشتی فرهنگیان را داریم ولی در سال 97 با احتساب رقم 10 درصدی سهم آموزش و پرورش در بودجه و همچنین در نظر گرفتن این موضوع که 95 درصد بودجه در آموزش و پرورش صرف هزینه های جاری و حقوق می شود ، این امید می رود که تاحدودی دغدغه ی معیشتی فرهنگیان برطرف شود.
 
از روز حادثه در سازمان هواپیمایی کشوری چه گذشت؟ و رفوزه های امتحان الهی تا ماجرای فرودگاه یاسوج و سفر رهبری و سه ثانیه مرگبار زارعی بر دنا + تصاویر

وی گفت : در خصوص پاداش پایان خدمت فرهنگیان و همچنین همسانسازی و افزایش حقوق بازنشستگان هم اعتبارات خوبی در بودجه لحاظ شده است.
زارعی در ادامه بیان کرد: از همه ی کسانی که در گذشته در آموزش و پرورش این شهرستان زحمت کشیدند تشکر می کنم و البته بسیار خوشحالم که آن تلاش ها ، مسیر جدیدی را برای این شهرستان بوجود آورد که آن مسیر برای بزرگترین آموزش و پرورش استان از حیث جمعیت ، همان توجه به منزلت است و امیدوارم این دوره با حضور آقای حسن زاده دوره ای درخشان باشد .
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود : همه ی ما نیازمند تعامل هستیم چرا که منزلت نقطه مشترک همه ی ما است .
وی گفت : متاسفانه همه ی ما می خواهیم همه در کانون ما بچرخند اما نمی خواهیم که ما هم در کانون دیگران بچرخیم ، در صورتی که باید به شان و منزلت دیگران توجه کنیم. که البته تجلی و نهادینه شدن این تفکر و شخصیت در جامعه از آموزش و پرورش نشأت می گیرد.
این نماینده مجلس افزود : ما در برابر دانش آموزان و فرزندان دیگر هم مسئولیت داریم و نباید فراموش کنیم که اساس خلقت بشرهمین توجه به منزلت و کرامت انسانی بوده است.
روز حادثه در سازمان هواپیمایی کشوری چه گذشت؟
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج ، گفت : در چنین صحنه هایی آزمایش الهی فقط متوجه مصیبت دیدگان نیست بلکه حوزه های دیگر مانند خانواده های داغدار مورد آزمایش قرار می گیرند.
از روز حادثه در سازمان هواپیمایی کشوری چه گذشت؟ و رفوزه های امتحان الهی تا ماجرای فرودگاه یاسوج و سفر رهبری و سه ثانیه مرگبار زارعی بر دنا + تصاویر

زارعی با تشریح اتفاقات روز حادثه گفت : ساعت 10 صبح یکشنبه بود که این خادثه رخ داد . در چنین لحظاتی سر رشته تفکر به هم می ریزد. ما در آن لحظات ، فوری به سازمان هواپیمایی کشوری که یک نهاد حاکمیتی و نظارتی است و بر همه ی قوانین و پروتکل ها نظارت دارد ، رفتیم و دیدیم آنجا هم وضعیت متشنج است ، فورا ستاد بحران تشکیل شد  که در لحظات اول اعلام کردند 90 درصد احتمال سقوط است و 10 درصد هم احتمال خروج از مرز یا سرگردانی هواپیما در آسمان به دلیل ، قطع ارتباط است.  
وی در خصوص وضعیت ایمنی این هواپیما گفت : در ستاد بحران ، کاپیتان عشایری از خلبانان و متخصصین هوایی کشور گفت که نمی تو.انم بپذیرم این هواپیمای "ای تی ار" سقوط کرده است حتما اتفاق دیگری رخ داده است. سپس همه آماده باش شدند . به اتاق ویژه ی رصد عملیات هوانوردی در کشور رفتیم. در این اتاق گفته شد پچون آخرین مکالمه در 14 مایلی یاسوج صورت گرفته محدوده ی جغرافیای محو شدن از رادار منطقه سمیرم است.
رفوزه های امتحانی الهی
وی افزود : اینکه می گویم امتحان ،نوک این امتحان الهی متوجه خانواده های جانباختگان بود که عزیزانشان را از دست داده بودند. در کنار این امتحان ما بودیم با اعمال مان ، حرکتمان که در کنار این مردم بودیم ، اهل رسانه ها بودند و کسانی که دسترسی به فضای مجازی داشتند. تا این جایی که در خدمتتان هستیم ، مردم مهربانانه و دلسوزانه و هم خانواده جانباختگان با نگاه بلند اعتقادی و صبورانه به این مسئله پرداختند. جایی رفتیم که پدر جانباخته حادثه با ذکر آیه ای از قران می گفت: در صدر اسلام هم پیامبر می فرمود چه بسا کسانی که به جنگ رفتند و کشته نشدند و چه بسا کسانی که به جنگ نرفتند و به بدترین وضع مردند. پس مرگ و رجعت چیزی نیست که فقط در شرایط جنگ باشد. این پدر داغدار به ما این پیام را داد که حیات و ممات دست خداوند است .
زارعی افزود : اینجا مسئولیت ما این بود که ضمن ستایش این نگاه اعتقادی اما تدبیر و مدیریت و کنکاش در این حادثه بنماییم و نباید ذره ای از این کنکاش عدول کنیم.

زارعی افزود : هم مردم که مهربانانه برخورد کردند و هم خانواده های داغدار که صبورانه به معنای واقعی کلمه ثابت کردند که در امتحان خداوند هستند اما این وسط کسانی در این امتحان رفوزه شدند . کسانی که یا از سر جهل و نادانی یا از روی غرض و عمد و بی اخلاقی  این روزها در فضای مجازی مسائل بی پایه و اساس ، مسائل ناصحیح ، مسائل بی اخلاقانه ، مسائل پوچ ، مسائلی که نه پایه ی تخصصی دارد ، نه پایه ی تجربی دارد و نه پایه اخلاقی دارد ، در این فضای جهنمی مجازی ، متاسفانه بی حد و اندازف فرستادند و فکر نکردند در چه امتحانی قرار دارند. این ها هم باید مانند مردم صمیمانه برخورد می کردند اما شتاب کردند ، اما نابخردانه و جاهلانه ، مغرضانه عمل کردند و در امتحان رفوزه شدند و قطعا شما فرهنگیان به آن ها نمره صفر خواهید داد.
از روز حادثه در سازمان هواپیمایی کشوری چه گذشت؟ و رفوزه های امتحان الهی تا ماجرای فرودگاه یاسوج و سفر رهبری و سه ثانیه مرگبار زارعی بر دنا + تصاویر

ماجرای فرودگاه یاسوج و سفر رهبری
زارعی افزود : در فرودگاه یاسوج تاکنون بیش از ۳هزار و ۱۰۰ پرواز به فرودگاه یاسوج صورت گرفته ضمن اینکه تاکنون 350 هزار مسافر از این فرودگاه رفته و برگشته اند.
در سال 73 که در استانداری بودم بنا به دلیلی انتقال به جای دیگری شدم . استانداری آمد شاید یک هفته ای از مسئولیتش نگذشته بود که از من خواست برگردم گفت : در آینده ای نزدیک سفر مهمی به استان داریم و آن هم سفر رهبری بود .
اولین کار ما برنامه ریزی برای فرود هواپیمای ایشان بود . پیمانکاری فرودگاه یاسوج را نیمه اره رها کرده بود .  که آخر باند فرودگاه را نساخته بود و برای ما مهم بود چرا که اگر باند فرودگاه تکمیل نشود سفر انجام نمی شود. پیمانکار را خواستیم و وی هم کار را اتمام کرد . پس از اعلام آماده بودن فرودگاه یک هواپیمای ارتشی روی باند نشست اما درانتهای باند به خاطر یک سنگ که در آسفالت باند بود ترکید و این خلبان اعلام کرد که باند را برای فرود هواپیمای رهبری تایید نمی کند. ما از وی خواستیم که 24 ساعت به ما مهلت دهد و ما این مشکل را برطرف کردیم .
هواپیمای رهبری همین هواپیمای ای تی ار بود که با بیسیم دستی و ماشین آتش نشانی که از شیراز آورده بودیم ، در فرودگاه نشست . حال که رهبری مسافر این هواپیما بود و در این فرودگاه نشست و ما هم خیلی خوشحال شدیم.
زارعی گفت : این فرودگاه قرار بود در برنامه چهارم درست شود که نشد ، در برنامه پنجم توانستیم این فرودگاه را برای پرواز هواپیمای "ای تی ار " آماده کنیم.
 نماینده بویراحمد و دنا افزود : باند این فرودگاه به 2 هزار و هشتصد متر افزایش یافت اما با 11 مانع پروازی ، از دکل تلویزیون گرفته تا دکل زندان و دیگر موانع پروازی که وجود داشت.
زارعی گفت : در دو تا سه سال گذشته بالغ بر 30 میلیارد تومان در این فرودگاه هزینه کردیم پیمانکار هم جهاد نصر بود و با دوندگی ها طول باند این فرودگاه به 3 هزار و دویست متر رسید . این در حالیست که باند فرودگاه شیراز که هواپیماهای پهن پیکر در آن فرود می آیند 4 هزار متر است. فرودگاه ما که هواپیمای کوچک ای تی ار یا حداکثر هواپیمای متوسط در آن فرود می آید 3 هزار و 200 متر است ضمن اینکه مانع های پروازی هم برداشته شد.
وی به موضوع تجهیزات ناوبری فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت : در فرودگاه یاسوج دستگاه ناوبری DVOR به صورت دورانی است که می تواند همه مناطق کور را به خوبی پوشش دهد و به برج و هواپیما را گزارش دهد.
از روز حادثه در سازمان هواپیمایی کشوری چه گذشت؟ و رفوزه های امتحان الهی تا ماجرای فرودگاه یاسوج و سفر رهبری و سه ثانیه مرگبار زارعی بر دنا + تصاویر
 
فضای جهنمی مجازی و عوامفریبان/ سه ثانیه مرگبار بر دنا
 نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود : این حادثه باعث شد ، این بی برنامگی ها ، بی توجهی ها ، بی اخلاقی ها و این اغراض شخصی نه برای حب علی بلکه برای بغض با معاویه و هوی و هوس برای اینکه عرض اندامی شود و عقده گشایی بشود و حرفهایی در فضای مجازی منتشر شد که اصلا پایه و اساسی نداشت. این هواپیما نه در محدوده یاسوج بلکه در 14 مایلی یاسوج سقوط کرده است. دیروز هواپیمای تبریز پس از بیست دقیقه از پرواز دچار نقص فنی شد و برگشت به فرودگاه ، هواپیمای کیش ایر در فرودگاه اصفهان به علت شکستن شیشه کابین فرود اضطراری نمود. البته این دلیل نمی شود که نهادهای حاکیتی مسئولیت خود را انجام ندهند. همین الان نمایندگان شرکت فرانسوی سازنده در یاسوج هستند.
زارعی افزود : من خودم صدای خلبان را شنیدم که در 14 مایلی یاسوج با برج مراقبت صحبت کرد و وضعیت هوا را پرسید و سپس تقاضای کاهش ارتفاع را نمود که یکمرتبه ارتباط قطع شد. حالا باید ما این موضوع را با آوردن جعبه سیاه بررسی کنیم. من خودم الان چند بار با بالگرد رفته ام بر بالای دنا و این را هم بدانید که پرواز بالگرد بر روی ارتفاعات یعنی بازی با مرگ . در یکی از پروازهایی که بر بالای دنا بودیم سه ثانیه بالگرد ما در میان بادهای تند بر فراز دنا گرفتار شد و اگر این بالگرد یک بالگرد قدرتمند روسی نبود مطمئنا به سقوط می انجامید.
برخی دنبال عوامفریبی هستند.
زارعی با انتقاد از برخی افراد در فضای مجازی گفت : ما نباید باعث رنج بیشتر خانواده های داغدار شویم ، برخی افراد دنبال برخی مسائل خودشان هستند . من با یک خبرگزاری مصاحبه کردم ، گفته ام باید تیم بحران تشکیل دهیم ، باید جعبه سیاه را پیدا کنیم ، باید اجساد را پیدا کنیم ، بیمه الان اولویت ما نیست ، یک بی وجدان آمده و از طرف من نوشته که جانباختگان بیمه هستند. برخی هم دنبال عوامفریبی هستند. لعنت خدا بر کسانی که در شرایطی که مردم در نگرانی هستند بخواهد عوامفریبی کند.
زارعی گفت : شفاف حرف می زنم دنبال لاپوشانی و عوامفریبی هم نیستم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
رضا محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
اخه................. که چه مثلا رهبر با این هوا پیما ۲۰ سال پیش پرواز کرد ....می خوای با این حرفت چیو ثابت کنی مثلا می خوای بگی رهبری با هواپیما ی از رده خارج شده پرواز کرد .....اونم ۲۰ سال پیس
..............
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
اگه عوام فریبی این وسط باشه خود تو هستی .عوام فریب
ستایس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
درود برنماینده پرتوان بویراحمد ودنا بی شک هستند کسانیکه ازتوانمندی شما ومحبوبیت شما نگرانند
ناشناس
|
United States
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
همین الان هم عوام فریبی کردی ، فرودگاه رادار ندارد و اگر هم کاری کردی وظیفه ات بوده ،دیگه منت نداره
جناب زارع حرف در خصوص بودجه نزدی، فک کنم اصلا ورقش نزدی ، هر کاری هم شده توسط تاجگردون بوده
بی خود انشا نانوشته نخوان
مردم به به نماینده ی شایسته و توانمند نیاز دارند ، اگه صلاح میدونی این دو سال رو تموم کن و تو شرکت نفت بمان
نمایندگی رو به اهلش بسپار
هر چند که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد و نخبگان در ایران و در استان ما فقط تو زاویه هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
درود بر زارعی خدمتگزار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار